Koneen vaihtoa 9-3 -01

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01

Viesti Kirjoittaja assa »

"Että kait se T5 toimii T7 autossa pelkästään moottorin johtosarjan vaihtamalla jos klubin Saab-jumala näin sanoo."

Jos T5 ajamalla pihaan ajetaan on siinä kaikki tarpeellinen korissa kiinni, myös ecu +++ ja +töitäkin paljon, autoharrastus mielessä kun tekee ;)
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01

Viesti Kirjoittaja TTH »

Harrastaa saa ja pitääkin harrastaa, aika ronskisti tuossa on vaan hommaa jos molemmista purkaa tarvittavat pois ja konekin tuossa T5-vehkeessä on käytetty. En tiedä mihinkä rahaan tuo NG900 on oikein lähtenyt, mutta luultavasti samaan rahaan olisi saanut tehtyä konerempan T5-männillä ja siihen softan oman maun mukaan. Tai jos on vähän parempi NG900 ollut niin siihen rahaan olis saanu jo sen uuden koneen tilattua..
Ja ainakin omasta mielestä T7 on kaikkine vikoineen parempi moottorinohjaus, varsinkin käyttiksessä. Flexi-valmius, SID-info jne..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

en tiä ketä haettiin tällä jumala jutulla... :lol:

mut oma tieto näistä väyläjutuista erittäin heikkoa.

Olen täysin samoilla linjoilla TTH:n kanssa siitä että paljon helpommalla selviää tekemällä T5/T7 hybridin, eli pyörivät osat swappaa T5:sta sinne T7:aan.

tosin T5 tod näk. monelle helpompi säätää kun mennään pikku stageista etiäpäin kuin T7.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01

Viesti Kirjoittaja junnu »

Taas ois konetta vailla 8O Tuli tonnarin 2.3t -92(pitkälohko)tontille.Voiko tuosta hyödyntää mitään osaa kolkin koneeseen?Männät tais passata...
puh.050-3748237
#3078
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Melkoista säätämistä. Osat pöydälle ja vertailemaan. Paras itse selvittää. Moottorivaurioisen auton laitto tulee aina enempi tai vähempi kalliiksi. Viisainta olisi ihan ensimmäisenä piikkusen analysoida mitä siitä vanhasta pannusta on mennyt rikki ja mitä käyttökelpoista siinä on? Tylyimmillään tilanne on se, että on fiksumpaa hommata samanlainen toimiva auto tilalle ja pistää se moottorivaurioinen auto osiksi, hyödyntää osia tuoreeseen ajokkiin ja laitta ylimääräiset osat myyntiin. Saattaa vähimmällä murheella päästä näin tehtynä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Koneen vaihtoa 9-3 -01

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin