saab 9-3 ostoaikeet

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
v.vs.s
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Loka 02, 2003 19:14

saab 9-3 ostoaikeet

Viesti Kirjoittaja v.vs.s »

Olen ostattelemassa 9-3 mallin saabbia vuosimallia 2000 kilometrejä ei ole kuin 37000. auto on matalapaine turbolla ja sport varustuksella helmat ja spoilerit automaatti-ilmastointi ja audio paketti aluvanteet. Löytyykö tyyppi vikoja tai jotain mitä kannattaisi stekata autosta. Onko saabissa minkalainen takuu autolle ja korille. Mitäs olisitte valmiita maksamaan tälläisestä autosta.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6491
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei kai noin vähän ajetussa 9-3:ssa mitään vikaa voi olla ;-) Itselläni on just samanlainen turbo sportti ja kilsoja nyt mittarissa 108500 ja korjaamolla on käyty toistaiseksi vain huollossa. Tai no tulihan tuohon hiljattain vaihdettua vähän jämäkämpi alusta, eli Aeron jouset ja Bilsteinin iskarit. Eipä iskarit silti ihan lopussa vielä olleet, mutta yhtenä heikkoutena näissä voi pitää vetelää alustaa... Lisäksi alustaan liittyy myös sellainen ominaisuus, että kallistuksenvaimentajan kumihelat narisevat pakkasella. Korjattavissa rasvalla. Trionic-saabien pahin tyyppivika lienee ns. sytytyskasetti, joka saattaa kärvähtää milloin tahansa. Uusi kasetti maksaa noin 200 euroa ja vaihtaminen käy viidessä minuutissa keneltä tahansa. Trionicin versio vaihtui juuri vuonna 2000 vitosesta seiskaan ja vitosversion punaiset kasetit ovat yleensä pitempi ikäisiä ja oireilevat ennenkuin hajoavat lopullisesti... T5 matalapaineturbossa on 154hv ja 217Nm, kun T7:ssa vastaavasti 150hv/240Nm. Takuut on 1v ja koritakuu 6v.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Pelkkiä kultaisia sanoja voin käyttää omasta pikku-saabuskastani :lol:

Mulla siis samanlainen pirssi kun Eskillä tossa ylhäällä, ajoa on 80tkm ja ainoa tapahtuma joka on vaatinut toimenpiteitä on H4-lampun kärähtäminen 2v ajon jälkeen, siinä vikalista 3,5 vuodelta.

Heikkouksia autosta jos hakee niin:
- alusta hieman löllö
- takamatkustajan jalkatila
- DI-kasetti (T7-mallissa)
- mulla ainakin tuulilasi näyttää kaameelta, eli on ollut aika huonoa laatua
- alustan narinat
- auto on tarkka renkaista, eli väärät/leveät aiheuttaa helposti kovaakin vetelyä urissa

Kaiken kaikkiaan hieno ja hyvä auto, ei juurikaan mitään suuria tyyppivikoja ja ainakaan mulla eikä näkyy Eskilläkään ole ollut muitakaan ongelmia.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2711
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Pientä vikaa..

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Olen nyt omistanut puoli vuotta 9-3 2.0t viime vuoden mallia.
Korjaamolla on saanut käydä parikin kertaa.
Ostettaessa oli ajettu 14700km ja nyt mittarissa on n. 37000.

Ostohetkestä lähtien jäähdytysnesteet vuotivat, jonka takia piti käydä pari kertaa korjaamolla ennenkuin paikallisitivat vian kannentiivisteeseen.
No takuuseen tuo vaihto meni, mutta sai kuitekin huollossa käydä.

Manuaalisen ilmastoinnin säätimet ovat todella heppoiset. Jos sinulle sellaiset tulee autoosi, niin kannattaa käsitellä silkkihansikkain, muuten jää käteen varmasti. Takuuseen meni uusi säädinkin.

Volvon jälkeen muutenkin tuntuu laadullisesti luokkaa huonommalta. Rämisee, kolisee, eikä tunnu läheskään yhtä tukevalta.

Perusaudio (AS2) on aivan onneton, vaikka en mikään hifisti olekkaan, niin tekee pahaa kuunnella musiikkia niillä kaiuttimilla.
Vakioalusta on todellakin löysä, mikä ei muuten niin haittaisi, mutta auto kallistelee mutkissa lähes pelottavasti, tai ainakin se tuntuu pelottavalta kun edellinen auto ei sitä tehnyt. No kai siihen tottuu..

Parhaimpana puolena autossa voisi pitää todella hyvää konetta. Kulutus on kohtuullinen, mutta kuitenkin tarvittaessa kulkee todella hyvin jo tuolla peruskoneellakin. Ja chippihän ei maksa paljoa, jos tekee mieli lisää tehoa...
Tavaratilakin on aivan mahtava. Sinne tuntuu mahtuvan vaikka mikä.
Valot ovat aivan huippuluokkaa, ominaisuus jota arvostaa todella paljon pimeällä...
Lopullisen päätöksen Saabin ostosta tein sen takia, että mielestäni se oli hinta/teho suhteeltaan paras ostos. Ei millään muulla merkillä ollut tarjota samankokoista autoa yhtä tehokkaalla koneella samaan hintaan.
Tomppa & Saabit myyty :(
juho
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 10:37
Paikkakunta: Pori

Saab 9-3:n osto

Viesti Kirjoittaja juho »

