Outoa vika 900NG
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Outoa vika 900NG
Piti lähteä aamulla töihin suabilla mutta en lähtenytkään (ei uskaltanut). Oireita on niin paljon, että ihmetyttää. Starttasin auton, niin sid näytti, että tarkasta ajovalot kaikki toimi, mutta tyhjä käynti vaelteli melkein n.600-1500 välillä aika ajoin (välillä pysyi Ok lukemissan 1000). Valoissa tapahtui selvää välkkymistä, Vika valo ei palanut eikä mikään mukaan varotus valo. Lopulta puhallin katkoi itseään AUTO ja OFF asennossa edes takasin eikä lähtenyt manuaalisesti päälle vaan, päätti itse milloin toimi ja milloin ei .
Auto lähti käyntiin aiva hyvin ja vastasi kaasuun normaalisti (kokeilin muutaman kerran).
Eilen kun ajoin auton kotiruutuun ei ollut mitään ihmeellistä havaittavaa.
Auto Saab 900NG SE turbo 136Kw v.1995 ACC
Auto lähti käyntiin aiva hyvin ja vastasi kaasuun normaalisti (kokeilin muutaman kerran).
Eilen kun ajoin auton kotiruutuun ei ollut mitään ihmeellistä havaittavaa.
Auto Saab 900NG SE turbo 136Kw v.1995 ACC
Re: Outoa vika 900NG
Näin kelien viiletessä ... missä kunnossa akku mahtaa olla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Re: Outoa vika 900NG
Akku oin noin 4vuotta vanha, miten se kuitenkin lähtee käymään ihan hyvin (ei siis pyöritä vaivalloisesti starttia) ja katkoo sisäilman puhallinta koko ajan... ja se valojenkin välkkyminen ei ole mikään paha "poliisi vilkku" vaan sellaista jonka just ja just huomaa kun tarkasti katsoo..
Re: Outoa vika 900NG
olisko näin kosteilla keleillä joku hapettunut maadoituspiste. Helppo homma tarkastaa on myös laturin toiminta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Re: Outoa vika 900NG
Mistä niitä maadoitus pisteitä oikein on, tai sellaisia joilla on yleensä tapana hapettua?
Tuo laturin toiminnon tarkastus taitaa vaatia yleismittaria?
Tuo laturin toiminnon tarkastus taitaa vaatia yleismittaria?
Re: Outoa vika 900NG
Jep, laturin toiminta on helpointa mitata yleismittarilla. Semmoinen irtoo jostain halpahallista noin kympillä jos et vielä omista sellaista. Maadotuspisteiden tarkkoja paikkoja en osaa sanoa, WIS ne kertoisi heti mutta eiköhän täällä joku kohta kerro, mitkä paikat kannattaa tarkastaa. Niitähän on vähän jokapuolella autoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Re: Outoa vika 900NG
Mittailin tuon laturin tehoja, niissä ei sitten ollut mitään järkeä hyppelivät muutamasta kymmenestä millivoltista kahteen, kolmeen sataan millivolttiin (olettaisin ,että oltiin vielä mV eikä volteissa) se ei siis antanut mitään selkeetä lukemaa esim 14,5v-15v mikä pitäisi olla wis mukaan normaali arvo.
Rupesin jo epäilemään mittaria, mutta kyllä toi ihan tolkuissaan oli kun 15v laturia testasin. Kävin ajamassa pienen kiekan ja ei se sammunut, mutta ei kovin hyvin käynytkään. Kun antoi kaasua meni se ihan hyvin, moottori jarrutuksella pientä nykimistä. Epätasasesti käy ja aina kun kierrokset putoaa niin sisäpuhallin menee pois päältä. Edestä avasin pari maadoitus ruuvia vedin uudestaan kiinni..aivan yhtä tyhjän kanssa. Tuli mieleen myös sytkä kasetti (vaihdettu n.3 vuotta sitten..
