Kaiutinpäivitystä
Re: Kaiutinpäivitystä
tai vaihtoehtoisesti käyttää vetolankatekniikkaa. Akusta pluskenkä irti , tökkää rautalankaa konehuoneen puolelta läpivientikumista läpi ja onkii pään kuskin jalkatilasta (kunhan on irrottanut sen ratin alla olevan muovipanelin).
Vetolanka teipillä ja/tai vaihtehtoisilla tekniikoilla kaapeliin kiinni ja vetoa liukasteen kanssa tai ilman.
Vetolanka teipillä ja/tai vaihtehtoisilla tekniikoilla kaapeliin kiinni ja vetoa liukasteen kanssa tai ilman.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kaiutinpäivitystä
Jos sit kokeilis uudella innolla tuota vetolankajuttua, meinaan oikea puoli on jo kasas ja mielellään sitä ei enää avais, neljät kaiutinjohdot ja pari rca:ta vaatii jo sovittamista.
Vahvistinki on kuskin puolella että joutuis luultavasti hakee uuden pidemmän virtapiuhankin.
Vahvistinki on kuskin puolella että joutuis luultavasti hakee uuden pidemmän virtapiuhankin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kaiutinpäivitystä
Menihän se virtapiuha sinne, ilman kaveria ois ollu melko haasteellista.
Velipojan autoon taidetaan vetää oikealta puolelta.
Läpivienti puskee päin rele- ja iceboxia? tai oikeastaan niiden kaukaloa, mutta alimmainen ilmatorvi ja noi boxit piti irroittaa että yletty sormilla ohjaan johdon ohitse.
Loppu pujottaminen olikin helpompaa.
Kynnyksen kiinnikenastoja sai kympillä neljä.
Tästä kuvasta voi bongata myös ruostetta.
Audaxin 3-tuumainen sopi suoraan alkuperäiseen reikään, vain vähän ikkunatiivistettä ettei ruuvinreiät vuoda ja kiinnitys piti tehä tuollaisilla kynsillä.
Hetken ovat taineet pölyttyä hyllyl...
Seasin diskantti tuli asennettua tuolleen.
Midien asennus jäi vielä seuraaville vapaille mutta heitin subbarin konttiin ni johan rupes kuulostaan vähän erilaiselta.
Velipojan autoon taidetaan vetää oikealta puolelta.
Läpivienti puskee päin rele- ja iceboxia? tai oikeastaan niiden kaukaloa, mutta alimmainen ilmatorvi ja noi boxit piti irroittaa että yletty sormilla ohjaan johdon ohitse.
Loppu pujottaminen olikin helpompaa.
Kynnyksen kiinnikenastoja sai kympillä neljä.
Tästä kuvasta voi bongata myös ruostetta.
Audaxin 3-tuumainen sopi suoraan alkuperäiseen reikään, vain vähän ikkunatiivistettä ettei ruuvinreiät vuoda ja kiinnitys piti tehä tuollaisilla kynsillä.
Hetken ovat taineet pölyttyä hyllyl...
Seasin diskantti tuli asennettua tuolleen.
Midien asennus jäi vielä seuraaville vapaille mutta heitin subbarin konttiin ni johan rupes kuulostaan vähän erilaiselta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kaiutinpäivitystä
Miten nuo kojelauta kajareiden ritilät lähtee parhaiten irti?
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Kaiutinpäivitystä
ruuvarilla kampeamalla
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Kaiutinpäivitystä
Kun olisin nyt laittamassa erillissarjaa, niin mitkä johdot tulee laittaa soittimelta jakosuotimille? Ei siis ole vahvistinta välissä vaan ihan alkuperäisten kaiuttimien tilalle tulee. Auto ng900 vm. 95.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Re: Kaiutinpäivitystä
biltemasta ei taida saada enää noita galvaanisia erottimia?
saako niitä enää mistään muualta ja tuleeko takakajareille 9-3:ssa puhdas signaali vaiko joku suodettu jos sieltä ryöstäis vahvarille/vahvareille?!
saako niitä enää mistään muualta ja tuleeko takakajareille 9-3:ssa puhdas signaali vaiko joku suodettu jos sieltä ryöstäis vahvarille/vahvareille?!
Re: Kaiutinpäivitystä
Jouduinpas tilaamaan äsken uudet kajarit NG900 Cabbeen. Kun laitoin ensin Pioneer AVIC-D3:n orkkisradion tilalle, niin sen jälkeen alkoi sitten syljettämään, kun mm. repsikan puolen AS3-ovikajari napsuu bassoista hiukan kovempaa soitettaessa ja ylimääräisiä räminöitä/pärinöitä on havaittavissa myös eri puolilta sisustaa. Pistin samaan tilaukseen 4 pakettia Vibroplastia, jotta loppuviikosta alkaa sitten vuoraaminen ja äänenlaadun parantaminen uusilla kajareilla. Jätän AS3-vahvistimen paikalleen, joten kojelautaan tulee 3,5" koksut, oviin 6,5" midbassot ja taakse 6,5" koksut. Niillä mennään. Pioneerissa on itsessään 4x22W (RMS) vahvistin. Se saa myös riittää noille kajareille (ainakin toistaiseksi).
Re: Kaiutinpäivitystä
! Mahtaa äänenlaatu parantua uusilla kajareilla.
Tässä kuva etukajareista:
Repsikan puoleinen ovikajari (ylempi) paukkui bassoista eikä ihme.. kumireunus on kuivunut veke ja kajari rohisee, kartio on silti vielä hädin tuskin kiinni.. kuskin puoleinen ovikajari (alempi) ei paukkunut Kartio tippui käteen kun otin oven sisustuspalan irti
Takakajarit ovat suht kunnossa, paitsi tiivistysrenkulat ovat lähteneet kävelemään:
Mistähän saisi tommosta tiivistysnauhaa hankittua?
