225/45/17 eagle fi raapii! korjaus vinkkejä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nathaol
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 15:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nathaol »

9-3 Aeron orkkisvanteille on suositus 215 leveät kumit. Onko joku laittanut/onko mahdollista laitta 225 ilman ongelmia?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

nathaol kirjoitti:9-3 Aeron orkkisvanteille on suositus 215 leveät kumit. Onko joku laittanut/onko mahdollista laitta 225 ilman ongelmia?
Kyllä siihen vanteelle voi huoletta laittaa ainakin 225. Muistaakseni 235kin on nähty.
Ongelmaksi saattaa lähinnä muodostua se, että rengas voi raapia jossain kohtaa pyöräkoteloon mutta tämä taas riippuu monesta asiasta.
Mutta siihen vanteelle voi kyllä laittaa hieman leveämmän.
Itselläni Viggenin orkkisvanteella 225/45-17 kitkat ja hyvin toimii !
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Psychocowboy kirjoitti: Arrghh! Juuri ostin ton kokoiset kumit ja mietin pitkään niiden 50-sarjasten välillä. Onko sulla alusta satsia. Onneksi tulee huomenna uudet iskarit pcs:stä :roll:
Elä stressaa "psyko"... :lol: Silloin kun oli kolkki, oli Saabin orkkisaluilla 205/50R16 ja 205/55R16 eikä koskaan raapinut mihinkään. Ja alustasatsi on kiinni.
Siinä autossa oli parin muuton takia niin paljon tavaraa, että jo olisi ollut raapiakseen, olisi raapinut varmasti. Veneen kanssa ei ole ollut myöskään ongelmia.
Ihan ok nakit hankit, hieman mukavammat kuin 50 sarjalaiset.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

nathaol kirjoitti:9-3 Aeron orkkisvanteille on suositus 215 leveät kumit. Onko joku laittanut/onko mahdollista laitta 225 ilman ongelmia?
itse just asennutin 225/45-17 setin ei näytä yhtään tyhmältä ja toimii ihan yhtä normaalisti ku 215/45-17...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
baas93
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Huhti 23, 2006 08:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja baas93 »

Itellä raapi kans 225/45-17 Pirelli pzero nerot puskurin sisäreunassa olevaan mustaan muoviin, mut kyl se siit muotoutu pikkuhiljaa sopivaks :D . Enää ei raavi mihinkää.
Vanteiden ET stä ei oo tietoo.

Autossa on vakio iskarit ja H&R jouset.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

baas93 kirjoitti:Itellä raapi kans 225/45-17 Pirelli pzero nerot puskurin sisäreunassa olevaan mustaan muoviin, mut kyl se siit muotoutu pikkuhiljaa sopivaks :D . Enää ei raavi mihinkää.
Vanteiden ET stä ei oo tietoo.

Autossa on vakio iskarit ja H&R jouset.
Meikäläisellä raapi 225/40 R18 Kumhon kumit (ET40) sekä edessä että takana kans noihin mustiin muoveihin. Annoin rälläkän laulaa niin loppui se raapiminen. Isolla kuormalla saattaa takana vielä vähän raapasta, mut todella vähän verraten rälläköimättömään.
Alusta Koni Sportit ja -35mm Apexin vieterit.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

Meikäläisellä raapi 225/40 R18 Kumhon kumit (ET40) sekä edessä että takana kans noihin mustiin muoveihin. Annoin rälläkän laulaa niin loppui se raapiminen. Isolla kuormalla saattaa takana vielä vähän raapasta, mut todella vähän verraten rälläköimättömään.
Alusta Koni Sportit ja -35mm Apexin vieterit.
Tekeekö sillä mustalla muovikäikäleellä takapuskurin etureunassa yleensäkään mitään, vai kuuluuko sen pitää puskuria paikoillaan?

Meinasin sahata sen pois kun raapii kuormalla ja välillä mottoritiellä pahoissa heitoissa. En sitten heti viitsinyt kun näytti että sillä mustalla osalla on kiinnikkeen virka.

Eibachin vieterit -30mm on ja varmaan vakio iskarit vanteina 8*18 ET40 225/40 renkaat ja talvella Viggen vanteet ja 205/50 raapii harvemmin.

Niin ja auto on 9-3 2001 5d
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

baas93 kirjoitti:Itellä raapi kans 225/45-17 Pirelli pzero nerot puskurin sisäreunassa olevaan mustaan muoviin, mut kyl se siit muotoutu pikkuhiljaa sopivaks :D . Enää ei raavi mihinkää.
Vanteiden ET stä ei oo tietoo.

