Klamppi asennettu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Urissa hakeminen ärsyttävä ominaisuus !!! Loppu urissa " vaeltelu " kun klamppi asennettu...

... Helppo homma....
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, olen aikaisemminkin sanonut, että klämppi on välttämätön varuste, jos og-kolkissa on yli 150hv tehua, mutta ei siitä haittaa ole kesymmässäkään :twisted:

Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Touko 14, 2024 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wespa
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Pitäisi itsekin laittaa asap. Onkos noissa nyt sitten oikeasti jotain laatueroja kun hintahaitari on melkoinen, Maptunilta taisi saada vähän päälle 80 eurolla vs. Abbottin oliko päälle 200 euroa, ja tuolta väliltäkin löytyy useampia tarjokkaita.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Enpä ole ainakaan kuullut, että niissä olisi väitetty olevan mitään erityistä eroa.
Tukitanko kannattaa myös virittää heti paikalleen, koska pelkkä klämppi on revennyt rintapellistä irti.
Spedellä on myös noin satasen klämppi ->
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 41249.html

Eski
jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja jani75 »

itsekki aikoinani laitoin
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

OG 900 ei hae tuolleen kuten OG 9-3, tullut OG 900 ajettua paljon, kun omistukseesa ollut turbolla ja ilman turboo....
Onneksi loppu vaeltelu urissa klampin asennukseen.... Luulin ensin että tukivarren puslissa väliää ....
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, OG9-3 ja etenkin sen edeltäjä GM900 oli aika surkea tekele ajo-ominaisuuksiltaan verrattuna aito-saappeihin, kuten OG900. Alustapäivityksellä näistäkin ooppeleista saa kuitenkin ihan soivan pelin :twisted:
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Eski kirjoitti:
Ke Touko 15, 2024 17:17
Jep, OG9-3 ja etenkin sen edeltäjä GM900 oli aika surkea tekele ajo-ominaisuuksiltaan verrattuna aito-saappeihin, kuten OG900. Alustapäivityksellä näistäkin ooppeleista saa kuitenkin ihan soivan pelin :twisted:
Näin on ... Mutta kolkilla ajettu 210.000 km ....
Avatar
Wespa
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Eihän se OG satku vetele joo kun siinä on moottori oikein päin ja muutenkin todella hienostunut alusta vs. kolkin opelismit. No kolkissa on sitten omat hyvät puolensa siinäkin kyllä. 8)
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, lähinnä kolkin vakioalusta on susi, mutta sen kun laittaa kuntoon, niin mielummin sillä mutkaista maantietä laskee menemään kuin ogsatkulla :twisted:

Eski
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Toisaalta tässä on vähän hassuja piirteitä. Mulla on ollut OG900, on ollut runsaasti Ooppeleita, on ollut NG900 ja nyt on OG 9-3. Onko tuo alustan geometria tms jotenkin Saabbiin sopimaton, kun on kevyemmille autoille tehty? Kun mun viimeisestä F-Astrasta luovuin, ja toin sitä säilytyspaikalta kotiapäin, niin tuli mutkatiellä sellainen fiilis, että ai saatana että tää olikin kiva ajaa. Mulla oli Vectra B, jossa taasen sama taka-akseli kuin 9-5:ssä, enkä siitä tykännyt yhtään, se oli "mukava" mutta vailla minkäänlaista tuntumaa. Siksi mä Saabin taas halusinkin. NG900 ei kyllä vedellyt mihinkään, se oli muuten vaan ajettavuudeltaan vähän kuin Volvo 240. Käännetään rattia ja odotellaan että jotain tapahtuu, ja menee suunnilleen toivottuun suuntaan. 9-3:ssa on toki nyt Koni Sportit edessä, ja 215/45-17 Pirelli P7 rengastus. Ja noillahan se on jo aika kauhea. Joko nuo renkaat tai nuo iskarit tekee sen, että jos parkkiksella on vähänkin paksummin maalatut parkkiruutujen viivat, niin nekin tulee läpi. Ja tulee ihan kaikki mitä tiessä on, pienikin urantapainen tai sentin kokoinen kivi. Mutta jostakin syystä vaan, F-Astrassa tämä alusta toimi, Saabissa ei.
'01 9-3 2.0 turbo
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tehua kun on yli 150hv, niin kannattaa pitää ratista kiinni lujasti uraisella tiellä, kun lyö lämän pohjaan vakioalustalla...

Meilläkin oli koni sportit ja eibachin vieterit aikanaan GM900ssa ja kyllähän se oli sileän pinnan ajopeli. Turhan pintakova, mutta Bilsteinin sportit eli B6 rykissä ei ole niin pahat h&r jousien kaverina. Myös B8 toimi paremmin Saabin sporttijousien kanssa.

Tärkeintä kuitenkin on saada se korin hillitön kallistelu asettumaan, kun liikenneympyrässä tuntuu, että vehje kaatuu jo rauhallisesti ajamalla :twisted:

Saappihan muutti aikanaan sitä GM-alustaa aika paljon ja omat kokemukset ykköstyypin Vectrasta ei ole ainakaan myönteisemmät kuin tämän saapin toteutuksen...

Eski
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Eski kirjoitti:
To Touko 16, 2024 17:15


Tärkeintä kuitenkin on saada se korin hillitön kallistelu asettumaan, kun liikenneympyrässä tuntuu, että vehje kaatuu jo rauhallisesti ajamalla :twisted:



Eski
Päivän paras !!!! Melkein tipuin tuolilta ....
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Eski kirjoitti:
To Touko 16, 2024 17:15
Tehua kun on yli 150hv, niin kannattaa pitää ratista kiinni lujasti uraisella tiellä, kun lyö lämän pohjaan vakioalustalla...

Meilläkin oli koni sportit ja eibachin vieterit aikanaan GM900ssa ja kyllähän se oli sileän pinnan ajopeli. Turhan pintakova, mutta Bilsteinin sportit eli B6 rykissä ei ole niin pahat h&r jousien kaverina. Myös B8 toimi paremmin Saabin sporttijousien kanssa.

Tärkeintä kuitenkin on saada se korin hillitön kallistelu asettumaan, kun liikenneympyrässä tuntuu, että vehje kaatuu jo rauhallisesti ajamalla :twisted:

Saappihan muutti aikanaan sitä GM-alustaa aika paljon ja omat kokemukset ykköstyypin Vectrasta ei ole ainakaan myönteisemmät kuin tämän saapin toteutuksen...

Eski
Jep, tuosta A-Vectrasta on kanssa kokemusta, ja sen syyn kyllä ymmärsi jo kun sitä autoa katsoi :D Astraan tuo alusta oli riittävä, mutta jo Vectraan aivan alimitoitettu. Takapää tuntui olevan aivan eri paria keulan kanssa.
'01 9-3 2.0 turbo
tunkkimies
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 16:42
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Klamppi asennettu

Viesti Kirjoittaja tunkkimies »

Seniorin cabbeen laitettiin -35 jouset orkkis iskarien kaveriks ja vakaajanyhdystankoon uretaanit ensin ja nyt vielä klamppi ja uretaanipusla kuskin puolelle. Auto muuttui kyllä täysin. Ohjaus toimii, ei vetelee eikä keinu mutta ei ole myöskään liian kova. Rengastuksena 225/45 -17 2.8barin paineella. Ei hirveät investoinnit mutta muutos on huikea. Helpotti tosin että Italiasta kotoisin ja ei yhtään suola tietä joten paikat aukeaa.
99 -82 2d, 9-3ss 2.0t biopower -my09, 5d og kolkki -02
EX: 3x tonnari, 3x 9-5og, 3x 9-3ng
Saabit perheessä x7 (9-3 og ja ng sekä 9-5 og ja ng)
Vastaa Viestiin