Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13219
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Muistaakseni tehtaan lupaus 150 hv automaattikolkille 0-100 km/h on tasan 10 sek. Jos oikeasti menee yhdellä ihmisellä ja ilman kuormaa yli 12 sek, niin on sieltä jotkut hepat häviksissä. Mutta tosiaan automaatti tuntuu kaikinpuolin laiskemmalta kuin manuaali, ja sitä myös on.

Nuo 0,3 barin ahtopaineet on hieman alakanttiin, jos maksimipaineista puhutaan. 0,4 on muistaakseni vakiokoneisen maksimipaineet.

Piva, ne rikkoutuneet putket on siis jarrutehostimen alipaineputket. Eroaa sitten manuaalivaihteisesta, koska siinä ei ole alipainepumppua. Tämän pitäisi olla oikea osa:

http://www.skandix.de/en/spare-parts/br ... r/1042585/

Saabin osanumero 5334529.

Jos takaiskut ehjät ja vain putket rikki, niin en näe syytä miksei niitä voisi uusia riittävän jämäkkyyden omaavilla tarvikealipaineletkuilla, mutta omaa kokemusta tästä ei toki ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

AZP kirjoitti:

Jos takaiskut ehjät ja vain putket rikki, niin en näe syytä miksei niitä voisi uusia riittävän jämäkkyyden omaavilla tarvikealipaineletkuilla, mutta omaa kokemusta tästä ei toki ole.
8mm silikoniletkulla voi korjata.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja piva »

Loistavaa kiitos.
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

piva kirjoitti:väri mätsää ja takaiskut on oikeen värisiä.
Vahva kyllä.
:D
AZP kirjoitti:Arvailu jatkuu...

Puhutaanko putkista, jotka kulkevat jarrutehostimen, imusarjan ja alipainepumpun välillä?

Kuvassa alipainepumppu venttiilikopan sivussa ahtoputken alla (pyöreä alumiinin värinen vehje) ja siitä lähtevä putki näkyy:

Kuva

(kuva lainattu muualta foorumilta)


mikäs virka tällä kyseisellä alipaine pumpulla? Voiko ottaa pois käytöstä?
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jarrut toimii vähä huonosti ilman sitä pumppua.

Sent from my SGP321 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

nugge kirjoitti:
Markku84 kirjoitti: Bensakiskon paluupuolelle. Vanha säädin pitää poistaa.
Onko siitä mitään hyötyä jos vanha toimii? En tiedä.
Sit otetaan kans huomioon se että pitää softaa säätää että saadaan sitä jotain hyötyä (mikä on marginaalinen muutenki). Isommat suuttimet näihin vessoihin on se oikea tie.
Joo kelasin vaa et jos sais nyt rahapulassa sen 300hp irti vakiosuuttimilla, kun tommonen säädin nyt sattuu hyllystä löytymään.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mikä ahdin?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

En nyt löytäny etsi-toiminnolla sitä topaa missä oli rattinappi adapterista juttua.

Mihin merkkiin niitä saa? JJ-Tuonti tarjosi vaan alpineen...
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7354
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

Käykö t7 moottoriin t5 öljypumppu kaikkine koppineen?
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ei tai riippuu mikä T5...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

Ng900 orkkis b204. Ainakin kopat miltei samanlaiset
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Miltei samanlaiset on se ratkaiseva tässä, öljypumpun kotelo muun muassa erilainen.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jmkk
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 22:32

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jmkk »

tarkoitin että koko öljypumppu+ pumpun kansi+ jakopää kotelo... ainakin kotelo istui koneen kylkeen pienellä modauksella. ja koteloon tottakai sen oma pumppu ja kansi...
BMW 535D e61,honda cbr 900rr turbo
hitsaus hommia pohjois-savossa. (aluminiini, rst... jne) yv tavoittaa
omavalmiste pakosarjoja saabeihin ja muun merkkisiin.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

Taitaa tuosta NG900 kopasta puuttua yksi jenka tuolle OG-kolkin ohjaustehostimen pumpulle. Muutenhan nuo taitaa käydäkin ristiin ihan mukavasti...
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Vastaa Viestiin