OG9-3 ja ng900 luotettavia TUV:n tilastoissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

OG9-3 ja ng900 luotettavia TUV:n tilastoissa

Viesti Kirjoittaja S32 »

TUV-katsastusraporteissa og9-3 pärjännyt hyvin 4-5 vuotisten autojen ikäryhmässä. Saab on 19. luotettavin, isojen vikojen prosentuaalinen osuus 7,8 keskiarvon ollessa 11,3. Vastaavasti ng900 on pärjännyt hyvin 6-7 vuotiaiden ikäryhmässä, ollen sijalla 14, vikaprosentti 11, kun keskiarvo on 17. Lähde tämän päivän Hesari.
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S32 »

Ko ikäryhmissä ei muuten ole yhtään Volvoa eikä Bemaria ko Saabeja paremmilla sijoilla.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuohan on hieno tieto se! NG900:sethan olivat näitä Trionic 5:sia, mutta luetaankohan näihin OG9-3:siin nuo Trionic 7:kin. Aika hyvin menestynyt, jos otetaan mukaan T7:kat, kun niissähän on ollut niitä vikoja.

Onkohan näillä Tuv-tiedoilla mitään painoarvoa? ...luulen, että on.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

kun niissähän on ollut niitä vikoja.
Mitäköhän vikoja niissä niin kauheasti on ollut :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eikös siitä Yleisellä-palstalla ole juttua ihan mukavasti!? :wink: Mutta hyvä tekniikkahan siinä T7 kait on... Mutta olen itsekin kuullut niistä moottorivioista kieltämättä! :(
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

...turbo, jakopää, männät, huohotus,...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mutta hei ihan oikeasti, siis aikuisten oikeasti, ei me näillä vekottimilla ajettais jos nää olis ihan p****ja. Toihan on faktaa joka me jo tiedetään. Vikoja on joka vehkeessä ja huonosti huolletussa vielä enemmän, jopa mersussa..... Nautitaan vaan kun sen saa tietää muutkin :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin on, tuo on kyllä totta. Mutta vanhassa vara parempi. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Ai niin! Sitäpaitsi en mahdu noihin listaykkösiin, joten mulla on paras mahdollinen vaihtoehto :wink: . Jokainenhan ostaa auton tarpeen mukaan. Mullakin olis 9-5 wagon jos olis talous kestänyt :oops: Noh 9-3 riittää hyvin :D . Ei makiaa mahan täydeltä.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

9-5 on todella hyvä!!! Mulle oli tuo 9-3 juuri sopiva.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

juhokare kirjoitti:9-5 on todella hyvä!!! Mulle oli tuo 9-3 juuri sopiva.
Aivan! Olisin halunnut sen todella hyvän sopivan sijaan vaan kun syödäkkin pitäisi.... Noh tavoitteita riittää ennenkuin siirrytään subaruun :wink: . Päivääkään en ole katunut. Sukuvika kun tuo saapastelu on....
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Psychocowboy kirjoitti:Noh tavoitteita riittää ennenkuin siirrytään subaruun :wink: .
Vai Saabaruun (esim. 9²x):?: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Frostgrey kirjoitti:Mitäköhän vikoja niissä niin kauheasti on ollut :roll:
Oliskohan sytkäkasetti kaikista suurin tilastojen "vikojen kerääjä"? Siis että suurin osa Saabien vioista tulee tod.näk. tuosta sytkäkasetista?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos löytyis vielä linkkiä jostain tohon julkaisuun, olis kiva.

Saabihan johti dramaattisesti Saksan tiepalvelun tilastojen mukaan tiellejäämistilastoa. Sillei väärällä tavalla siis. Sytkäkasetin ansiota lie... :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S32 »

Vastaa Viestiin