Autossa on vakio iskarit ja H&R jouset.
Mulla kanssa 225/45/17, merkki Michelin Pilot Sport 2, vanteet 9-5 Vector "3-spoke nail" 7X17" ET49. Ei mitään ongelmia, sopii tosi hyvin paikalleen, eikä raavi mistään.

Autoa madallettu 30 mm H&R:illä, iskareina Bilstein Sportit, Powerflexin polyuretaanipuslat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

3-spoke Double 7x17, ET45, 215/45/17, 9-3 Aeron orkkisvanteet, käy
NG900/OG9-3/9-5
Miten käy jos laittaa 225/45 noihin vanteisiin. Mahtaako raapia?
Sillä vaan ,kun olis sellaiset tarjolla.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Zeikkari kirjoitti:
Tekeekö sillä mustalla muovikäikäleellä takapuskurin etureunassa yleensäkään mitään, vai kuuluuko sen pitää puskuria paikoillaan?

Meinasin sahata sen pois kun raapii kuormalla ja välillä mottoritiellä pahoissa heitoissa. En sitten heti viitsinyt kun näytti että sillä mustalla osalla on kiinnikkeen virka.

Eibachin vieterit -30mm on ja varmaan vakio iskarit vanteina 8*18 ET40 225/40 renkaat ja talvella Viggen vanteet ja 205/50 raapii harvemmin.

Niin ja auto on 9-3 2001 5d

Itseltäni sahasin osan siitä kiinnikkeestä... sen muovin alla oli pelti kiinnike
joka ilmeisesti tukee sitä puskuria???

Ymmärtääkseni ongelmaa esiintyy 5 ovisissa jossa on pienempi
pyörä kotelo. Osaksi vaikuttaa varmasti taka-akselin väljä pusla...
Itselläni 225/45/17 F1 gs-d3 nyt kun ovat kuluneet niin ei ota
kiinni yhtään....
Mutta varmasti ottaa jos taakse 3 ukkoa ja kontti täyteen kaljaa. :?

Onneksi yleensä ajan itsestään tai vain vaimo ajaa... 8) 8) 8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »


Tekeekö sillä mustalla muovikäikäleellä takapuskurin etureunassa yleensäkään mitään, vai kuuluuko sen pitää puskuria paikoillaan?

Meinasin sahata sen pois kun raapii kuormalla ja välillä mottoritiellä pahoissa heitoissa. En sitten heti viitsinyt kun näytti että sillä mustalla osalla on kiinnikkeen virka.

Eibachin vieterit -30mm on ja varmaan vakio iskarit vanteina 8*18 ET40 225/40 renkaat ja talvella Viggen vanteet ja 205/50 raapii harvemmin.

Niin ja auto on 9-3 2001 5d
Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt... :cry:
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt... :cry:
No oli sitten hyvä etten lähtenyt hosumaan. Onko mitään suositusta kuinka paljon tarttee jättää, ettei ala puskuri roikkumaan?
SnAABel
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 01:36
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja SnAABel »

Zeikkari kirjoitti:
Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt... :cry:
No oli sitten hyvä etten lähtenyt hosumaan. Onko mitään suositusta kuinka paljon tarttee jättää, ettei ala puskuri roikkumaan?
http://www.genuinesaab.com/psi/files/17in-wheels.pdf

Tossa hyvät ohjeet
Zeikkari
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Huhti 30, 2006 05:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Zeikkari »

SnAABel kirjoitti:
Zeikkari kirjoitti:
Tekee! Sitä ei pidä liiaksi sahata kun se tosiaan ottaa sieltä muovin alta peltiin kiinni ja pitää puskuria ylhäällä ettei se roiku. Ja en, en minä tosiaankaan sahannut toiselta puolelta sitä liikaa kun en tätä tiennyt... :cry:
No oli sitten hyvä etten lähtenyt hosumaan. Onko mitään suositusta kuinka paljon tarttee jättää, ettei ala puskuri roikkumaan?
http://www.genuinesaab.com/psi/files/17in-wheels.pdf

Tossa hyvät ohjeet
Kiitos.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

NEO9-3 kirjoitti:
3-spoke Double 7x17, ET45, 215/45/17, 9-3 Aeron orkkisvanteet, käy
NG900/OG9-3/9-5
Miten käy jos laittaa 225/45 noihin vanteisiin. Mahtaako raapia?
Sillä vaan ,kun olis sellaiset tarjolla.
Hyvin käy.
Mulla pyörinyt noilla vanteilla 225/45 Nokia NRZ:t ja GY F1:t.
Ei raavi yhtään ajaa millainen poka päällä tahansa, radalla täpöllä, mökkitiellä, 800kg peräkärry perässä, ihan miten vain.
Vastaa Viestiin