Turbo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Turbo

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kupari kirjoitti:Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
PCS Jyväskylässä tarjonnee T25:a n. 600€:n pintaan, kannattanee kokeilla.

http://www.pro-carservice.com
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Myös tuota -01 -> Aeron turboa voisi mietiskellä kun olet muutenkin lähtenyt viritykseen teille. Taitaa vaatia kyllä parin sadan euron letkusetin ollakseen plug and play hommaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ja eikös noilla kilometreillä olisi hyvä alkaa vaihdattaa jakopäänketjukin, ettei kulu loppuun ennen aikojaan? :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kupari kirjoitti:Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275

Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.

Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kiitos hyvistä vinkeistä ja käynkin kyselemään annetuista paikoista.
Jakopäänketju vaihdettu edellisen omistajan toimesta kansirempan yhteydessä 252tkm joten se ei huolestuta.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Kupari kirjoitti:Moi.
Tuli hankittua kesäkuussa -94 900 coupe turbo jolla ajettu 305tkm. Tuli tehtyä huollot kuten vaihdettu kaikki suodattimet, öljyt ja nesteet ja tulpat. Ruoste-estokäsitelty myös. Nyt tuli eteen turbon vaihto. Järkytti
t-25:n hinta 1300e. Löytyisiköhän sille halvempaa saman tehon tuottavaa vaihtoehtoa vaikka pienellä muutostyöllä? Tuli mieleen vain onkohan jollakin kokemusta asiasta. Autossa lastu ja isompi välijäähdytin.
terveisin Ari.
Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275

Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.

Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?
Saab 900 2.0t Cab -97
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Harrimatias kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275

Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.

Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?
Laiskan miehen vastaus: joo, menee ihan heittämällä paikalleen tekemättä mitään modifikaatioita :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Toimiiko tuo kyseinen hybriditurbo Maptunin Stage-1 :n kanssa ja ehkä tulevan Forgen intercoolerin kanssa? ...jos muokauttaa softaa tarvittaessa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

juhokare kirjoitti:Toimiiko tuo kyseinen hybriditurbo Maptunin Stage-1 :n kanssa ja ehkä tulevan Forgen intercoolerin kanssa? ...jos muokauttaa softaa tarvittaessa?
No kaipa se toimii, mutta ei aivan optimaalisesti. Parhainta olisi hommata steg 4:een kuuluvat releet, joka olisi paras kombinaatio käytettäväksi tuon turbon kanssa. Sportkatin vaihtoa racekattiin ei tarvitse stressata, sillä sportkat riittää vielä aivan mainiosti steg 4:n kanssa.

P.S. Tuo hybridi on ulkoisilta mitoiltaan vielä orkkisahtimen kokoinen, joten katsastuksessakaan ei tule mitään mahdollisia uteluita (siis ainoastaan vain, jos inssi on jotenkin perillä noista virihommista - useammat eivät ole).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Löytyy. Tässä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275

Hinta on noin 875 euroa. Spoolausaika suurin piirtein sama kuin T25:ssa, mutta hieman suurempi tehon tuotto.

Itselläni on ollut tuollainen turbo kiinni kotvasen aikaa ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tarkoitus oli saada hetkellisesti vähän enemmän tehoa/vääntöä kuitenkaan uhraamatta spoolausaikaa.
Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?
Laiskan miehen vastaus: joo, menee ihan heittämällä paikalleen tekemättä mitään modifikaatioita :D
Eli ei mene :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turbo

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Harrimatias kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti: Menikö ihan heittämällä paikallee ilman muutoksia yms. u know ?
Laiskan miehen vastaus: joo, menee ihan heittämällä paikalleen tekemättä mitään modifikaatioita :D
Eli ei mene :lol:
Ihan totta, ahdin on 100% bolt-on kamaa, jos autossa on aikaisemmin ollut T25.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, olen miettinytkin tuota Stage-4, mutta taitaa olla vielä ehkä liian raaka hinnaltaan ainakin, vaikka pysyisikin käsissä ne tehot. :wink:

Jos tuo orkkis turbo kestäisi jonkun kymppitonnin vielä, niin se ajaisi etemmäksi maksuaikaa seuraavan turbon ajatellen. :roll: Stage-4:llahan se pelaa ilmeisimmin kaikkein optimaallisimmin, mutta ajattelin, että olisi jo 'valmiina' odottamassa lopullista stage-4:seen nostamista varten. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

juhokare kirjoitti: Stage-4:llahan se pelaa ilmeisimmin kaikkein optimaallisimmin, mutta ajattelin, että olisi jo 'valmiina' odottamassa lopullista stage-4:seen nostamista varten. :)
Ei se tuohon Stage-4:seen jää, jos sinne asti päästy.. Se on niin monella nähty. :lol:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hook kirjoitti:
juhokare kirjoitti: Stage-4:llahan se pelaa ilmeisimmin kaikkein optimaallisimmin, mutta ajattelin, että olisi jo 'valmiina' odottamassa lopullista stage-4:seen nostamista varten. :)
Ei se tuohon Stage-4:seen jää, jos sinne asti päästy.. Se on niin monella nähty. :lol:

Hook
Mulla jää :wink:

Nimim. "yksi vaihdelaatikkoremppa takana" :arrow: ihanan kallista :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin