Pataa virittämässä,mitä ottaa huomioon?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Pataa virittämässä,mitä ottaa huomioon?

Viesti Kirjoittaja mpn »

Pitäisi tuossa ruveta pataa viilaamaan, mitähän kaikkea pitäisi ottaa huomioon konetta rakentaessa? Tällä hetkellä myllyssä on 3" downpipe ilman kattia ja putki jatkuu kuskin penkin taakse, josta varmaankin jatkan 2,5" taakse.
Isompi turbo jo odottelee hyllyssä (pako63/imu55) Ja erillinen hukkaportti.
Pakosarjan varmaankin teen uuden,jotta saan hukkiksen sijoitettua paremmin.
Laittakaa nyt tuohon perään mitä sitä pitäisi huomioida ennenkuin ahtoja nostaa, ei huvittaisi kilauttaa konetta heti alkuunsa tietämättömyyden takia. Laakerointi,suuttimet,bensalinja,välijäähyt,öljylauharit...????. Mopohan on ng900 2.0t vm94.
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pataa virittämässä,mitä ottaa huomioon?

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

kysytään ny ensiksi mitkä ovat tavoitteet?
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
mpn
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pataa virittämässä,mitä ottaa huomioon?

Viesti Kirjoittaja mpn »

350-400hp:n korville, sit taitaa jo ahdin käydä pieneksi.Kyllähän noillakin alkuun pääsee.
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pataa virittämässä,mitä ottaa huomioon?

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

-perusjuttuna pitäsin sitä että ite alakerta ois ok kunnossa (tosin hyvinpä ne kestää viriä paljoki ajettuna). Eli laakerit, hoonaus, männänrenkaat ja muut "perusjutut" kuten ö-pumpun tsekkaus jne.

-Kannen osalta riittää noille tehoille iha perus kunnostus. Vakio pahvi.

-Bensalinjat orkkikset(pumppu ja suuttimet vaihtoon), samoin ö-jäähy riittävä. Huomiota kiinnittäsin sinne öljytermariin, joka tahtoo olla näissä uudemmissa saapeissa aika lämpöseks valittu (en muista mikä ko. autossa).

-Välijäähyks joku mikä nätisti sopii ja tietty halvin eli paras. Kiinalaatua siis tilaamaan.

Eli yhteenvetona: Alakerta kuntoon, perus kansiremppa, suuttimet, bensapumppu ja välijäähy ostoslistalle ja sen jälkeen auto kasaan ja säädettäväks. Ja viimenen noista tärkein :) jos pävi säädetty niin sen pannun saa pamahtamaan pienilläki tehoilla. Voimaa tuo pata kyllä kestää järkyttävän paljon kun perusjutut kunnossa

mikäs ahdin toi on? Siipien puolesta piisaa kyllä vaikka 500hv asti.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Vastaa Viestiin