OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Ei se imuilman lämpötila anturi mielestäni vaikuta juurikaan kulutukseen..jos liitin irti niin trionic taitaa saada tiedon et imuilma on n.8 asteista voin olla väärässäkin..
Tulpistakaan ei voi päätellä mitään kun viinalla mennään..voiko likainen suutin aiheuttaa mitenkään tuon kulutuksen?
Tulpistakaan ei voi päätellä mitään kun viinalla mennään..voiko likainen suutin aiheuttaa mitenkään tuon kulutuksen?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Tarkista johtosarjan maadoutuspisteet imusarjan nelosrunnerin kyljessä.
Joko kokeilit ajaa pelkillä kartoilla ?
Joko kokeilit ajaa pelkillä kartoilla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
No niin eipä ole vaikutusta vaikka kuinka hiersin uudestaan ja vielä oikein kunnolla liittimien pinnit. Syttyy CE- valo palamaan melkein heti. Ei tarvitse ajaa kuin 500m niin syttyy.
Pitänee huomenna vaan oikeesti ostaa se "halpa" uusi anturi.
Jos ei toimi sitten silloinkaan niin pitänee katsoa koko johtosarja ja liittimet.
Evapin letkussa oli pieni murtuma mikä ei kyllä ollut edes läpi mutta sekin nyt tiivistetty. Ei se siitäkään kyllä edes olisi voinut johtua..
Suuttimet on vastikään puhdistettu. n. puoli vuotta sitten.
Pitänee tarkastaa ne maadoituspisteet. Siis missä tarkalleen ne on?
Ja mitä pelkillä kartoilla ajaminen kertoisi? En ole sitä vielä ehtinyt kokeilla.
Pitänee huomenna vaan oikeesti ostaa se "halpa" uusi anturi.
Jos ei toimi sitten silloinkaan niin pitänee katsoa koko johtosarja ja liittimet.
Evapin letkussa oli pieni murtuma mikä ei kyllä ollut edes läpi mutta sekin nyt tiivistetty. Ei se siitäkään kyllä edes olisi voinut johtua..
Suuttimet on vastikään puhdistettu. n. puoli vuotta sitten.
Pitänee tarkastaa ne maadoituspisteet. Siis missä tarkalleen ne on?
Ja mitä pelkillä kartoilla ajaminen kertoisi? En ole sitä vielä ehtinyt kokeilla.
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Toinen uusi orkkislambda on turha ostos jos sellaisen samanlaisen uuden sinne juuri vaihdoit. Vika on muualla.
Kartoilla ajo voi todistaa sen että lambda säätää turhaan seosta rikkaalle vaikka perussäätö kartoista olisi ihan riittävän hyvillä seoksilla. Tässä on vaan se pieni haaste että softa pitää olla melko paikoileen säädetty ja sitä ei tiedä varmasti kuin laajakaistalla.
Syy turhaan säätämiseen voisi olla pakosarjan ilmavuoto tai venttiilivika vaikkapa.
Kartoilla ajo voi todistaa sen että lambda säätää turhaan seosta rikkaalle vaikka perussäätö kartoista olisi ihan riittävän hyvillä seoksilla. Tässä on vaan se pieni haaste että softa pitää olla melko paikoileen säädetty ja sitä ei tiedä varmasti kuin laajakaistalla.
Syy turhaan säätämiseen voisi olla pakosarjan ilmavuoto tai venttiilivika vaikkapa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Ei vaan meinasin tuon imuilman lämpötila-anturia että sen ostaisin.
Kyllähän se lambda sitä säätää melko varmasti turhaan rikkaalle kun noin kova kulutuskin. Voisin toki huomenna yrittää niillä kartoilla ajaa.
Ainut nyt vaan että voiko edes tuo lämpötila-anturi vaikuttaa tuohon kulutukseen noin paljon ja jos voi niin miksi ei ole aiemmin sitä vikavaloa sytyttänyt jos kerran siitä johtuisi?
Pakosarjan tai DP:n ilmavuotoa ei ole. Se on tarkistettu.
Venttiilivika kuulostaa useampien mielestä mahdottomuudelta koska silloin esiintyisi muitakin vikoja ja häiriöitä. Mites sen sitten voisi todistaa että olisiko venttiilivikaa?
Prkl että meinaa vaan loppua kohta vaihtoehdot...
Kyllähän se lambda sitä säätää melko varmasti turhaan rikkaalle kun noin kova kulutuskin. Voisin toki huomenna yrittää niillä kartoilla ajaa.
Ainut nyt vaan että voiko edes tuo lämpötila-anturi vaikuttaa tuohon kulutukseen noin paljon ja jos voi niin miksi ei ole aiemmin sitä vikavaloa sytyttänyt jos kerran siitä johtuisi?
Pakosarjan tai DP:n ilmavuotoa ei ole. Se on tarkistettu.
