Hyvä alusta- ja madalluskitti + helmat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
mark0666
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 10:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Hyvä alusta- ja madalluskitti + helmat

Viesti Kirjoittaja mark0666 »

Terve!

Tämä tieto taitaa olla jo entuudestaan foorumilla, mutta etsiminen on työn ja tuskan takana. Eli pitäisi saada tietoon toimivasta alustasarjasta ( omakätistä/testattua tietoa ), kun ilmenee aikas rajua vääntövetelyä kiihdytyksissä. Vakiotehoilla ei ilmenny minkäänlaista vääntelyä. Nakkeina Michelin Pilot 195 60R15. Ja jos uudelleen rengastus auttaa myös asiaa.. ei tietenkään 235 40R19 tasoa vaan järkevää sarjaa 17" tietämiltä. 2005/2006 talvella vaihdettu Monroe Reflexit, ei havaittavaa apua.

Ja sitten helma/puskurisarjaa, tietenkin saa kohtuuhintaisina niitä ruotsalaisia sport helma/puskurisarjoi, mutta en kehtaisi ajaa metriäkään ne asennettuna, vaan hillitympiä Aero/Viggen tasoisia. Saabin omat ovat naurettavan hintaisia, ettäs kehtaavat pyytää sellaisia hintoi muovinpalasista.

nyk: 9-3 2.0t -02 + BSR Steg1 3ov ( 2006+ )
edl: mustat vuodet 1997-2006 ( Opel, 2*Citroën )
edl: 900 2.0i 16v -88 4ov ( 1996 - 1997 )
edl: 900 2.0i 16v -87 3ov + Bilstein alusta ( 1995-1996 )
edl: 900 2.0 GL -80 5ov ( 1995 -1996 )
edl: 99 GLS -78 3ov ( 1993 - 1995 )
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ei siinä tuskaa ole, senkun laitat hakuun vaikka
- klämppi
- alusta*
- koni*

Osioksi sitten 9-3 NG900 niin löytyy PALJON tietoa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

93t sport kirjoitti: Osioksi sitten 9-3 NG900 niin löytyy PALJON tietoa.
Haku loytaa osiosta 9-3 & NG900
hakusanalla "jouset" 113 ketjua
"alustasarja" 27 ketjua
"madallussarja" kuusi ketjua
"iskarit" 119 ketjua


Lue vaikka nuo aluksi, ja kysy sitten uudestaan :lol:
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

...ja klämppi:ä ei passaa unohtaa 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

... eikä taaempaa virivakaajatankoa, varmaan etupäässäkin olis hyvä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
mark0666
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 10:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mark0666 »

karvalakki kirjoitti:
93t sport kirjoitti: Osioksi sitten 9-3 NG900 niin löytyy PALJON tietoa.
Haku loytaa osiosta 9-3 & NG900
hakusanalla "jouset" 113 ketjua
"alustasarja" 27 ketjua
"madallussarja" kuusi ketjua
"iskarit" 119 ketjua


Lue vaikka nuo aluksi, ja kysy sitten uudestaan :lol:
Juu kyllä haulla löysin, mutta vastaukset ovat kaikenkirjavaa, joku kehuu Konin säädettävää kittiä, toiset haukkuu ja yms.. Eli menee ristiin, siitä on paha mennä valitsemaan, kuitenkin tollaisen kitin hankintaan menee nippu euroja ja jos se ei kuitenkaan toimi halutulla tavalla. Minkälaisia tuntemuksia on "Karvalakilla" omista Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint satsista...
Kuitenkaan ei ole tarkoitus tehdä autosta kivirekeä, joka toimii vain mutkaisilla, sileillä teillä, vaan sellaista, joka toimisi niin maalla kuin kaupungissa. Konin säädettävät iskarit on tällä hetkellä se mikä kiinnostaa ( kun mahdollista säätää halutunlaiseksi ), siihen sitten hieman laskeva ja jäykentävä jousisarja, mikä toimii Konin kanssa. Ja jos joku kallistuksen vakaaja eteen/taakse, sopii noiden kanssa yksiin myös se kiinnostaa.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Laita SachsPerformanceSet. Mukavin madaltava setti, mitä kolkkiin saa - ei kivireki. Omassani oli tuo ja olin erittäin tyytyväinen.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

