Katsastettu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2145
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

KAPU2 kirjoitti:"Teoreettinen" esimerkki:

Katsastusaika 15.3.-15.6. Jos käyn heti 15.3. leimalla ja tulee hylsy, onko korjausaikaa 15.4. vai 15.7. ?
15.4.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Spol
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 16:45
Paikkakunta: Tre

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Spol »

Kävin hakemassa jälkitarkastuksesta leiman. Ekalla kerralla jäi leima saamatta käsijarrun heikon toiminnan takia. Taas sais vuoden lasketella menemään.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Nassek
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 15:10
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Nassek »

Nyt on sit oma ysisatkuki katsastettu ilman mitää vikoja. voi taas ajella rauhas seuraava vuode heinäkuulle :)
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Vuoden NG900s läpäisi katsastuksen ilman huomautuksia. Pientä laittoa vaati mm. "uusi" pakoputki(kiitos Rek), takasatulat ja kässäriosat + vaijeri sekä taakse jarruputket. Lisäksi eteen uudet koiranluut katkenneen ja haperon tilalle. Asennuksesta kiitos Tapanilan tiimille :wink:
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja torque »

Tarkan syynin saanut OG93 läpi ilman kommenttia, tai no, kunnossa :-) . Etuisk. jousijalat alkaa oleen hieman rapeat.

Vein katseluun ilman ajanvarausta..ja mitä ihmettä..samanlainen ja värinen kolkki yhtaikaa katsastuksessa.
Huvitti nähdä kun vierekkäin olivat iskari ja jarrutestissä. Todennäköisyys tuon tapahtuman sattumaan
oisko sama kuin lotossa olisi 6+1 oikein :-)

Kats.asemia paikkakunnalla on useampia.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10286
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Leimattu taas tuo omakin kolkki. Risteyksissä käännellessä kuuluu edestä ihmeellinen moks -ääni. Olisko alapallo? Eipä kyl katsastusviranomaisten tutkimana löytynyt väljää. Itse pitää etsiä se paukkuva paikka, jahka tässä ehtii. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja AZP »

Itselläni ei pauku, mutta katsuri löysi tänään oikeasta alapallosta liikaa väljää. Uutta vartta Motonetistä hakemaan. Takakäyttöjarrusta löytyi myös liikaa puoltoa, mitä en kyllä ajossa ole huomannut, enkä huomannut katsastuksen jälkeenkään, vaikka nyt sen tietää. Satuloita auki siis ja herkistelemään/rasvaamaan. Samalla saa mennä palat uusiksi.

Oli eka kerta kun Saab pomppasi meikäläisellä katsastuksesta, ennen mennyt aina nurinoitta läpi. Lohduttavaa oli lähinnä se, että kumpaakaan vioista ei voi pistää oman tarkastuksen huolimattomuuden piikkiin, koska alapallon väljyys ei ollut sitä luokkaa että sen olisin voinut huomata omassa tallissa pyörää heilutellessa, enkä omista jarrudynoakaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
amu
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Huhti 22, 2013 11:36
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja amu »

Taas meni :saab: heittämällä läpi.
Tällä kertaa vähän jännitti, kun oli mossemiehen täysputkisto kiinni ja 98E5:sta tankissa. Päästöissä ei ongelmaa, eikä muutenkaan mainintaa putkistosta.
Koneen ajoin lämpimäksi ennen katsastusta.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Lehto
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 11:58
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Lehto »

Kävin maanantaina katsastamassa vaikka oli molemmissa vilkku umpioissa nyrkin kokoinen reikä ja etupää kolisi kuin viimeistä päivää, ja kumitkin aivan loppu. Mutta läpi se vaan meni ilman mitään sanomisia :lol:
9-3 Aero -01
LehtoPerformance@hotmail.com
Renkaat, ilmastointihuollot ja muut ropaamiset turun alueella :)
Suabikas
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2010 20:30
Paikkakunta: itä-uusimaa

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Suabikas »

Kaksi kertaa peräkkäisinä vuosina meni läpi ekalla,tapu tapu :D
vm.-99 ja 360tkm ajettu 9-3 vapari,ei vie öljyä,ei vettä.
Päästöt on luokkaa "erittäin hyvät". :wink:
Ei huono!
FinRipper
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2012 12:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja FinRipper »

Oma kolkki saatu leimattua. Ensin nyt maanantaina vaihdettu taakse jarrukilkkeet (levyt, palat ja kengät). Nyt tänään aamusta konttorille ja korjaiskehotus käsijarrusta, ei pitänyt tarpeeksi ja kahva nousi liian ylös. Auto takas nosturille, säädöt kohilleen ja konttorilta leima paapperiin vajaa tunti korjauskehotuksesta.

Leimattu re85 tankissa, päästöt kohdillaan. Tokaisin hallista ulosajaessani katsurille "viinaa tankkiin vaan ja kovaa ajoa!"
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Hylsyhän sieltä tuli, etutukivarret vaihtoon. Mutta ne kai nyt on ihan kulutustavaraa?

Muuten kehui tosin, ihme kyllä se käkkärikin kelpas nyt sen kummemmin säätelemättä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Pakari »

GM900:nen leimattu kehujen kera, 350tkm mittarissa. Nyt kolmas kerta kun 900sta käytän leimalla ja kertaakaan ei ole vielä hylätty. Täytyy ihmetellä sitä kun on kovasti puhuttu siitä että käsijaru aiheuttaa päänvaivaa näissä, mutta joka kerralla on ollu hyvät arvot ja aivan tasan. Eikä käsijarruun ole remontteja ainakaan 3 vuoteen tehty minkä ajan auto on meillä ollut..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taitaa aika usein olla niin että porukka on säädellyt seisontajarrua väärin, ja se aiheuttaa ongelmia. Itse koskin ekaa kertaa yli viiden vuoden omistusaikana autoni käsijarruun tänä syksynä. Syynä toiselta puolelta katkennut ja kadonnut palautusjousi. Tuli samalla säädettyä seisontajarru ohjeiden mukaan. Aina ollut sitä mieltä että OG-kolkin käsijarru on todella huono, mutta kun sääti kengät kohdilleen, niin löytyi sieltä pitoakin.

Ei tällä tosin edelleenkään käsijarrukäännöksiä tehdä muulla kuin liukkaalla, mutta ei sitä kai siihen ole tarkoitettukaan :?: :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
TSuni
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 19:36

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja TSuni »

Vaihtoin viime katsastukseen vajaa vuosi sitten uuden käsijarruvaijerin, joka säädettiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Nyt taas sais säätää uudelleen kun kahvasta löytyy tyhjää liikettä vaikka kuinka. Toissakesänä vaihtui seisontajarrun hilppeet, levittäjät hiekkapuhallettiin ja kaikki kasattiin rasvan kanssa.

Vaijerin reitissä on nähdäkseni semmonen vika, että tekee liian jyrkän kulman tuossa taka-akselin ohjurin kohdalla ja hinkkautuu rikki. Alle vuoden ikäisestä vaijerista on jo pinnan muovi rikki, seuraavaksi alkaa meneen säikeet...
Vastaa Viestiin