Venttiilivika kuulostaa useampien mielestä mahdottomuudelta koska silloin esiintyisi muitakin vikoja ja häiriöitä. Mites sen sitten voisi todistaa että olisiko venttiilivikaa?
Prkl että meinaa vaan loppua kohta vaihtoehdot...
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Kato wissistä sen imuilman anturin ominaisuudet ja tökkäät liittimeen 10-20 plusastetta vastaa vastusarvo. Silloin mennään näillä keleillä aika oikealla arvolla ja taas voi testata kulutusta ja tuleeko vikakoodi siltikin esiin. En tosin ole tuollaista joutunut kertaakaan kokeilemaan.
Puristuspaineilla selviää venttiilivuodot. Mahtaakohan glygolihöyryt sekoittaa lambdan, katoaako sitä tai onko järjestelmässä kovasti painetta ?
Puristuspaineilla selviää venttiilivuodot. Mahtaakohan glygolihöyryt sekoittaa lambdan, katoaako sitä tai onko järjestelmässä kovasti painetta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
No niin uusi imuilman lämpötila-anturi vaihdettu, ei vaikutusta. Liittimenkin vaihdoin nyt viimeistään pitäisi olla kunnon kontakti mutta silti vikavalo syttyy.
Maadoituspisteet hieroin puhtaaksi sekä kävin kaikki liittimet konehuoneessa läpi paitsi moottori lämpötila-anturin kun on niin ahtaassa paikassa eikä sinne sormet ylettänyt. Pitää vielä käydä testilenkillä taas kohta.
MITES!
Johtosarja?
ECU?
Entä mitkä pinnit ECUssa on tälle imuilman lämpötila-anturille jos sieltä mittaisi onko johto poikki? Olisiko kenelläkään jtn johtosarjakuvaa?
Jäähdytinnestettä ei kulu tai häviä eikä kerää mitenkään normaalia enempää painetta.
WISsiä ei valitettavasti ole
Jollain oli foorumilla ollut samaa vikaa että CE-valo vilkutti 3+7 krt. Oli vaihtanut lambdan, jonkun rikkinäisen alipaineletkun, imuilman lämpötila-anturin sekä moottorin asentoanturin. Sen jälkeen oli korjaantunut.
Minulta nyt puuttuu enää tuo asentoanturin vaihto. Voiko muka jollain ihmeen järjellä sytyttää imuilman lämpötila-anturin vikakoodia taikka adaptaatio vikaa ja nostaa kulutusta..??!! Ei kuulosta loogiselta.
Rikkinäistä alipaineletkua en ole löytänyt.
Edit:
Äsken kävin ajamassa ilman lambdaa ja kulutus palasi normaaliksi. Ei myöskään sen ajon aikana sytyttänyt sitä imuilman lämpötila-anturin vikakoodia. Kertooko jtn?
Mites meinasin jos nyt olisi vaikka lainannut kaverilta laajakaistalambdaa ja kokeillut nyt ajossa käykö laihalla ilman lambdaohjausta?
Saisikohan siitä sen jälkeen yhtään mitään tolkkua johonkin suuntaan?
Maadoituspisteet hieroin puhtaaksi sekä kävin kaikki liittimet konehuoneessa läpi paitsi moottori lämpötila-anturin kun on niin ahtaassa paikassa eikä sinne sormet ylettänyt. Pitää vielä käydä testilenkillä taas kohta.
MITES!
Johtosarja?
ECU?
Entä mitkä pinnit ECUssa on tälle imuilman lämpötila-anturille jos sieltä mittaisi onko johto poikki? Olisiko kenelläkään jtn johtosarjakuvaa?
Jäähdytinnestettä ei kulu tai häviä eikä kerää mitenkään normaalia enempää painetta.
WISsiä ei valitettavasti ole
Jollain oli foorumilla ollut samaa vikaa että CE-valo vilkutti 3+7 krt. Oli vaihtanut lambdan, jonkun rikkinäisen alipaineletkun, imuilman lämpötila-anturin sekä moottorin asentoanturin. Sen jälkeen oli korjaantunut.
Minulta nyt puuttuu enää tuo asentoanturin vaihto. Voiko muka jollain ihmeen järjellä sytyttää imuilman lämpötila-anturin vikakoodia taikka adaptaatio vikaa ja nostaa kulutusta..??!! Ei kuulosta loogiselta.
Rikkinäistä alipaineletkua en ole löytänyt.
Edit:
Äsken kävin ajamassa ilman lambdaa ja kulutus palasi normaaliksi. Ei myöskään sen ajon aikana sytyttänyt sitä imuilman lämpötila-anturin vikakoodia. Kertooko jtn?
Mites meinasin jos nyt olisi vaikka lainannut kaverilta laajakaistalambdaa ja kokeillut nyt ajossa käykö laihalla ilman lambdaohjausta?
Saisikohan siitä sen jälkeen yhtään mitään tolkkua johonkin suuntaan?
