Negatiivinen Ioff ja muita juttuja (RATKAISTU)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

TommyW kirjoitti:Löytyisikö muuten ketään halukasta lainaamaan Mustaa kasettia lyhyelle koeajolle PKS-alueella (mitä lähempänä Tikkurilaa, sen mukavampi - mutta kaikki käy :D ) ?

Yhteys vaikkapa YV:llä

...ja kasetin laina sovittu.
Hyvinkäältä löytyy, jos ajelet täällä päin.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Saabisti -77 kirjoitti:Hyvinkäältä löytyy, jos ajelet täällä päin.
Moro, kiitos tarjouksesta - sain jo sovittua lainan.

Tommi.
Saabiton Saabisti
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Noniin nyt tuli seurailtua nuita arvoja.
aadd -69
amul 650-850
ioff on plussan puolella mutta heti kun tulee pikkuinenkaan ylämäki niin painuu miinukselle
ajelin satasta vakionopeudensäätimellä
nollaan huomena nakulaskurit ennen rovaniemelle lähtöä ja katson mitä kertyy
Yhden mahdollisen vuotokohdan löysin magneetiventtiilitä lähtevältä letkulta jossa T-haara
mutta tämä pikku letkunpätkä on toisesta päästä eri kokoinen kuin toisesta :x

http://i36.photobucket.com/albums/e19/S ... iagram.jpg
kuvassa ympyröity punaisella "The T"
9-5 Aero vm:00
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Sabanistin kirjoitus voisi olla omani - kyllä on niin tutut oireet :D

Tuo on minusta juuri se hämmentävin asia näissä oireissa, että Ioff painuu heti miinuksille, kun tulee pienikin nyppylä maantiellä, johon joko kuski tai Cruise lisää aavistuksen kaasua... ...ja taas "isolla kaasulla" ajaen ei ongelmaa ole ???

Kokeilin eilen toisella (uudella) kampiakselin asentotunnistimella - ei muutosta.

Tänään pääsen testaamaan toisella (tai siis kolmannella :D ) DI-kassulla. Laitan rapsaa, kuinka kävi.

Yksi asia, mikä on noussuut mieleeni: voiko koneen karstaisuus vaikuttaa tähän käytökseen? Tai männänrenkaat? Pytyt näyttää kaikki tasan 12kg Bilteman mittarilla.
Saabiton Saabisti
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Rovaniemen reissu tuli tehtyä ja matkaa kertyi noin 300km
nollasin naku laskurit ja
knkd 1=64
knkd 2=99
knkd 3=99
knkd 4=124
Amul=898
Aadd=56 (mitä lienee meinaakaan) :lol:
Tair oli korkeimmillaan jotain 45
ioff painuu miinukselle samalla tapaa miinukselle pienessäkin mäessä. myös kovalla kaasulla on miinuksella parhaimmillaan huomasin painuvan -140 plussala kävi tosi vähän.
kovin montaa ohitusta en tehnyt.
kysyy lisää jos on epäselvää :o
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Tutulta näyttää - jos Aadd (summautuva polttoainesopeutus) oli miinusmerkillä varustettu?

Kokeilin eilen vielä yhtä DI-kassua - ei vaikutusta. Sain ystävällisesti lainaksi myös "varmasti toimivan ja virtaavan" vakio-downpipen, kokeilen senkin nyt varmuudeksi lähipäivien aikana.
Saabiton Saabisti
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Joo se oli kiireessä ja hopussa jäänyt se miinus pois. Eli Aadd=-56
Mten tuo downpipe voi asiaan vaikuttaa?
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Sabanisti kirjoitti:Mten tuo downpipe voi asiaan vaikuttaa?
No, en tiedä, vaikuttaako mitenkään :D Ajattelinpa vain, että jos jossain kohtaa putkea, esim. 1. ja 2. katalysaattorin välissä on jotain tukosta, joka saattaisi aiheuttaa häiriöitä toimintaan - tulee siis tämäkin kohta varmistettua... ...lähes kaikki muu kun on jo kokeiltu.
Saabiton Saabisti
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Ellen nyt ihan väärin katsonut mutta Ioff on plussan puolella ennen ensimmäistä kovempaa vetoa (ohitus) jonka jälkeen painuu tosi herkästi miinukselle, myös normiajossa
En nyt tiedä auttaako tuo nyt mitään mutta huomasimpa vaan 8O
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja TommyW »

No,

nyt on laina-downpipellä suoritettu kokeilut ja eipä ne asiat miksikään muuttuneet - kakkos- ja kolmospytty tykkäävät edelleen kerätä nakuja.

Tällä oireella vosi olla jotain tekemistä lämmön kanssa (siis joku komponentti lämpenee ja muuttuu epävakaaksi), sillä eilenkin auto toimi dp:n vaihdon jälkeen ensimmäiset n. 7 minuuttia varsin mallikkaasti - ehdin jo riemuita, että tässä se onglema ratkesi, mutta sitten alkoivat taas Ioff-hyppelyt ja nakuilut :D.

Nyt olen siinä pisteessä, että en kyllä enää keksi, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan :)
Saabiton Saabisti
sero
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 18:02
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja sero »

Onko arvoitus ratkennut?
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Ei ole ainakaan minulla :x
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja TommyW »

sero kirjoitti:Onko arvoitus ratkennut?
Juu, eipä ole ratkennut.

Sitten "viime näkemän" olen suorittanut moottorille männänrenkaiden huuhtelun "WD40-metodilla" (tämän toimenpiteen suorittamisen olin suunnitellut jo ennen nakutus-hässäkkää) + olen uusinut o-renkaat imusarjan ja ahtoputken paineantureista sekä imusarjan ali/ylipainelähdöstä, jolla ohjataan mm. bensapaineensäädintä.

Ioff ja nakut ovat entisellään, sen sijaan Amul näyttäisi laskeneen (maantieajossa jopa lähelle nollaa), samoin Aadd on pysynyt -30:n hujakoilla.

Jatkosuunnitelmina on kokeilu toisilla paineantureilla - täyskaasukiihdytyksissä on Pbef (paine ennen läppää) toisinaan selkeästi suurempi kuin Pinl (paine imusarjassa), näiden pitäisi kai kulkea täyskaasulla käsikädessä? Koneen ollessa sammuksissa PAir = Pbef, sen sijaan Pinl on muutaman yksikön perässä. WIS:n mukaan suurempikin toleranssi sallitaan, mutta haluanpa tämänkin varmistaa.

Lisäksi TECH:llä olisi kai mahdollista suorittaa erilaisia testejä niin paineanturille, kaasuläpälle, etc.
Saabiton Saabisti
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

se paine enne läppää on toki suurempi ku imaris, eikös t7 säädä ite sitä läppää tarpeen mukaa...elix jos lämä pohjas ni oo vältti kokonaa auki ???
9-3.1972
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Negatiivinen Ioff ja muita juttuja

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Jostain tämän palstan keskustelusta annoin itseni ymmärtää, että lappu lattiassa pitäisi Pbef:n ja Pinl:n kohdata toisensa. No, voi olla väärääkin tietoa.
Saabiton Saabisti
Vastaa Viestiin