Saab 9-3 2.0i ostaminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kaveri asentaa noita muutossarjoja tässä alueella,hänen omissa autoissa on -70vm bmw1800i sekä 745 BMW malleissa ja on niitä mennyt hummeriin sekä ihan perus autoihin. toimiva laite,"huijaa" suuttimilta sen 30% enemmän soppaa ja yksikkö tunnistaa polttoaineen seossuhteen ja säätelee kylmäkäynnistys kartat automaattisesti. ns "oppiva" kylmäkäynnistys. Vaatii yleensä n.1h tunnin asennukselle ja soveltuvuus löytyy nettisivuilta.

En ole huomannut ihan kauhean isoa polttoainesäästöä noissa vapaasti hengittävissä mutta pääasia että kukkasia tulee putkesta ja otsonikerros tykkää.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ilman sytytyksensäätöä ei tule säästöä, ei lisää vääntöä, todennäköisesti vain ongelmia.

Ja se että noi laitteet osaisi säätää kylmärikastuskarttoja automaattisesti ohjausjärjestelmässä X pidän epätodennäköisenä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Saab 9-3 2.0i ostaminen

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Aivan totta,vaatii sytytyksen säädön jos meinaa esim tehohyötyä saada vaparistakin.Tuossa vanhassa bemarissa on M10 parilitrainen ruiskumoottori,josta pystyy sytytyksen aikaistamaan jakajalla,siinä huomasi ihan "persdynolla" eron kun vain ensin käänti sen n.10astetta aikaisemmalle sytytys ennakkoa.

Tarkoitin että tuossa flexifuel sarjassa on oma ohjainyksikkö jossa on kylmäkäynnistyskartat sisässä,joka sitten tarvittaessa muuttaa kylmäkäynnistyksien myötä karttojen binääreitä +-200%.

Kännykkään saa ladattua sovelluksen josta näet polttoaineen seossuhteen ja muita arvoja,ja tietokoneella saat esille oman purkkisi kylmäkäynnistys kartat joita voi muuttaa manuaalisesti.

Tottakai mielestäni parempi on tehdä ihan kunnon softa etanolille jos parhaimman hyödyn haluaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin