Oletteko käyttäneet RVS:ää
Oletteko käyttäneet RVS:ää
Eli aineita bensan ja öljyn sekaan, kovasti on positiivista palautetta ilmassa...
Joska
Joska
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Positiivista palautetta RVS:n myyjiltä vai muitaki? Ja jos se taikatahna tekee koneremontin, niin mitä se sit polttoaineen seas tekee? Bensapumpun voi vaihtaa ja suuttimet huollattaa, ei ne(kään) taikatahnaa kaipaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
juuei, kyllä nuo jutut on hieman hokkuspukkus minun mielestä. OG kolkkiin (ennen bp päivitystä) jotain https://www.stp.com/fi/tuotteet/ (kerran)ennen öljynvaihtoa kun oli tiedossa että moottorin huohtusongelmat. No, päätinkin kuitenkin sit jossain vaiheessa että öljypohja auki, ja putsaus. Ja olihan sinne kertynyt tervaa ja sihtikin vaan ei tainnut STP mönjät juurikaan tuohon vaikuttanut (vaan enhän tiedä, jos jokin mosa käynyt todella piitkillä huoltoväleillä, ehkä noista jotain hyötyä on).
Monet jo tän tietää, vaan jos jää hieman polttoainetta ns talvivarastoon, niin hyvä laittaa se muutama tippa säilöntä ainetta laitteen säiliöön.
Käynnistyy varmaankin helpommin sit keväällä kun lähtee pörräämään.
Monet jo tän tietää, vaan jos jää hieman polttoainetta ns talvivarastoon, niin hyvä laittaa se muutama tippa säilöntä ainetta laitteen säiliöön.
Käynnistyy varmaankin helpommin sit keväällä kun lähtee pörräämään.
Viimeksi muokannut torque, Su Syys 03, 2023 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Ostin viime vuonna alennuksesta RVS:n moottoriin tarkoitetut taikatahnat. Talvikulkine (allekirjoituksen vapari) vaikutti sopivalta uhrilta testiin, joten tein siihen ohjeen mukaisesti kaksi käsittelyä, ennen ja jälkeen öljynvaihdon. Nyt vuosi ja 10 000 km myöhemmin vaikuttaisi, että RVS teki jotain muutakin kuin kevensi lompakkoa.
-Mitään ei hajonnut
-Polttoaineen kulutus on laskenut 2-3 desiä sataselle
-Moottori tuntuu käyvän hieman pehmeämmin, mekaanisia ääniä on vähemmän
Moottorissa ei ollut mitään varsinaista vikaa ennen käsittelyä, vaan tein sen lähinnä testimielessä ja huvin vuoksi.
Nähtäväksi jää, kuinka pysyvä muutos esim. laskenut kulutus on. Valmistaja taisi luvata, että käsittely kestäisi 100 000 km.
-Mitään ei hajonnut
-Polttoaineen kulutus on laskenut 2-3 desiä sataselle
-Moottori tuntuu käyvän hieman pehmeämmin, mekaanisia ääniä on vähemmän
Moottorissa ei ollut mitään varsinaista vikaa ennen käsittelyä, vaan tein sen lähinnä testimielessä ja huvin vuoksi.
Nähtäväksi jää, kuinka pysyvä muutos esim. laskenut kulutus on. Valmistaja taisi luvata, että käsittely kestäisi 100 000 km.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Mä oon 549 tkm verran hakannu tankkauslukemia Spritmonitoriin ja väittäisin, että 2-3 dl:n kulutuseroa ei pysty kotioloissa todentamaan muuta kuin vahvalla uskolla tuhl.. siis sijotetun rahan hyötyyn.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Tää on Motonetista:
En tiedä suoraruiskujen toimintaperiaatetta, mutta ainaki imusarjaruiskuis paineen säätää bensanpaineensäädin, ei RVS:n tribokeraaminen taikapinta. Jos polttoainepuolella pumppu on sohlo, niin uusii kuluneen pumpun eikä pinnota sitä tribokeraamisella taikapinnalla. Jos suuttimis on vikaa, niin purkaa pois ja lähettää Finjectorille niin saa paluupostis toimivat suuttimet. Eikä hintakaa hirveästi eroa taikatahnasta, mutta sentään saa vehkeet kerrasta kuntoon Nää on oikeasti ihan samaa tasoa kuin Catch a fish, joka täyttää veroilmotuksenki.GIP3 - imusarja- ja suorasuihkutteisten bensiinimoottorien polttoainejärjestelmän suojaus- ja kunnostuskäsittelyyn. Iskutilavuus enintään 3000 cm³.
• RVS Technology® Injection System Protection & Restoration muodostaa tribokeraamisen suojaavan pintarakenteen kaikille kitkalle alttiina oleville metallikosketuspinnoille bensiinimoottorien polttoainejärjestelmän kuluvissa osisa.
• Käsittely kunnostaa pumpun ja suuttimien kontaktipinnat ja mikroreunat, nostaen polttoaineen ruiskutuspainetta ja siten polttoaineen sumutuksen ja palamisen laatua
• Polttoaineen kulutus pienenee ja järjestelmien toimintaikä kasvaa. Kaikki tapahtuu moottorin normaalin käytön aikana. HUOM! Käsittely suoritettava yli +10 °C lämpötilassa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Itsekin kyynisenä insinöörinä epäilin vahvasti aineen toimivuutta. Olin täysin valmis "menettämään" ne 60 euroa, jotka käärmeöljypulloista maksoin.
Kulutuseroa ei ole todettu laboratorio-olosuhteissa, vaan säännöllisesti ajamallani reitillä. Viimeisen vuoden ajan kulutus on ollut aiempaa alempi, eikä muuta selittävää tekijää ole kuin tuo edellä mainittu taikatahna. Reitti on reilu 300 km/suunta, ajan vakkari päällä aina kun mahdollista, ajonopeus ja ajotapa eivät ole muuttuneet. Toki mm. tuuliolosuhteet, lämpötila ja muu liikenne vaihtelevat. Kuulostaa silti epätodennäköiseltä, että em. asiat olisivat olleet viimeisen vuoden ajan joka kerralla aiempaa suotuisempia.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Työkaveri vannoo sen nimeen ja kuulemma loistavia tuloksia sen omassa kalustossa. Mutta jaksaa selittää sitä, miten se pinnoittaa moottoria, tasaa epätasaisuuksia ja vähentään kitkaa. Sille mä en ole vielä saanut selityksiä, että mistä se tietää ettei sylinterin hoonauksia ole tarkoituskaan tasata Idean alku on kuulemma jostakin kaivoskentiltä jossa se sai porat kestämään, enkä sinänsä epäile tuota ideaa, voi varmasti toimiakin. Mutta enemmän mua kiinnostais se 10 vuoden testaus, kuin nuo akuutit vaikutukset ... kun tosiaan tuossa, miten tuo toiminta selitetään, on moottorin toiminnan kannalta paradoksi.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Niin, onpas ihmeaine jos noin menee, johkin taikalitkuun. Tosin jos biili jo rullannut jotain 300-400+ tkm , no ei väliä.että 2-3 dl:n kulutuseroa ei pysty kotioloissa todentamaan muuta kuin vahvalla uskolla tuhl.. siis sijotetun rahan hyötyyn.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Oliko se Puskuri-ohjelma aikoinaan kun ajoi RVS-käsitellyllä Sierralla Helsingistä Tampereelle ilman öljyjä? Joku tiiviste, joka noissa muutenkin on tyyppivikana, petti moottorista Lempäälässä. RVS:stähän löytyy ihan asiallista testidataakin, esim TUV:n testissä kulutus tippui muutaman desin kolmella eri autolla testattuna.
Kovasti on tehnyt mieli itsekin tuota kokeilla, mutta miten lie saatavuus kun itse aine on venäläistä alkuperää? Monessa paikassa valikoimat aika heikkoja.
Viimeksi laitoin öljyn sekaan testiksi X1-R:ää, mutta mitään kirjaa en ole pitänyt kulutuksesta. Tuohan on öljyn lisäaine, kun taas RVS:n pitäisi muodostaa pintaa moottoriin.
Edittiä: Kuuluisiko aihe jonnekin muualle kuin automallikohtaiseen osioon?
Kovasti on tehnyt mieli itsekin tuota kokeilla, mutta miten lie saatavuus kun itse aine on venäläistä alkuperää? Monessa paikassa valikoimat aika heikkoja.
Viimeksi laitoin öljyn sekaan testiksi X1-R:ää, mutta mitään kirjaa en ole pitänyt kulutuksesta. Tuohan on öljyn lisäaine, kun taas RVS:n pitäisi muodostaa pintaa moottoriin.
Edittiä: Kuuluisiko aihe jonnekin muualle kuin automallikohtaiseen osioon?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Tästähän on keskusteltu vilkkaasti aikaisemminkin:
viewtopic.php?f=14&t=172528
Kopsaanpahan tähän oman kommenttini kyseisestä ketjusta vielä:
viewtopic.php?f=14&t=172528
Kopsaanpahan tähän oman kommenttini kyseisestä ketjusta vielä:
AZP kirjoitti: ↑Ke Elo 24, 2016 08:47Joskus yli 10 vuotta sitten opiskeluaikana ihmettelin RVS:n lupauksia ties mistä atomirakenteiden muutoksista moottorin kitkapinnoilla, ja kysyin asiaa TKK:n konetekniikan osaston materiaalitekniikan lehtorilta, kun satuin hänen kurssillaan juuri olemaan. Kaveri naureskeli selityksille ja tiesikin aineen kehityksen taustoista jostain Neuvostoliiton ajoilta asti. Ei kuitenkaan tuntenut itse ainetta erityisesti, mutta vahvisti ajatukseni siitä, että RVS:n selitykset siitä, mihin aineen toiminta perustuu, olivat täyttä huuhaata.
Luin nyt nopeasti RVS:n sivuilta nykyiset selitykset, jotka ovat huomattavasti vähemmän tekotieteelliset. En siis ota kantaa siihen toimiiko aine, mutta ainakin aikaisemmin selitykset toimintaperiaatteesta olivat enemmän satua kuin faktaa. Voihan tuo aina silti olle toimivaa, maailma on mysteerejä täynnä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Tuo moottoriin laitettava RVS laitetaan moottoriöljyyn. Eipä sillä ole mitään tekemistä polttoaineen syöttöön liittyvien komponenttien kanssa. Tuolle on muistaakseni tehty ihan tieteellisiäkin tutkimuksia ja oma käsitykseni on että se kyllä toimii siinä tarkoituksessa kuin on tarkoituskin, eli vähentää moottorin kulumista. Mutta, jokainen saa itse valita näkökantansa tässäkin asiassa.JP_Vette kirjoitti: ↑Su Syys 03, 2023 11:24Tää on Motonetista:En tiedä suoraruiskujen toimintaperiaatetta, mutta ainaki imusarjaruiskuis paineen säätää bensanpaineensäädin, ei RVS:n tribokeraaminen taikapinta. Jos polttoainepuolella pumppu on sohlo, niin uusii kuluneen pumpun eikä pinnota sitä tribokeraamisella taikapinnalla. Jos suuttimis on vikaa, niin purkaa pois ja lähettää Finjectorille niin saa paluupostis toimivat suuttimet. Eikä hintakaa hirveästi eroa taikatahnasta, mutta sentään saa vehkeet kerrasta kuntoon Nää on oikeasti ihan samaa tasoa kuin Catch a fish, joka täyttää veroilmotuksenki.GIP3 - imusarja- ja suorasuihkutteisten bensiinimoottorien polttoainejärjestelmän suojaus- ja kunnostuskäsittelyyn. Iskutilavuus enintään 3000 cm³.
• RVS Technology® Injection System Protection & Restoration muodostaa tribokeraamisen suojaavan pintarakenteen kaikille kitkalle alttiina oleville metallikosketuspinnoille bensiinimoottorien polttoainejärjestelmän kuluvissa osisa.
• Käsittely kunnostaa pumpun ja suuttimien kontaktipinnat ja mikroreunat, nostaen polttoaineen ruiskutuspainetta ja siten polttoaineen sumutuksen ja palamisen laatua
• Polttoaineen kulutus pienenee ja järjestelmien toimintaikä kasvaa. Kaikki tapahtuu moottorin normaalin käytön aikana. HUOM! Käsittely suoritettava yli +10 °C lämpötilassa.
Niin, laitoin minä RVS:t tuon allekirjoituksen Ex-saab 9-3:n manuaalivaihteistoon, eikä se ainakaan särkenyt mitään. Sellainen pieni vihellys, mikä sieltä ennen kuului, häipyi ajan kanssa pois.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
RVS:llä on monta erilaista tuotetta, myös polttoainejärjestelmään laitettavia. En tiedä, uskaltaisinko common rail -koneessa käyttää...anv kirjoitti: ↑Ma Syys 04, 2023 23:15Tuo moottoriin laitettava RVS laitetaan moottoriöljyyn. Eipä sillä ole mitään tekemistä polttoaineen syöttöön liittyvien komponenttien kanssa. Tuolle on muistaakseni tehty ihan tieteellisiäkin tutkimuksia ja oma käsitykseni on että se kyllä toimii siinä tarkoituksessa kuin on tarkoituskin, eli vähentää moottorin kulumista. Mutta, jokainen saa itse valita näkökantansa tässäkin asiassa.JP_Vette kirjoitti: ↑Su Syys 03, 2023 11:24Tää on Motonetista:En tiedä suoraruiskujen toimintaperiaatetta, mutta ainaki imusarjaruiskuis paineen säätää bensanpaineensäädin, ei RVS:n tribokeraaminen taikapinta. Jos polttoainepuolella pumppu on sohlo, niin uusii kuluneen pumpun eikä pinnota sitä tribokeraamisella taikapinnalla. Jos suuttimis on vikaa, niin purkaa pois ja lähettää Finjectorille niin saa paluupostis toimivat suuttimet. Eikä hintakaa hirveästi eroa taikatahnasta, mutta sentään saa vehkeet kerrasta kuntoon Nää on oikeasti ihan samaa tasoa kuin Catch a fish, joka täyttää veroilmotuksenki.GIP3 - imusarja- ja suorasuihkutteisten bensiinimoottorien polttoainejärjestelmän suojaus- ja kunnostuskäsittelyyn. Iskutilavuus enintään 3000 cm³.
• RVS Technology® Injection System Protection & Restoration muodostaa tribokeraamisen suojaavan pintarakenteen kaikille kitkalle alttiina oleville metallikosketuspinnoille bensiinimoottorien polttoainejärjestelmän kuluvissa osisa.
• Käsittely kunnostaa pumpun ja suuttimien kontaktipinnat ja mikroreunat, nostaen polttoaineen ruiskutuspainetta ja siten polttoaineen sumutuksen ja palamisen laatua
• Polttoaineen kulutus pienenee ja järjestelmien toimintaikä kasvaa. Kaikki tapahtuu moottorin normaalin käytön aikana. HUOM! Käsittely suoritettava yli +10 °C lämpötilassa.
Niin, laitoin minä RVS:t tuon allekirjoituksen Ex-saab 9-3:n manuaalivaihteistoon, eikä se ainakaan särkenyt mitään. Sellainen pieni vihellys, mikä sieltä ennen kuului, häipyi ajan kanssa pois.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
Kyllä on käytetty. Tehostin, laatikko ja moottori. Alkoi savuttamaan runsaasti pari vuotta sitten ja kaveri suositteli. Savuttaminen loppui ja öljynkulutus normalisoitui. WV Polo -95 sai käsittelyt myös hyvien kokemusten myötä. NG 900 -94
Re: Oletteko käyttäneet RVS:ää
900NG:ssä olen käyttänyt kolme annosta. Savutti kolme vuotta sitten rajusti. Kahdella käsittelyllä loppui. Yhden vielä varalta laitoin myöhemmin. Savutus loppui ja kaikki hyvin puristukset nousi kilon verran. Vaihdelaatikkoon ja tehostimeen laitoin myös. 380 ajettu auto. -95 Poloni sai myös käsittelyt.