Vilkku ei palauta!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Pete666
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 21:25

Vilkku ei palauta!

Viesti Kirjoittaja Pete666 »

Jeps,tulipa sitten hankittua Saabi monen vuoden tauon jälkeen.Se on tollanen sisäänajettu(400.000) 900 SE -95.Kaikenlaista pikku vikaa tossa on mutta toi vilkun palautus alkaa jo vituttaa.Eli onko se palautus systeemi vivun päässä vai keskiön alla omanaan? :?:
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vilkku ei palauta!

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Mulla kanssa ollut viime kesästä lähtien sama ongelma, ja osittain niinkin ettei vilkkua saa edes jäämään päälle. Viaksi paljastui vilkun viiksen palautusmekanismissa poikki oleva jousi(siis itse vilkun viiksessä), pitäisi jaksaa korjata se pikkuhiljaa, vaikka on tohon ehtinyt jo tottua :D . Koko vilkun viiksen saa irti kun ottaa ensin ratin ympärillä muutamalla torxilla kiinni olevat muovit pois, jolloin pääsee käsiksi itse viiksen kiinnitykseen ja otettua sen irti.

Edit.
Tulipas tossa kerättyä motivaatiota korjaamiseen. Vilkun viiksen irti ottamiseen meni ehkä minuutti-pari. Vilkun mekanismin avaaminen olikin hieman hankalampi homma ja eikös muovikuoresta murtunutkin pieni pala, mutta se ei onneksi haittaa mitään. Sisältä löytyi palautusmekanismin katkennut jousi. Yritin etsiä uutta jousta mutta ei löytynyt, joten päädyin käyttämään katkenneen jousen pitempää puoliskoa. Mekanismi kasaan ja nyt toimii taas, toistaiseksi ennenkuin jo valmiiksi väsynyt jousi katkeaa uudestaan. Mutta tiedänpähän nyt miten korjata uudestaan, eikä ole iso homma.
Saab 9-5 Aero automaatti -01
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Vilkku ei palauta!

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ois hyllyssä joutilaana kruisellinen vilkun viiksi, jossa oli ongelmana, että ei tahtonut ratti suorassa jäädä "pykälään" kunnolla. Pysyi kyllä kun meni hiukan rattia käännettäessä... Vaihdatin koko viiksen pois, nyt toiminut moitteetta.
Pete666
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 21:25

Re: Vilkku ei palauta!

Viesti Kirjoittaja Pete666 »

Samalla tavalla oli mennyt se jousi poikki.Korjasin myös samalla tavalla!Täytyy varmaan ostaa toinen varalle. :P
Vastaa Viestiin