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Ilman lambdan sekoilua kulutus ok = softa kunnossa ja seokset oikeaa luokkaa. Ei sillä silti leimalle kannata mennä ja täyskaasutilanteen seokset tietty vois tarkistaa vaikka etanolilla kyllä tietää että kun tosissaan alkaa rötäämään täyskaasulla että laihalle menee.
T5:n ecun liitinlistan löydät ainakin t5 manuaalista, etsi vaikka trionictuning sivuston linkeistä. Tai googlella esim 'T5Suite pdf' tms ...
Johtosarjassa on herkkä kohta siinä missä johtonippu menee moniurahihnan pyörän päältä. Hihnasta revennyt yksi siima ehtii repiä johtosarjan pintaa kun sopivasti sattuu.
T5:n ecun liitinlistan löydät ainakin t5 manuaalista, etsi vaikka trionictuning sivuston linkeistä. Tai googlella esim 'T5Suite pdf' tms ...
Johtosarjassa on herkkä kohta siinä missä johtonippu menee moniurahihnan pyörän päältä. Hihnasta revennyt yksi siima ehtii repiä johtosarjan pintaa kun sopivasti sattuu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
No niin, johtosarja mitattu.
Maadoitukset kunnossa eikä ota johdot toisiinsa.
Ainoo huomautus oli että lambdan vihreä piuha menisi ECUn pinniin 23 eikö? Se oli ECUn liittimestä tyhjä. Menee siis jonnekin muualle vai mitähän helvettiä?! Ja miten nyt olisi ennen sit toiminut..?
PERKELE!!!
Sitten mitäs muuta..?
Huohotus? Voiko vaikuttaa?
Maadoitukset kunnossa eikä ota johdot toisiinsa.
Ainoo huomautus oli että lambdan vihreä piuha menisi ECUn pinniin 23 eikö? Se oli ECUn liittimestä tyhjä. Menee siis jonnekin muualle vai mitähän helvettiä?! Ja miten nyt olisi ennen sit toiminut..?
PERKELE!!!
Sitten mitäs muuta..?
Huohotus? Voiko vaikuttaa?
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Vielä yksi muisto vuosien varrelta: ecun kantaliittimestä oli muovisia lukitusnastoja murtunut ja ecun liitin ei pysynyt kunnolla paikoillaan ilman ympäri kiristettyä pantaa ja aiheutti häröilyä ja vikakoodin. Ja vikakoodi tais muute olla juurikin tuo imuilman lämpöanturin koodi. Eihän kyse ole tällaisesta ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Kyllä se mielestäni ehjä on ja kyllä pysyy tosi hyvin liitin kiinni.
Imuilman lämpötila-anturin johdon irroittaminen muuten vaikutti käyntiin.
Imuilman lämpötila-anturin johdon irroittaminen muuten vaikutti käyntiin.
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Noniin. En keksinyt muuta enää kuin että uusi lambda on paskana..
Kokeilin sitä siskon T5 Kolkkiin ja samat vikakoodit heitti. Eli success!
Tosin nyt vaihdettu TAAS uusi lambda. CE valo hävisi ja kulutus normaalisoitui. IHANAA!
Nyt kävin piruuttain testaamassa virtoja päällä niin CE valo siellä taas iloisesti loitaa ja vilkkuu.
Eli ei syttynyt ajossa mutta virrat päällä ilman että kone käynnissä.
7 välähdystä eli adaptatio.. Ideoita..? Mikä voipi vielä vaikuttaa???
Kulutusta en ole vielä päässyt tietty testamaan mutta huomenna sitten.
Kokeilin sitä siskon T5 Kolkkiin ja samat vikakoodit heitti. Eli success!
Tosin nyt vaihdettu TAAS uusi lambda. CE valo hävisi ja kulutus normaalisoitui. IHANAA!
Nyt kävin piruuttain testaamassa virtoja päällä niin CE valo siellä taas iloisesti loitaa ja vilkkuu.
Eli ei syttynyt ajossa mutta virrat päällä ilman että kone käynnissä.
7 välähdystä eli adaptatio.. Ideoita..? Mikä voipi vielä vaikuttaa???
Kulutusta en ole vielä päässyt tietty testamaan mutta huomenna sitten.
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Kovasti "auttaa" vianetsintää vaihtaa rikkinäisen osan tilalle uusi viallinen osa. Yhä parempi, jos jälleenmyyjällä sattuu koko erä olemaan sutta.
Mainiota, että ongelma alkaa konvergoitumaan.
Mainiota, että ongelma alkaa konvergoitumaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: OG9-3 T5 Automaatti CE-valo ja kova kulutus
Jos siellä on varmasti toimiva uusi osa niin tee adaptaatio uusiksi,eli akunkenkä vartiksi pois ja sit normaalia ajoa ja kiihdytyksiä niin sopeutuu ahtopaineet jne..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-