Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Aika selvät oireet kampiakselin asentoanturin viasta nuo on
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Koskimaa kirjoitti:
ippe kirjoitti:Mä olen ymmärtänyt että T7 mittaa absoluuttista painetta ja maksimina vakioantureilla olisi 2.5 bar, eli tuo 1.4bar ylipainetta olisi sen takia raja jota ei pidä ylittää ilman antureiden vaihtamista?
T7 moottorinohjaus on ilmamassapohjainen, eli ei ole toiminnan kannalta merkitystä vaikka tuo vakioanturin 2,5bar absoluuttista painetta ylittyisi.
Meinaatko että nuo paineanturit ahtopuolella ovat ylimääräisiä osia ja että niiden antamilla arvoilla ei ole mitään merkitystä moottorinohjauksen toiminnan kannalta?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ainakaan vakiosoftissa en ole törmäänyt paineelle fuelcut rajaa. Painetta nostetaan kyllä surutta ihan niin korkealle yli asteikon, että sokeampikin immu näkee haluamansa määrän ilmaa.
Ilmamassalle on kyllä turvakatkaisu raja, mutta jos immu sokea, niin ei tule vastaan ennen paineen "ylimenoa".
Jos immu hyppää pois käytöstä, niin sitten ohjaus menee sujuvasti mapilla.
Samoin jos turbo ei ahda (tanko irti tai turbo jumissa) ja pbef pysyy näin ulkoilman paineessa, niin tulee jollain välillä vikakoodi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Cheno
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 14:55

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cheno »

Moi,

Mikäköhän tuli NG900 -94 ilmastoinninsäätöön kun ei vastaa enään? Ei siis säädöt toimi mitenkään, aina vaan pukkaa vakio"asetuksella" vaikka yksiköstä saa mukamas säädettyä asteita ja voimakkuuksia.. Ohjausyksikkö ei anna mitään vikakoodia (0) kun painaa auto+off.
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Iskarin yläpään laakerin vaihto, onko se siinä het hollilla vai pitääkö paljonkin purkaa? Onko siellä muuta mitä samalla kannattais vaihtaa???
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Kääntölaakerin vaihto vaatii joustintuen irroituksen ja joustintuen osittaisen purkamisen - eli kun joustintuki on työpöydällä:

- jousenpuristustyökalulla jousi "kasaan"

- iskarin ylämutteri auki

- joustintuen ylätuki pois

- kääntölaakeri pois

- kasaus käänteisessä järjestyksessä
Saabiton Saabisti
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

eli ite ylätukea ei tarvitse paloitella? :)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jus »

Ylätuki ei ole paloiteltavissa oleva osa. Tässä kuvassa ylätuki 10, kääntölaakeri 9:
Kuva

http://photo.platonoff.com/Auto/2007092 ... uspension/

Kääntölaakerin vaihtohan on melkein sama työ kuin etujousien vaihto, pois jää vain jousipuristimien löysääminen, jousen vaihto ja jousipuristimien kiristäminen kokoonpanoa varten.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Kiitoksia, laakerit tilattu kimppahintaan 37 eskoa..sikku joku viel vaihtais ne :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

En halua olla ilonpilaaja... mutta Nimark.fi saa original skf kääntölaakeria reilulla 10 eurolla.

http://www.nimark.fi/buy/SKF_VKD35032_1323/

Tuolta on tullut tilailtua.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Niin varmaan ja vaikka skruvatistakin halvemmalla, mutta joskus pitää paikallista yrittäjää kannattaa :)
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
jrauhala
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Syys 18, 2014 13:37
Paikkakunta: Kemingrad

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

Aiheuttaako jumiva termari vikakoodia p0116 (Engine coolant temp ECT circuit range/performance) vai onko n. 2000km sitten vaihtavani (tarvike)lämpöanturi taas sökö?
Huttunen
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 12:52
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Huttunen »

Check Engine syttyi, onnuin lähimpään huoltoon. :(
kaasuläpän anturi 1 rajaarvon ulkona
kaasuläpän anturi 2 rajaarvon ulkona


Eli throttle body. Skruvatin myymä oli halpa mutta tekeekö sillä mitään? Vrt. kiinalainen DI-kasetti.
http://www.skruvat.fi/Lappakotelo-P11376.aspx
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Tästä -> http://www.neobrothers.co.uk/throttle-b ... 59ad7aa5b4

Tarvii vaan huohotukselle 8->4mm adapterin
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

..ja ympyrän o-renkaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin