Turun Metro-Auto....hinnat ja lopputulos

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Cabrio95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 15:30

Turun Metro-Auto....hinnat ja lopputulos

Viesti Kirjoittaja Cabrio95 »

Alkuviikosta katkesi kytkinvaijeri ja auto jäi siihen. Ihmetyttää sekin että vaijeri oli vaihdettu vasta viime syksynä ja hankittu Maptunilta. "Onneksi" oli hajotessa Metro-Auto lähellä. Ei muuta kuin Motonetista ostamaan uusi vaijeri ja samalla lambda kun sekin oli viime aikoina lakkoillut. Auto Metroon ja kustannusarvio vaijerin ja lambdan vaihdosta...."vähän toista sataa".....tänään auto kotiin ja hinta 250, siis pelkkä työ. Syynä se, että katkenneessa ja tässä uudessakin vaijerissa oli joku asiaan kuulumaton automaattinen kiristin (katkeaminen oli kuulemma aiheutunut ehkä siitä), jonka rämpläämiseen oli mennyt huomattavasti enemmän aikaa kuin oletettu. No, hampaita kiristäen pitihän se maksaa pois....pääasia, että auto on kunnossa ja ei kun kotimatkalle.....alkuun meno oli ihan ok...sitten puolessa välissä alkoivat vaihteet jo hieman ryskimään vaihdettaessa ja sitten kotipihalla eivät vaihteet enää menneet päällä laisinkaan. Siellä se nyt sitten taas on kotikdun varressa ja itsellä stressi päällä että mitähän sitten. Voisiko joku vähän selventää tätä tapausta kun tällainen maallikko ei niiden Metro-Auton kavereiden jutuista oikein ottanut mitään selvää eli mitäköhän tässä nyt taas kerran on oikein tapahtunut.
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

On siitä puljusta hiukan vastaavaa kokemusta.....

Mun juttu löytyy täältä:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=58403
Kannatusjäsen
#3382
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Turun Metro-Auto....hinnat ja lopputulos

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Cabrio95 kirjoitti: Auto Metroon ja kustannusarvio vaijerin ja lambdan vaihdosta...."vähän toista sataa".....tänään auto kotiin ja hinta 250, siis pelkkä työ.
Miten merkkihuollon hinta-arvio voi heittää noin paljon?
Hinta-arvion ja lopullisen hinnan ero saa olla vain 10%, näin opastaa kuluttaja-ammattilaiset.
Ja vielä hajosi heti, ei muutakuin valittamaan...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: Turun Metro-Auto....hinnat ja lopputulos

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Ostit sitten motonetista osat ja veit asennettavaksi merkkihuoltoon. Just. Olisin ollut yllattynyt, jos ei olisi vahintaan sen vaijerin verran lisakuluja tullut.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Turun Metro-Auto....hinnat ja lopputulos

Viesti Kirjoittaja nugge »

MacTurbo kirjoitti:
Cabrio95 kirjoitti: Auto Metroon ja kustannusarvio vaijerin ja lambdan vaihdosta...."vähän toista sataa".....tänään auto kotiin ja hinta 250, siis pelkkä työ.
Miten merkkihuollon hinta-arvio voi heittää noin paljon?
Hinta-arvion ja lopullisen hinnan ero saa olla vain 10%, näin opastaa kuluttaja-ammattilaiset.
Ja vielä hajosi heti, ei muutakuin valittamaan...

Tolla perusteella nii ku mulle sanottiin et saisin ilmaiseks DI kasetin Delta autosta niin oisin kuitenki pitäny saada vaik oli jtn et en ois saanu jonku koodin oerusteella.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: Turun Metro-Auto....hinnat ja lopputulos

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

MacTurbo kirjoitti: Miten merkkihuollon hinta-arvio voi heittää noin paljon?
Totta kai se voi heitää, jos joutuvat asentamaan tarvikeosan, joka ei olekaan samanlainen orggis.
Hinta-arvion ja lopullisen hinnan ero saa olla vain 10%, näin opastaa kuluttaja-ammattilaiset.
Kyllä se hintaero arvion ja todellisen välillä voi olla ihan tasan tarkkaan millainen vain. Arvio on arvio, ei lupaus siitä, että sillä työn saa tehtyä.
Ei se työn vastaanottaja siinä tiskillä voi arvata mitä yllätyksiä matkalla voi tulla.

Virhe on tehty siinä, ettei lupaa ylitykseen ole kysytty esim puhelimitse, kun on huomattu ettei se pysy 15% haarukassa.

Periaatteessa tuossa tapauksessa kai ei tarvitsisi maksaa kuin 15% ylitys, mutta enpä tiedä ketään, joka asian olisi loppuun asti riidellyt.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Vastaa Viestiin