900 NG -94 takaluukkun alasisäpinta umpiruosteessa???

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

900 NG -94 takaluukkun alasisäpinta umpiruosteessa???

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Koin järkytyksen kun huomasin takaluukun ulkopinnassa pienen ruosteen alun..avasin luukun ja 8O 8O 8O koko luukun alareuna sisäpuolelta kupruna eli ruosteessa
Auto muuten täysin ruosteeton!! valmistusvika?? vai pääseekö kosteus esim puskurin välistä? Onko muilla vastaavia kokemuksia?? pakko vaihtaa koko luukku! sopiikohan 9-3 luukku?
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko uittanut vettä sisäänsä, esim. takaikkunoista tai takavaloista? Meilläkin vuosi muttei onneksi ollut kerennyt ruostumaan mistään.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

ite viikko sit maalautin takaluukun alaosan valoihin saakka ....oli kans aikas paha :( ....ei muuten sovi 9-3 luukku ng900:een!
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

jykä66 kirjoitti:ite viikko sit maalautin takaluukun alaosan valoihin saakka ....oli kans aikas paha :( ....ei muuten sovi 9-3 luukku ng900:een!
Sopii se, lukkohässäkät vaan täytyy muuttaa kans 93:ks

edit: juu lamput ja ne kulmamuovpalat tietty myös
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aika uskomatonta että tuollaisesta paikasta lähtisi ruostumaan jossei vuoda sisäänsä, kannattaa tutkia vuodot aikuisten oikeastikin, muuten menee remontit hukkaan. Nuo vuodot ovat aika salakavalia, saattavat tulla hiljakseen.
Kait kunnon saabistit ovat sentään pesseet kunnolla takakannen ala/sisäosatkin kuten myös konepellin etuosan/reunat sisäpuolelta tarpeeksi usein, mätäneväthän ne jossei hoida kunnolla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mulla on ja sama juttu tuossa ng:ssä. pitää siihen etsiä tässä lähiakoina tuo 93:n takaluukku ja valot yms osat :)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Sama ongelma omassaki, joutaa kesällä melkeen jo jotain tehä sille.

Kattelin entisen työkaverin autostaki että samallailla ruostunu ja se oli sentään vain 70tkm ajettu.
Oma on saksantuonti ja kilometrejä nykyään 230t.

Se on tullu todettua autoa pestessä että se takaluukun reuna jää sellaseen kuralätäkköön makaan.
Sitä mietin että jos jonku kumilistan siihen laittais niin ei pääsis tuo vesi kerääntyyn sinne.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Taitaa olla tuo kontissa oleva lukkomekanismi säädettävissä ylemmäs, jolloin luukku ei pääsisi kolahtamaan kiinni tullessa puskuriin. Mullakin oli taas maalit lähtenyt parin sentin alalta vaikka kesällä just maalattiin. Täytyy yrittää säätää.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Todella outo vika, tutkin tänään vaimon ng:n eikä siinä ollut mitään ruosteenalkuakaan, eikä maalia ollut lähtenyt. Kannattaa varmasti säätää niin ettei kolahda kiinnilaitettaessa ja hinkkaa maaleja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Todella outo vika, tutkin tänään vaimon ng:n eikä siinä ollut mitään ruosteenalkuakaan, eikä maalia ollut lähtenyt. Kannattaa varmasti säätää niin ettei kolahda kiinnilaitettaessa ja hinkkaa maaleja.
Mulla oli aivan sama vika -96 900. Luukun helma oli sisältä kauheassa kunnossa. Lukko uusiin asemiin ja kumitulpat pois niin jo rauhoittui.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin