Saabin cabriot vm. 95 --->

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Saabin cabriot vm. 95 --->

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kevätpuolella saattaa tulla hankintalistalle käytetty cabrio. Kertokaas kokemuksia ja vaikka juoruja hyvistä ja huonoista puolista ko. autoissa.
Onko niissä joku tietty malli tai moottorivaihtoehto, jota on syytä välttää.
Itse en osaa korjata autoja, joten kaikki korjaukset menee merkkiliikkeeseen. Tuolla toisaalla jo kerrottiinkin löysästä rungosta ja katon lukitussalvoista. Onko niiden kanssa todellisia ongelmia, vai pelkästään käyttömukavuustyyppisiä. Auto lähtee hankintaan akselilla Saksa-Lux-Belgia ja ei välttämättä tule Suomeen ollenkaan...Mitä nyt joskus yritän päästä vihdoin kokoontumisajoihin.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Terve!

Tämän jo varmaan huomasitkin http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

(kevään Saabisti-lehdessä on tarkempi raportti).

Toin tosiaan vuosi sitten Luxista avosaabin, jolla olen ajanut nyt lähemmäs 20t (nyt se on tarkoitus pistää talviteloille). Auto on kulkenut ongelmitta, paitsi katosta oli hydrauliikkaöljyt loppu ja yksi mikrosensori rikki. Ne korjattiin merkkikorjaamolla ja katto toimii taas kuin uusi. Mitään muita ongelmia autossa ei ole ollut. Myytävänä on kyllä kaikenlaisia, mutta jos kunnon yksilön löytää niin ajamisen iloa riittää pitkäksi aikaa. Avosaabien lukitussalvoissa en ole koskaan kuullut olleen mitään vakiovikaa. Vaikuttavat lisäksi niin jämäköiltä, että eivät helpolla hajoa. Itse valitsisisin jonkun turbomallin (varustuskin niissä yleensä parempi). Automaatti sopisi myös avoautoon erinomaisesti.

Onnea auton etsintään!

Heikki
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
V6Cabrio
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2004 14:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja V6Cabrio »

Itselläni on 1995 vuosimallin 900 2.5 V6 koneella. Katon lukitussalvoissa ei kyllä ole ollut mitään ongelmia...eikä ole ainakaan minua haitanneet. Verrattuna saman vuosimallin vaikkapa avobemariin niin kyllä on saabbi vähän toista luokkaa parempi. Alusta mulla menee vaihtoon ensi viikolla, mut sekin on ihan sen takia et jousi/jouset on poikki. Ihan yleistä Saabeissa! Laitampa samalla sit vähän madallusta :) Itselläni on automaatilaatikko joka on kyl ihan ehoton. Moottori vaihtoehdoista en osaa sanoa muuta kuin et tuo V6 on kyl jees ja kuulemma pirun kestävä.

Merkki liikkeeseen tuskin kannattaa ainakaan tääl suomessa viedä, löytyy nimittäin hyviä "pikku pajojakin" jotka hoitaa homat kiitettävästi!
Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa...
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Kiitokset vastauksista !!!

Viesti Kirjoittaja Saabel »

To Viggen näyttää todella hienolta ja niin ne on vanhemmatkin mallit. Tänään näin sinisen avokkaan sinisellä katolla. Se oli ok vaihtoehto, mutta sininen ja punainen ei sitten enää minun silmää kiehtonut. Sellaisen näin viime kesänä. Ilman muuta olisi pitänyt olla musta katto punaisessa autossa.. noo, ne on sitä hienosäätöä ja makustelukyssäreitä ne.
Tilanteena on se, että tarjontaa täällä Lux-Saksa ja Belgia akselilla on paljon ja tietty enemmän rahaa laittamalla paremman yksilön löytyminen helpottuu. En tiedä vielä, onko auto milloinkaan tulossa Suomen puolelle, vaikkakin tietty joku Saab-tapahtuma saattaisi sen mahdolliseksi tehdä.
Nyrkkipajoja täälläkin on, mutta niiden ammattitaidoista ei olekkaan tietoa-----> Siispä minun kohdalla oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää se merkkihuolto ja sen 60 euroa tunnissa veloitus.
Katselin eilen ja tänään netistä cabrio-tarjontaa ja monenlaista on tarjolla ja saman vm. hintaeroa voi olla jopa 5000 euroa. Se on lujasti rahaa, jos toinen maksaa 20 keuroa ja toinen "vain" 14.950 euroa. No kiirettä ei ole ja renkaita ehtii potkia vielä pitkin talvea..Merkkiliikekin kehoitti odottamaan helmikuulle asti. Silloin täällä on isoja autonäyttelyitä ja niissä myydään paljon uusia autoja...Silloin vapautuu joka vuosi paljon uudenkarheeta kalustoa ja tietty onhan ne halukkaita myymään uudenkin :) kiitos vielä kerran. Ehkäpä joskus tavataan jossain Saabbitapaamisessa Suomessa tai pohjoismaissa!
Vastaa Viestiin