No ihan varmasti tähänkin ketjuun tulee erilaisia mielipiteitä. Jotkut tykkää yhdestä ja jotkut taas toisesta :roll:

Itselläni Koni + H&R ja auto on suht jäykkä. Konit ovat toki säädettävät joten sillä pystyy pelaamaan hieman. Sama setti oli myös edellisessä ng900 ja olen ollut todella tyytyväinen.
Konin Sport Kitiä melkeen suosittelisin. Saat samassa paketissa jouset ja iskarit.
mark0666
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Joulu 31, 2006 10:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mark0666 »

Kyllä se mielipide muutenkin menee Konin suuntaan. Nykyään vaan kun tota ikää on kertynyt se 33v ei enää jaksa ja viitsi lukea ja tutkiskella kaikenmaailman brosyyreitä, vaan tahtoo valmiin ratkaisun :lol: , laiskuutta luultavasti.

Ja oli noi pimeät vuodet, jolloin oli vain kulkuneuvoja, vuonna 96 jos multa ois kysytty, että mitä kannattaa hankkia, olisin itse antanut 5 eri vaihtoehtoa, erilaisille mieltymyksille. Nyt kestää tovin, että pääsee taas asiaan sisälle.

Edellinen auto oli Citroën Xantia 2.0 ja toissa vuonna tuli kilometrit ns. täyteen ( 250tkm ) eli auto muuttui "Opeliksi", eli alko kaikki hajoamaan käsiin ( joukki, älkää hermostuko :lol: ). Ja sitten auton hankinta reissulla käväsin testaamassa nykyistä menopeliä, olin myyty. Viimetteeksi olin kokeillu saabia monta monta vuotta sitten ja silloin uudet 900/9000 mallit ei iskenyt yhtään. Joten oli todella yllättynyt kuinka hyvin 9-3 kulki. Eli minusta tuli taas saabisti.
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

NG900T kirjoitti:... eikä taaempaa virivakaajatankoa, varmaan etupäässäkin olis hyvä.
Mistähän noita suomessa sais?? En jaksa rueta tilaamaan ulkomailta.

Niin ja onkos niitä klämppejä tulossa taas jonkun pajasta ulos??
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

mark0666 kirjoitti: Juu kyllä haulla löysin, mutta vastaukset ovat kaikenkirjavaa, joku kehuu Konin säädettävää kittiä, toiset haukkuu ja yms.. Eli menee ristiin, siitä on paha mennä valitsemaan, kuitenkin tollaisen kitin hankintaan menee nippu euroja ja jos se ei kuitenkaan toimi halutulla tavalla.
No ihan sama porukka se tahankin kysymykseen vastailee, eika vastaukset varmaankaan tule olemaan sen selvempia :lol:
Minkälaisia tuntemuksia on "Karvalakilla" omista Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint satsista...
Ei ole kiviriki, hyvin toimii kaikilla pinnoilla hiekasta asfalttiin ja moottorirataan. Siis tykkaan. Iskareiksi saattaisi riittaa Bilsteinin sportitkin, minulle nuo sprintit tuli vahan vahingossa.

Muunlaisesta alustasta Saabissa ei ole kokemusta, joten verrata en osaa. Paitsi bemariin, jossa vakioalustakin on parempi :oops:
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

pade kirjoitti:No ihan varmasti tähänkin ketjuun tulee erilaisia mielipiteitä. Jotkut tykkää yhdestä ja jotkut taas toisesta :roll:
Ja erityisesti kaikki tykkaa omastaan vaikka muusta ei kokemusta olisikaan. Vakaita mieleipiteita kylla loytyy, ja niinhan sita makuasioissa kuuluu ollakin :P
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Olli Kinaret kirjoitti: Niin ja onkos niitä klämppejä tulossa taas jonkun pajasta ulos??
On tulossa, iso pyörä pyörii jo... :wink:
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Mainiota 8)
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vastaa Viestiin