Takaiskunvaimentimen kiinnitysholkki

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
arcnaleon
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 15:14

Takaiskunvaimentimen kiinnitysholkki

Viesti Kirjoittaja arcnaleon »

Taas hyvä opetus että ei kannata pultteja katkoa...
Meni iskunvaimentimen alapultti poikki, n. 5mm jäi kantaa jäljelle ja useampi ilta mennyt jo taistellessa pulttia irti.

Toistakymmentä mutteria olen siihen yrittänyt hitsata ja lattarautaakin testasin mutta on sen verran tuo holkki edessä että ei meinaa onnistua. Migillä kun hitsaa niin ottaa melkein aina valokaaren siihen mutterin yläreunaan ja ei saa keskeltä täytettyä. Lattaraudassa vähän sama vika, on sen verran kovaa tuo pultin materiaali että normaalimutterikin sulaa ensin ennen kuin alkaa tarttua. Hankaluus on kanssa kun ei sinne oikein näe kunnolla kuin peilillä.

Seuraava idea olisi että jospa rälläköisi tuo holkin edestä pois että pääsisi poraamaan pultin pois, ja hitsaisi sitten takaisin. Holkin reiästä ei kehtaisi alkaa turaamaan kun todennäköisesti ei onnistu suoraan porata.

Onko kenelläkään muita ideoita, pulttia voisi yrittää jatkaa hitsaamalla mutta pelko on että sokkona kun sinne alkaa sohimaan niin hitsaa sen pultin vielä siihen taka-akseliin kiinni... =)
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
arcnaleon
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Huhti 06, 2013 15:14

Re: Takaiskunvaimentimen kiinnitysholkki

Viesti Kirjoittaja arcnaleon »

Ei tarvinnut holkkia hitsailla, tunnin verran hitsailin pikkuhiljaa pultin pätkää pidemmäksi ja lopulta sain mutterin siihen tarttumaan että sai auki, vielä 4 mutteria irtosi irroitus vaiheessa mutta pois se sieltä tuli.

Kyllä se suappi taas miestä koitteli...
Piinaava Saab -01 9-3se 2.0t/E85 MANUAL.
Vastaa Viestiin