Joo, sanokaa joku että kun tossa 9-3: ssa on se bensansuodatin siellä takana pohjassa, niin kuin sitten vaihtaessa sitä saa bensan virtauksen lakkaamaan? Tankki tyhjäksi ensin vai?
Ei viittis lorottaa sitämaahan montaa litraa.
Viisaat ja tietävät, lukekaa tää!! :-)
Viisaat ja tietävät, lukekaa tää!! :-)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Olin itse viisas joten vastaan, eli siis netti pelitti jälleen!
Eli antaa lorista minkä loriiseekin
Kyssäri 2:
Ainoostaan ihmettelin sitä kun vanhaa vertasin uuteen niin mun järjen mukaan sen filsun pitäs olla toisin päin, siis nuolet osoittanee virtauksen suuntaa ja jos laitan filsun samalla tavalla (prässätty pohja samaan suuntaan kun nykyisessä) niin nuolet osoittaa tankin päälle menevään letkuun, ja selkeesti se letku joka tulee koneelta menee taas nuolen suuntaisesti, osaako kukaan kommentoida??
Procedure
De-pressurise the fuel system as described here.
On earlier cars, locate the fuel filter in the engine compartment, to the rear of the battery. Note that the rest of the procedure is based on experience with later models.
On later cars, locate the fuel filter under the car, just forward of the right-hand rear wheel (a plastic cover may be fitted).
Pull off the plastic cover, if fitted.
Place a wide container under the filter to catch fuel spillage.
Using a 17mm spanner, slowly loosen the front union bolt. When fuel starts to drain from the union, wait until it stops, then unscrew the bolt completely.
Repeat with the rear union bolt, using a 19mm spanner.
Note the direction of the arrow (rear to front), then remove the retaining bolt using an 8mm socket and remove the flter, being careful not to tilt it and spill fuel from it.
Offer up the new filter with the arrow in the correct direction and start the two union bolts in the threads.
Refit the retaining strap and retaining bolt.
Tighten the two union bolts securely.
Start the engine and check the connections for leaks.
Bear in mind that, even when drained, the old filter will still contain fuel. Dispose of it accordingly.
Eli antaa lorista minkä loriiseekin
Kyssäri 2:
Ainoostaan ihmettelin sitä kun vanhaa vertasin uuteen niin mun järjen mukaan sen filsun pitäs olla toisin päin, siis nuolet osoittanee virtauksen suuntaa ja jos laitan filsun samalla tavalla (prässätty pohja samaan suuntaan kun nykyisessä) niin nuolet osoittaa tankin päälle menevään letkuun, ja selkeesti se letku joka tulee koneelta menee taas nuolen suuntaisesti, osaako kukaan kommentoida??
Procedure
De-pressurise the fuel system as described here.
On earlier cars, locate the fuel filter in the engine compartment, to the rear of the battery. Note that the rest of the procedure is based on experience with later models.
On later cars, locate the fuel filter under the car, just forward of the right-hand rear wheel (a plastic cover may be fitted).
Pull off the plastic cover, if fitted.
Place a wide container under the filter to catch fuel spillage.
Using a 17mm spanner, slowly loosen the front union bolt. When fuel starts to drain from the union, wait until it stops, then unscrew the bolt completely.
Repeat with the rear union bolt, using a 19mm spanner.
Note the direction of the arrow (rear to front), then remove the retaining bolt using an 8mm socket and remove the flter, being careful not to tilt it and spill fuel from it.
Offer up the new filter with the arrow in the correct direction and start the two union bolts in the threads.
Refit the retaining strap and retaining bolt.
Tighten the two union bolts securely.
Start the engine and check the connections for leaks.
Bear in mind that, even when drained, the old filter will still contain fuel. Dispose of it accordingly.
Viimeksi muokannut Hallu, To Loka 23, 2003 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jep, kiitos, mutta sanoppas jotain tohon toiseen juttuun eli virtaussuuntaan!9-5T kirjoitti:Kun et pidä virtaa päällä bensat pysyy tankissa. Letkusta tulee hiukan bensaa mutta se haihtuu lattialta pois.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Ok, mutta tsekkaas tää: http://www.electricbbs.com/procedures/f ... ilter.htmlMimmi kirjoitti:Nuoli EHDOTTOMASTI virtaussuuntaan, muuten on filsu tukossa hyvin pian.
Eli himmeesti näkyy nuoli kuvassa filsun kyljessä vasemmalta oikeelle, siinä alhaalla, ok. Txt lukee ettäoikealla 17mm = front, ja nuolet PITÄÄ olla rear --> font kuten tossa kuvassa oikein.. Eli uskallanko luottaa siihen että laitan uden filsun nuolen osoittamaan kohti 17mm pulttia? Ilmeisesti..
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
No sitten no problemo, kiitos kaikille!V.J.S kirjoitti:Jep, myöskin -92 CS tonnarissa (suodatin tankin vieressä auton pohjassa) oli banjopultit eri kokoa, eli filsua ei saanut väärin päin vaikka olisi yrittänyt
-Ville
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.