Kaiuttimien johdot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
se.varma.kotimainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
Paikkakunta: Konnevesi

Kaiuttimien johdot

Viesti Kirjoittaja se.varma.kotimainen »

Osaisikohan kukaan äkkipäätä sanoa miten NG900:n kaiutinjohtojen värikoodit menee :?: Kun olisi tarkoitus vaihtaa orkkiskaiuttimet hieman parempiin ja siinä yhteydessä tulee varmaan napsaistua ne liittimet pois...

En yhtäkkiä löytänyt wanhoista topiceista tätä tietoa...
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaiuttimien johdot

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

se.varma.kotimainen kirjoitti:Osaisikohan kukaan äkkipäätä sanoa miten NG900:n kaiutinjohtojen värikoodit menee :?: Kun olisi tarkoitus vaihtaa orkkiskaiuttimet hieman parempiin ja siinä yhteydessä tulee varmaan napsaistua ne liittimet pois...

En yhtäkkiä löytänyt wanhoista topiceista tätä tietoa...
No ainakin AS3 -audiopäivityssetin ohjeissa sanotaan seuraavaa:

Vasen etukaiutin (ovikaiutin): keltainen/valkoinen (vaihtoehtoisesti harmaa/valkoinen). Toinen vasemman kaiuttimen piuha: oranssi/valkoinen.

Oikea etukaiutin (ovikaiutin): harmaa. Toinen oikean kaiuttimen piuha: ruskea/punainen.

Mulla on myös AS3:n audiosetin kytkentäkaavio (ohjeiden mukana), jos kiinnostaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kyynikko
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 12:16
Paikkakunta: Nokia

Re: Kaiuttimien johdot

Viesti Kirjoittaja Kyynikko »

Olen pahoillani, että tuon näin vanhan viestiketjun esiin, mutta minulta ovat ovikaiuttimien asennuksen aikana kirosanat loppuneet kesken.

Minulla on og9-3 saapas, jossa ei ole integroitua audiojärjestelmää vaan maahantuojan asentama Sony CD-soitin. Autossani ei ole ennestään ovikaiuttimia, mutta edellisen vastauksen mukaan ovissa on olemassa olevat kaiutinjohdot (isojen kiroilujen vahvistamana tarkistin asian).

Nyt kysyisin josko joku ystävällinen sielu valaisisi minulle mihin johtojen toinen pää päättyy, ettei tarvitsisi purkaa koko kojetaulua (toistaiseksi olen purkanut vasta ratin alapuolisen polvipaneelin ja keskikonsolin sivupaneelin. Yritin jäljittää johtoja, mutta edessä on yksinkertaisesti liikaa romua.

Kyynis

Edit: Puusilmä ei osaa lukea etusivua ja sen vastaavaa keskustelua:
Quote-Juusokas: Orkkis ovipiuhathan menee ovista keskikonsoliin pelkääjän jalkotilaan, aika lähelle puuttuvaa pelkääjän airbägiä...

Annetaan tämän painua pois näkyvistä.
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Ovikajarijohtojen toinen pää löytyy keskikonsolin oikeanpuoleisen panelin alta. Hanskalokero ekaks pois ja sitten sivupaneli, johdot on muistaakseni teipattu kaapelinipun kylkeen. Pitäisi olla 2 liitintä, toisessa kaiutinjohdot ja toisessa lisävahvistimen virransyöttö...
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Tästä voinee olla apuja....
9v litteällä paristolla saa hyvin testattua mitkä piuhat menee mihin kajareihin. Kun kajarit on kytketty, kytke paristoon niin kuulet...
-Petsku-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Kyynikko
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 12:16
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kyynikko »

Kiitoksia vain avusta. Kaiuttimet ovat kiinni ja piuhat paikallistettu. Huomenissa täytyy asentaa uusii soitin ja vahvistin.

Subbarin rakentaminen jääköön ensi viikkoon.

Kyynikko
Vastaa Viestiin