9-3t vm.00/01 manuaali vaihteistossa vaivaa
9-3t vm.00/01 manuaali vaihteistossa vaivaa
Hämmästyttävää, 90tkm mittarissa ja 5-vaihteen pois päältä saaminen takkuaa. Vaiva saattaa kuulemma ilmetä vm.01-malleissa jotka myyty vuoden 2000 loppulla. Työhön varattu aikaa 15h asentavat jonkun liukulaakerin tapaisen vaihteistoon. Onneksi suurelta osin menossa takuuseen kiitos Konalan Veljekset Laakkonen
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
apua
mulla on just 2000 joulukuussa rekisteröity hoppa, mulla on ainut "ongelma" nelosvaihde joka ei joka kerta mene päälle heti ekalla yrittämällä. Ei siis mikään ongelma mutta peinie haittatekijä silloin tällöin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Mulla taas meinaa takerrella 1. vaihde. Monasti kun tulee valoihin, pysähtyy, ja yrittää laittaa ykkösen pesään niin eipä menekään. Yleensä se menee kun käyttää ensin 2 vaihdetta ja sit ykköselle. Ja jos ei mene noinkaan niin sit täytyy käyttää kytkintä ylhäällä. Niin ja mun pirssillähän on ajettu jo huimat 31tkm.......
#1747
Tossa 93 Aerossa menee pykälät muuten hyvin, mutta kylmänä on loota vähän kankea ja joskus kun tottumuksesta käynnistelen otan pakilta pois ja starttaan ilman kytkintä. Sit takas pakille (jotta pääsee tallista ulos) laittaminen vaatii ensiksi nelosen laittamista. Ja auto 02 ja ajettu vajaat 70tkm.
STCF #3
... Perkl.. Kohtalotovereita ollaan ja kyllä kypsii ! Itsellä alko 95:n laatikkossa kakkosen synkronointi tahmoa kun autolla oli ajettu n.60 tkm. Eli kolmoselta kakkoselle ei mene kuin välikaasun kanssa tai ykkösen kautta ja vielä yksi vaihtoehto, odottamalla että koko auton liike pysähtyy. Nyt mittarissa n.80 tkm ja pakin laitto päälle alkaa olla myös yhtä tuskaa... KIVA ! Auto vuosimallia 99 ja takuu ei tietenkään ole voimassa ... VIELÄ KIVEMPI . Huhujen mukaan vm::ssa 98-99 on ollut juuri tuota ongelmaa ( materiaali vikaisia osia laatikossa) . Korjaussarjaa on kuulema saatavissa kyseiseen vaivaan ... osat n. 2000 mummoo plus parin päivän työt n.4000-5000 mummoo Täytynee ostaa tuo korjaussarja ja koitaa ehjätä itse kunhan jaksaa syventyä.... Ainahan sitä voi sitten viedä ylimääräiset osat muovikassissa merkkikorjaamolle ja päivitellä kun kaikki ei enää mahtunu takaisin... (ja kyllä hävettää... mutta yrittänyttä ei "lahdata") Jos Auto vielä joskus vaihtuu ... "Merkki Ei" ... On se varmasti Automaatti...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
tuttua tuttua...
Itselläni on 46tkm ajettu 9-3.
Ykköselle vaihtaminen takkuaa aika hyvin. Varsinkin kylmänä on melkein mahdoton saada ykköstä sisään. Saa aina pari kertaa laittaa kakkoselle ennenkuin suostuu menemään "väkivalloin" ykköselle.
Joskus kakkoselle tai pakille laitto takkuaa, mutta harvemmin.
Onneksi sentään isommat vaihteet menevät päälle pyristelemättä
Ei tässä taida olla syytä huoleen kun "kaikilla" tuntuu olevan jonkinlaista hämminkiä vaihteiden kanssa. Lieneekö vähän tyyppivika tai jotain..
Ykköselle vaihtaminen takkuaa aika hyvin. Varsinkin kylmänä on melkein mahdoton saada ykköstä sisään. Saa aina pari kertaa laittaa kakkoselle ennenkuin suostuu menemään "väkivalloin" ykköselle.
Joskus kakkoselle tai pakille laitto takkuaa, mutta harvemmin.
Onneksi sentään isommat vaihteet menevät päälle pyristelemättä
Ei tässä taida olla syytä huoleen kun "kaikilla" tuntuu olevan jonkinlaista hämminkiä vaihteiden kanssa. Lieneekö vähän tyyppivika tai jotain..
Tomppa & Saabit myyty :(
Jyväskylässä, tai tarkemmin Vaajakoskella on heppu mikä on erikoistunut Saabien rassaamiseen. Myös laatikko hommat onnistuu ko. pajalla. Itse korjuutin tonnarin laatikon(uudet laakerit ym. pientä) maksoi 850euroa ja sain sille vuoden takuun. En tiedä tekeekö uudempiin(9-3, 9-5), luulisin, mutta kannattaa varmaan kysästä. Puh. nro pajalle 014-261835.Amiraali kirjoitti:... Perkl.. Kohtalotovereita ollaan ja kyllä kypsii ! Itsellä alko 95:n laatikkossa kakkosen synkronointi tahmoa kun autolla oli ajettu n.60 tkm. Eli kolmoselta kakkoselle ei mene kuin välikaasun kanssa tai ykkösen kautta ja vielä yksi vaihtoehto, odottamalla että koko auton liike pysähtyy. Nyt mittarissa n.80 tkm ja pakin laitto päälle alkaa olla myös yhtä tuskaa... KIVA ! Auto vuosimallia 99 ja takuu ei tietenkään ole voimassa ... VIELÄ KIVEMPI . Huhujen mukaan vm::ssa 98-99 on ollut juuri tuota ongelmaa ( materiaali vikaisia osia laatikossa) . Korjaussarjaa on kuulema saatavissa kyseiseen vaivaan ... osat n. 2000 mummoo plus parin päivän työt n.4000-5000 mummoo Täytynee ostaa tuo korjaussarja ja koitaa ehjätä itse kunhan jaksaa syventyä.... Ainahan sitä voi sitten viedä ylimääräiset osat muovikassissa merkkikorjaamolle ja päivitellä kun kaikki ei enää mahtunu takaisin... (ja kyllä hävettää... mutta yrittänyttä ei "lahdata") Jos Auto vielä joskus vaihtuu ... "Merkki Ei" ... On se varmasti Automaatti...
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
9-3 1.8t -08
900t -89