aero

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: aero

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Xmm kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:Ostaisin T5 koneella mielummin eli preaero hakuun jos varusteita kaipaa?
Tätä kommenttia en ymmärrä lainkaan. Aerossa on siis huonompi varustelu vai?
jcarlson kirjoitti:On tuo kyllä aika kallis siihen nähden että samaan hintaan saa jo 9-5 Aeronkin joka on mielestäni selvästi parempi auto.
Nettiautossa halvin 9-5 Aero taitaa olla tonnin kalliimpi, ja sillä on jo jonkin verran kilometrejä mittarissa.

Onko autossa muuten vakio alusta ja vanteet? En tiedä, millaisesta täristyksestä on kyse, mutta jonkinlaista pientä täristystä voi tuottaa itsekin. :D Jousijalkojen tilanne on kuten aiemmat ovat kertoneet, mulla on juurikin -01 Aero ja 187 tkm mittarissa, jousijalkojen kanssa ei mitään ongelmaa.
Varustelultaan samaa tasoa, mutta huomattavasti kattavampi kuin basic karvalakkimalli. Ei sitä turhaan kutsuta pre-aeroksi.
T5 konetta suositellaan paremman viripotentiaalin takia. Tai onhan niissä varmaan saman verran potentiaalia, mutta T5:n virittäminen on huomattavasti yksinkertaisempaa.

10 vuotta vanhan auton kilometreillä ei ole yhtä suurta merkitystä kuin iällä ja suoritetuilla ennakoivilla huoltotoimenpiteillä.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: aero

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Xmm kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:Ostaisin T5 koneella mielummin eli preaero hakuun jos varusteita kaipaa?
Tätä kommenttia en ymmärrä lainkaan. Aerossa on siis huonompi varustelu vai?
Ei, vaan jos perus karvalakki T5 ei kelpaa. Oletan että ei kelpaa, jos Aero kiinnostaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: aero

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

9-3 Aero 01-02 aivan eri pallolta verrattuna "pre-aeroon" 99-00

01-02 niin sanottu Viggen aero: Viggenin puskurit ja helmat, viggenin penkit ilman viggen logoja ja värejä, 01 penkeissä ei lue mitään kun taas 02 penkeissä lukee turbo, mittaristossa pieniä eroja 01 ja 02 välillä, kaikki 01-02 ovat T7 mutta vakiona myös hieman paremmalla mitsun ahtimella.

99-00 "pre-aero": Erona normi sporttiin lähinnä aero lätkä..
yhtä paskat penkit ku sporteissa eli valuu naapuriin ja lattialle,samat puskurit ja helmat ku sportissa eli hyvin tavan malliset, 99 kaikki T5, 00 taitaa olla molempia tehty päällekkäin,T5 että T7.

kaikissa sama takasiipi ja samat jarrut.

korjatkaa jos oon väärässä.

ja mun mielestä Oikean Aeron eli 01-02 kuuluukin maksaa enemmän ku normi pappa sporttien...autoa näkemättä paha sanoo hinnasta mitään mut ei toi mun mielestä pahalta kuulosta...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: aero

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

like_a_glove kirjoitti:9-3 Aero 01-02 aivan eri pallolta verrattuna "pre-aeroon" 99-00

01-02 niin sanottu Viggen aero: Viggenin puskurit ja helmat, viggenin penkit ilman viggen logoja ja värejä, 01 penkeissä ei lue mitään kun taas 02 penkeissä lukee turbo, mittaristossa pieniä eroja 01 ja 02 välillä, kaikki 01-02 ovat T7 mutta vakiona myös hieman paremmalla mitsun ahtimella.

99-00 "pre-aero": Erona normi sporttiin lähinnä aero lätkä..
yhtä paskat penkit ku sporteissa eli valuu naapuriin ja lattialle,samat puskurit ja helmat ku sportissa eli hyvin tavan malliset, 99 kaikki T5, 00 taitaa olla molempia tehty päällekkäin,T5 että T7.

kaikissa sama takasiipi ja samat jarrut.

korjatkaa jos oon väärässä.

ja mun mielestä Oikean Aeron eli 01-02 kuuluukin maksaa enemmän ku normi pappa sporttien...autoa näkemättä paha sanoo hinnasta mitään mut ei toi mun mielestä pahalta kuulosta...
Muuten suht. oikein mutta "Turbo Sport" pre-aeroa on tehty vain M99 ja on kaikki T5. M00 oli nimeltään jo "Aero" ja aina T7, mutta helmat oli ne laimeammat sport helmat ja takaspoikka muistaakseni myös se "turbo sport" mallinen. Penkit taisi olla ne tavanomaisemmat Turbo Sport tyyliset myös, mutta ei sentään samat kuin normaali nahkat.

M01-02 Aerot on ne hienoimmat, eli viggen-look hyvin pitkälti muhkeammilla puskureilla, helmoilla ja takaspoikalla. Ja hienot penkit. Moottori vaan se sama 205hv T7 kuin M00.

Itsekin kyllä mielummin ottaisin M01-02 Aeron kuin M99 Turbo Sportin (jollaisen olen omistanut), tai M00 Aeron.

T7 Aerossa on isompi ahdin (15T) kuin M99 T5 Turbo Sportissa (jossa on T25), joten vakioromuilla saa enemmän tehoa. Sitten kun mennään pidemmälle niin tietty T5 koneen vahvempi alakerta näyttää kyntensä, mutta voihan ne männät vaihtaa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: aero

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: aero

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ainoa "pre-aero" on M99 Turbo Sport, M00 on jo ihan Aero nimellä eikä siihen vaikuta helmat tms. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: aero

Viesti Kirjoittaja tnt »

todetaan nyt vielä etä normi aero varustukseen vn. 01-02 vielä em. lisäksi

-jäykempi alusta
-laajempi (AS3) audiojärjestelmä
-TCS eli luistonesto

kyllä minunkin mielestäni 01-02 aero mallit kuuluukin hinnoitella korkeammaksi kuin kuin perus turbomallit mutta kukin hankkikoon tarpeisiinsa sopivimman ajopelin..
9-3Aero-01
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: aero

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Tosiaan nämä "Viggen" Aerot on omaa luokkaansa. Olen tosin istunut -02 Aerossa jossa oli AS2 (pelkät 3" kajarit kojelaudassa) eikä TCS:ä. Tosin TCS nappulan puuttuminen ihmetytti, luulin että vetoluistonrajoitin oli kyseisessä vuosimallissa vakiona.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: aero

Viesti Kirjoittaja core2 »

Santeri kirjoitti: luulin että vetoluistonrajoitin oli kyseisessä vuosimallissa vakiona.
Ehkä auton ensimmäinen omistaja tilatessaan auton valitsi pois sen säästääkseen dineroja.

Edit: Itse valitsin pois Saab'in oman navin. säästö 17000 sek.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: aero

Viesti Kirjoittaja tommyww »

tämän viestin alussa kysyín että kannattaisko kyseistä auto ostaa. Mutta näköjään ketjun tarkoitus olikin verrata mitä varusteita eri vuosmalleissa on?

nojoo aero meni jo niin ei kai siinä sitten enään mitään :) ps. minä en sitä ostanu

jos joku äsken osti aeron vm -01 ("turbo" teksti nahkapenkeillä) niin kerroppas miten korjaukset sujuu :)
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: aero

Viesti Kirjoittaja patse »

like_a_glove kirjoitti:...01-02 niin sanottu Viggen aero: Viggenin puskurit ja helmat, viggenin penkit ilman viggen logoja ja värejä, 01 penkeissä ei lue mitään kun taas 02 penkeissä lukee turbo, mittaristossa pieniä eroja 01 ja 02 välillä, kaikki 01-02 ovat T7 mutta vakiona myös hieman paremmalla mitsun ahtimella....
Knoppi tietoa lisää. vm.01 ja 02 eroaa toisistaan myös mittariston puolesta. Mikä mittari ja mitä eroa :?: :wink: Koskee kaikkia karvalakkimalleja myös.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: aero

Viesti Kirjoittaja TommyW »

patse kirjoitti:Knoppi tietoa lisää. vm.01 ja 02 eroaa toisistaan myös mittariston puolesta. Mikä mittari ja mitä eroa :?: :wink: Koskee kaikkia karvalakkimalleja myös.
Osallistutaan OT-talkoisiin sen verran, että veikkaan nopeusmittarin suurinta lukemaa:

01' 240km/h
02' 260km/h
Saabiton Saabisti
Xmm
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 14:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: aero

Viesti Kirjoittaja Xmm »

patse kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:...01-02 niin sanottu Viggen aero: Viggenin puskurit ja helmat, viggenin penkit ilman viggen logoja ja värejä, 01 penkeissä ei lue mitään kun taas 02 penkeissä lukee turbo, mittaristossa pieniä eroja 01 ja 02 välillä, kaikki 01-02 ovat T7 mutta vakiona myös hieman paremmalla mitsun ahtimella....
Knoppi tietoa lisää. vm.01 ja 02 eroaa toisistaan myös mittariston puolesta. Mikä mittari ja mitä eroa :?: :wink: Koskee kaikkia karvalakkimalleja myös.
Oliko kyseessä nyt tuo mittarilukema? Meitsillä on '01 ja siinä on kyllä isoin lukema 260 km/h. Lisäksi mun kärryn penkeissä lukee turbo. Tämähän tarkoittaa selkeästi sitä, että autoni on nyt vuotta uudempi, kiitos tämän keskusteluketjun. Pitääks mun nyt oikeasti penkoa ne paperit ja katsoa auton vuosimalli... :D Käyttöönotto ja vuosimalli kun taitavat nyt vipata.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: aero

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

-01 Aero 250km/h(ei numerona, vaan viivana)

-02 Aero 260km/h ...tcs merkkivalo ja cruisen merkkivalo vaihtaneet paikkaa päittäin...ja tcs:n merkkivalo erinäköinen.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: aero

Viesti Kirjoittaja tommyww »

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3500612 siinähän se nytten on myynnissä, aika kova hinta vikoihin nähden
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Vastaa Viestiin