Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Fetti voinut mennä uusiksi, jos on koekäytetty siten, että boksi ei ole paikoillaan, tai jos ei ole käytetty lämpöäjohtavaa tahnaa fetin asennuksessa boksiin ja boksin asennuksessa autoon. Kaiken pitää olla paikoillaan ja tahnaa välissä, kun puhallinta käytetään, muuten fetti kärähtää melko nopeasti. Boksi maksaa hunajaa ja fetti pari euroa, joten koittaisin uusiksi vielä fetin vaihtoa. Se vika on kuitenkin melko varmasti siinä fetissä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karg »

MikkoLaine kirjoitti:mistäs sais tilattua puhaltimen tehonsäätöpalikan? lähinnä suomesta... (mitä maksaa marmorilla?)
Marmorilta kantsii kysellä päivän hintaa/saatavuutta. Saksasta löytyy uusi säädin helposti ja ehkä halvemmalla, kuin Suomesta:

http://www.skandix.de/en/spare-parts/in ... r/1019700/
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Auttakaa tyhmempää, mikä on se pieni ja matala jäähdytin keulassa isomman jäähdyttimen alapuolella josta kaksi putkea menevät suodattimelle? öljynjäähdytin? Huomasin että alkanut tiputtaa öljyä sen alapuolelle aika reippaasti, tippoja sekunnin välein, mistä voisi vuotaa? Auto og9-3 -98
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Khyllä, öljynjäähdytin. Letku/kenno vaihtoo.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
JoeHi
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Huhti 23, 2009 09:51

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja JoeHi »

Morjens

NG 900 virtalukko ei palauta avainta start-asennosta on-asentoon. Pystyy kyllä itse kääntämään sen takaisin ja auto on ajossa. Ei vain taida katsastusmies tykätä... Onko vika virtalukon sylinterissä vaiko pohjassa? Pystyykö korjata vai onko hankittava uusi? Kenelläkään kokemusta? Autossa on ajonestolaite. Ja jos menee jompi kumpi vaihtoon niin saa tarjota esim. YV:llä jos löytyy toimiva varaosa.

Kiitos
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Fcod 312 ilmeisesti lambda anturia herjaa siis? onko yks vai kaks anturia? Kummanko vaihdan jos kaksi? Ja tekeekö partsforsaabin antureilla mitään?http://www.partsforsaabs.com/index.php?cPath=105_317
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Onko og kolkissa joku akun jännitteen haistelija joka estää tiettyjen sähkölaitteiden toiminnan kun akun jännite on liian matala? Jos sellainen on niin se on tainnut mulla saada siipeensä apuvirran vastaanottamisesta kun uusitullakin akulla pitää välillä antaa akun latautua starttauksen jälkeen ennen kuin alkaa mm. puhallin, sähkölasit ja vilkut toimimaan. Latausjännite oli yli 14 kun muutama viikko sitten mittasin ja startti pyörittää ihan normaalisti.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Jäätävän vilkasta keskustelua. Keskustelen sitten yksinäni.

Jos jollakulla sattuu oleman tyhjäkäynnillä O2 koholla, ilman että pakoputki vuotaa.
Korjaa rikkinäiset alipaineletkut ja tarkista läppärungon O-renkaiden kunto. Jarrukliineriä suihkimalla löytyi yksi rikkinäinen alipaineletku, joka sotki koko seoksen. Kiitos, ei mulla muuta.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Mistähän uusia tai käytettyjä öljynlauhduttimia saisi og9-3 -98, omasta kävi vuotamaan kuin seula eikä tullu mistään löytyvän?
Avatar
Ceziar
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 07, 2015 16:09
Paikkakunta: Kempele

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ceziar »

Saab 9-3 vm. 1998 2.0i (B204i) tykkää sammuilla lämpimänä, varsinkin kaupunkipyörityksessä. Epäilen viaksi kampiakselin asentotunnistinta. Onko tuo tunnistin samassa paikkaa kys. moottorissa vrt. turbomalleihin? Koitin taskulampulla tihrustaa mutta ei tahtonut sattua silmään tuossa hetki sitten kun auto päätti sammua keskelle kylää :roll:
Saab OG9-5 Aero
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Uitukki kirjoitti:Onko og kolkissa joku akun jännitteen haistelija joka estää tiettyjen sähkölaitteiden toiminnan kun akun jännite on liian matala? Jos sellainen on niin se on tainnut mulla saada siipeensä apuvirran vastaanottamisesta kun uusitullakin akulla pitää välillä antaa akun latautua starttauksen jälkeen ennen kuin alkaa mm. puhallin, sähkölasit ja vilkut toimimaan. Latausjännite oli yli 14 kun muutama viikko sitten mittasin ja startti pyörittää ihan normaalisti.
Nyt on pari vuorokautta menny ettei ole tehny tuota mutta tänään teki taas. Pitänee vissiin käyttää Techin päässä että tietää mistä on kysymys?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
kosloff
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Kesä 15, 2015 11:10

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kosloff »

Mistä voipi johtua kun saab 9-3 -99 t5 stage1 härpätin rupeaa röpeltämään isommilla kierroksilla (5000 jälkeen) aluks teki vaan 3-5 vaihteilla mut nyt tekee sitä myös 2 vaihteella. Alakierroksilla ei ongelmaa.
passe
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 07:43

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja passe »

Oisiko kuluneet tulpat.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Uitukki ei oo kyl mitään jännitteen haistelijaa, kyl starttiin riittämättömäl varauksella puhallin vielä toimii.

Oisko virtalukon pohja menossa, kannattaa vähä heilutella avainta ens kerral.



Eiks yläkierrosten prötäys oo tyypillinen esimerkki tulpista tai kohta porsivasta di-kasetista...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Oireet alko kyllä melkein heti sen jälkeen kun olin akun tyhjentänyt niin ei ole osannut ajatellakaan että tuo johtus jostain muusta. Nyt on kolkki tallissa seisomassa kun otin satkun hetkeksi ajoon mutta pitää ruveta parin viikon päästä tutkimaan kun haen kolkin taas ajoon. Kiitos vinkistä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Vastaa Viestiin