Omassa 9-3:ssa vm.99 oli automaatti-ilmastoinnin ilmanjakorummussa häikkää. Eli kannattaa tarkistaa, että ilma tulee sieltä mistä se näytön mukaan pitäis tulla.
Saabisti kolmannesssa polvessa
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Itsellä kans tuollainen auto tämän vuoden mallia. Hyvä auto ainakin runsaan 20tkm:n perusteella. Itse oon käynyt pari kertaa huollossa kun auto mielestäni puolsi hieman oikealle. Vaiva ei ole vieläkään täysin poistunut, mutta ilmeisesti auto on varsin herkkä tienpinnan kallistumille yms. Olen ajatellut, että ehkä kyseessä on sittenkin ominaisuus eikä vika. :) Muuten autossa ei ole ollut mitään vikaa ja huoltokin ansaitsee mielestäni hyvän arvosanan. Tilat riittävät ja kaikenlaiset pikkuhienoudet ilahduttavat joka päivä käyttäjäänsä. :D
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Itsellä kans tuollainen auto tämän vuoden mallia. Hyvä auto ainakin runsaan 20tkm:n perusteella. Itse oon käynyt pari kertaa huollossa kun auto mielestäni puolsi hieman oikealle. Vaiva ei ole vieläkään täysin poistunut, mutta ilmeisesti auto on varsin herkkä tienpinnan kallistumille yms. Olen ajatellut, että ehkä kyseessä on sittenkin ominaisuus eikä vika.
Myös minulla pientä puoltovikaa. Ostaessani auton käytettynä, kesärenkaat heitettiin liikkeen toimesta mihin sattuu, ja pyörimissuunnat ihan sekaisin. Kyllä kampesi ojaan ja paljon. Rattikin oli hieman vinossa. Tilapäinen apu oli eturenkaiden vaihtaminen keskenään.

Renkaat tasapainotettiin ja ohjauskulmat säädettiin oikein hienolla tietokonesysteemillä. Vetely loppui siihen. Joskin asentajalta jäi ratti juuri havaittavissa määrin vinoon :x .

Nyt talvikumit alla hyvin tasapainotettuina ja taas kampeaa - joskin lievästi - oikealle. Johtuu varmasti taas edellisen omistajan "taidoista" kun renkaassa, jossa on pyörimissuunta merkattu, on tekstattu väärän puolen renkaan merkintä. Rengas on pyörinyt ennen väärään suuntaan!
NEO9-3
"Aero"
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 16, 2003 16:41
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Kannattaa tsekata öljyvuodot!!!
Omaan joutui tekemään remonttia vaikka oli ajettu vasta jotain 12tkm. :x Kannentiiviste tihkutti öljyä ja auto huoltoon.

Kansi aukaistiin ja oikaisuun. Uusi tiiviste sitten kone nippuun ja baanalle.
Onneksi remotti meni vielä takuun piikkiin :)

Epäilivät josko olisi tehtaalla jäänyt kannenpultit hiukan löysälle. Hmm.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Todella hyvä vanhan ajan Suappi se on

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minun isälläni Saab 9-3 Sport Coupe 154 hv, joka on siis pieniahtopaineinen Saabbi. Autossa EI ole ollut mitään vikaa. On vuosimallia 2000 ja kilometrejä taisi olla 60 000. Suoraan sanottuna TOSI HYVÄ ajettavuus!!! Kulutus taisi olla näin keskitalvella VANHANAJAN ajotavalla 8,1 L/100 km ja kesällä vain 7,8 L/100 km eli kierroksia pidetään kunnolla ei lörytellä vitosella 50 km/h. Nämä kulutustiedot perustuvat tietokoneen tietoihin. Vaihteisto on minun mielestäni ehkä vähän pitkä liikkeinen, mutta se on vain tunnostani kiinni. Kaasuun vastaa tosi hyvin. Kiihtyy TASAISESTI alusta alkaen verrattuna uusimpiin 900:iin.

Ja tärkeää: pienellä päivityksellä koneesta saadaan heti kättelyssä n.230 heppaa irti, jos halutaan terävempää toimintaa, heh.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Deano
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 10:23
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Deano »

Talon edellisessä 9-3 vm. 2000 tuppasi olemaan ongelmia manuaali-ilmastoinnin säätimien kanssa, pari kertaa jäi kätöseen kyseinen säädin ja lopulta se liimattiin huollossa ja sen jälkeen pysyi kiinni.
Kuljettajan oven lukkopesä jouduttiin myös uusimaan, lisäksi ohjaus puolsi hienoisesti oikealle, mutta muuten auto pelasi niinkuin pitikin.
Nykyinen 9-3ss 1.8t on pelannut ainakin ensimmäisten parin kuukauden ajan suorastaan loistavasti.
SAAB 9-3 TurboJubilee
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 17:57

SAAB 9-3 OG

Viesti Kirjoittaja SAAB 9-3 TurboJubilee »

Ostin ite marraskuussa SAAB 9-3 TurboJubileen rek. 21.12.2001 ajettu 74 tkm (maksoi muuten VAIN 22000 EUROA !!!!) Väri on metallin musta ja 8:t aluvanteet+ irrotettava vetokoukku. Auto on toiminut loistavasti parin kuukauden aikana jona olen sen omistanut. Ei minkäänlaista vikaa ole ainakaan vielä ilmaantunut ! Ja olen todella tyytyväinen tähän moottoriin; tehoa riittävästi ja vääntöäkin enemmän kuin edellisessa moottorissa. Ja parasta on PIENI kulutus (keskikulutus noin 7,6 litraa/100 km); vaikka nyt on ollut vain talviajoa on kulutus pysynyt mielestäni todella pienenä, vaikka suurin osa ajoista on ollut lyhyitä (noin 15 km/ajokerta). Suosittelen lämpimästi varsinkin tätä mallia OG 9-3:sta ei enää lastentaudit vaivaa ja kun auton muutkin ominaisuudet ovat huippuluokkaa on parempaa autoa vaikea keksiä !!! :lol:
Vastaa Viestiin