Tässä kuva etukajareista:
Repsikan puoleinen ovikajari (ylempi) paukkui bassoista eikä ihme.. kumireunus on kuivunut veke ja kajari rohisee, kartio on silti vielä hädin tuskin kiinni.. kuskin puoleinen ovikajari (alempi) ei paukkunut Kartio tippui käteen kun otin oven sisustuspalan irti
Takakajarit ovat suht kunnossa, paitsi tiivistysrenkulat ovat lähteneet kävelemään:
Mistähän saisi tommosta tiivistysnauhaa hankittua?
Re: Kaiutinpäivitystä
Kyllä tulikin mahtavat äänet uusilla kajareilla. Pistin ovikajarit subwoofer -lähtöön kiinni, joten niitä saa säädettyä erikseen ja etukajareista sai suodatettua matalat bassot pois.
Kojelautaan: 3,5" Boston BAS35
Oviin 6,5" DSL-MS6
Taakse 6,5" DSL-226
EDIT: Semmoinen lisähuomio, että noista DSL-226 -kajareista piti dremelöidä sivuilta pienet palat pois (mutkat suoraksi), että kajarit menivät Caben takakajaritelineisiin. Orkkiskajarit kun eivät ole pyöreät, niin telinekin on yllättäen niiden mukaan tehty..
Kojelautaan: 3,5" Boston BAS35
Oviin 6,5" DSL-MS6
Taakse 6,5" DSL-226
EDIT: Semmoinen lisähuomio, että noista DSL-226 -kajareista piti dremelöidä sivuilta pienet palat pois (mutkat suoraksi), että kajarit menivät Caben takakajaritelineisiin. Orkkiskajarit kun eivät ole pyöreät, niin telinekin on yllättäen niiden mukaan tehty..
Viimeksi muokannut karg, Pe Touko 08, 2009 07:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kaiutinpäivitystä
Tuota täytyykin kokeilla, Cabben äänentoistolle pitää tehdä jotakin.karg kirjoitti:Kyllä tulikin mahtavat äänet uusilla kajareilla. Pistin ovikajarit subwoofer -lähtöön kiinni, joten niitä saa säädettyä erikseen ja etukajareista sai suodatettua matalat bassot pois.
Kojelautaan: 3,5" Boston BAS35
Oviin 6,5" DSL-MS6
Taakse 6,5" DSL-226
Tilasitko kaiuttimet jostain?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Kaiutinpäivitystä
Tilasin Autostudiosta koko satsin. Tuli nopeasti ja mukavasti kotiovelle asti ja lähetyskulut oli 0€ kun tilauksen arvo oli yli 50€
Re: Kaiutinpäivitystä
Napaisuuden sai selville NG900:sta ainakin siten, että katsoin kaiuttimesta, että mihin liittimeen tulee mikäkin johto. Esim. Caben takakaiuttimesta tuon sai helposti selville. Siinä on jakosuodin itsessään ja maadoituspiste oli selvää pässin lihaa. Sitten kun pitää alkuperäistä kaiutinliitintä siten päin, kuin se tulisi kaiuttimeen ja katsoo sitä sitten ns. edestä päin, niin + on vasemmalla ja - on oikealla. Tälleen pistin piuhat ja meni laakista oikein.SS kirjoitti:Vanhojen napaisuutta tai johtojen värejä en mistään löytänyt, mutta oletin että ruskea ja ruskea/musta olivat miinuksia.
Re: Kaiutinpäivitystä
Jätin siis NG900:n AS3-vahvistimen paikoilleen ja ajan sillä ovissa olevia midbassoja soittimen subwoofer-lähdön kautta. Jakotaajuus on soittimesta säädetty 125Hz:iin. Myöskin matalaa bassoa irtoaa ainakin sen verran että penkit alkaa tärisemään ja voin sanoa, että sointi on todella napakkaa. Kojelaudan koksuista taasen suodatan alle 125Hz -taajuudet pois, niin ne eivät ala oireilemaan kovempaakaan soitettaessa. Mielestäni nyt on aika mainio ja tasainen toistoalue. Tämän totesin myös Test-CD:llä.SS kirjoitti:Huomasin itseni taas selailemassa tätä topikkia, joten laitetaanpa samalla kokemuksia noista TR350-CXi:stä:Nyt tuli asenneltua nuo 3,5" JL:t kojelaudalle, melkoinen ero orkkiksiin verrattuna. Iso parannus pikkurahalla ja työllä.
Parannus orkkiksiin oli huomattava, mutta pidemmän päälle on alkanut vaivata basson ja äänen "muhkeuden" puute. Bassoa saa kyllä ulos orkkis-takajareista, mutta se tulee väärästä suunnasta. Herääkin kysymys: Mitä seuraavaksi?
Heitänkö nuo koaksiaalit jorpakkoon ja asennan tilalle erillisarjan? Vai voiko nuo kojelaudan koksut hyödyntää esimerkiksi oviin asennettavien midbassojen kanssa? En ole mikään hifisti, riittää että toiston alapäätä saisi hieman lisää...
Soitinta en kuitenkaan ole valmis vielä vaihtamaan ja budjetti on <200e.
Re: Kaiutinpäivitystä
Hienoa, mukava kuulla kokemuksia tuollaisesta yhdistelmästä. Täytyypä seuraavaksi askarrella midit oviin ja hommata jostain pieni vahvistin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2