Jos tuo laturi ei toimi luulisi jo akun olevan loppu, mutta auto lähtee aivan normaalisti käyntiin oli kone kuuma taikka ei. Kierrokset putovat aika nopeasti kun lyö kytkimen pohjaa ja jäävät soutamaan. Putsasim myös tyhjäkäynti moottorin, mutta ei mitään vaikutusta, toinen on tuo Bochin jännitteen säätäjä jossa on hiilet samassa?
Rupesin jo epäilemään mittaria, mutta kyllä toi ihan tolkuissaan oli kun 15v laturia testasin. Kävin ajamassa pienen kiekan ja ei se sammunut, mutta ei kovin hyvin käynytkään. Kun antoi kaasua meni se ihan hyvin, moottori jarrutuksella pientä nykimistä. Epätasasesti käy ja aina kun kierrokset putoaa niin sisäpuhallin menee pois päältä. Edestä avasin pari maadoitus ruuvia vedin uudestaan kiinni..aivan yhtä tyhjän kanssa. Tuli mieleen myös sytkä kasetti (vaihdettu n.3 vuotta sitten..
Jos tuo laturi ei toimi luulisi jo akun olevan loppu, mutta auto lähtee aivan normaalisti käyntiin oli kone kuuma taikka ei. Kierrokset putovat aika nopeasti kun lyö kytkimen pohjaa ja jäävät soutamaan. Putsasim myös tyhjäkäynti moottorin, mutta ei mitään vaikutusta, toinen on tuo Bochin jännitteen säätäjä jossa on hiilet samassa?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Re: Outoa vika 900NG
No niin nyt tuli opeteltua tuo mittarin käyttö, Lataus jännite on tyhjäkäynnillä n.19V ja rapiat (ihmeen paljon) WIS mukaan 14.5-15V.
Siinä olikin kuskin puolen ajovalo palanut, SID oli siis oikeassa katoin vain huonosti kun huomio valo paloi kuitenkin. Vaihdoin uuden lampun ja käynistin auton, kuski puolen ajo valo paloi välittömästi.
Akun jännite on ihan OK. n,12.5V
Muut oireet jatkuvat edelleen ACC panelin osalta. Ja käynnin osalta.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...
Siinä olikin kuskin puolen ajovalo palanut, SID oli siis oikeassa katoin vain huonosti kun huomio valo paloi kuitenkin. Vaihdoin uuden lampun ja käynistin auton, kuski puolen ajo valo paloi välittömästi.
Akun jännite on ihan OK. n,12.5V
Muut oireet jatkuvat edelleen ACC panelin osalta. Ja käynnin osalta.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...
Re: Outoa vika 900NG
Markus boy kirjoitti:No niin nyt tuli opeteltua tuo mittarin käyttö, Lataus jännite on tyhjäkäynnillä n.19V ja rapiat (ihmeen paljon) WIS mukaan 14.5-15V.
Siinä olikin kuskin puolen ajovalo palanut, SID oli siis oikeassa katoin vain huonosti kun huomio valo paloi kuitenkin. Vaihdoin uuden lampun ja käynistin auton, kuski puolen ajo valo paloi välittömästi.
Akun jännite on ihan OK. n,12.5V
Muut oireet jatkuvat edelleen ACC panelin osalta. Ja käynnin osalta.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...
Laturista säädin varmaan sökö. Uutta laturia suosittelisin ja heti ennen kuin mitään suurempaa hajoaa (tuollainen jännite tuhoaa nopeasti sähkölaitteet). Ja akun jännite ei oo aivan ok, aika alhainen, kenties akusta jo yks kenno menossa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Re: Outoa vika 900NG
No sitä mä vähän epäilinkin laturi/jännitteen säätäjä. Täytyy hinauttaa lähimpään korjaamoon. Kun tonne alle ei oikein mahdu maa tasossa.
Kiitos neuvoista..
Kiitos neuvoista..
Re: Outoa vika 900NG
Tuli muuten mieleen tuo varoitusjärjestelmän elektroniikka yleensä, olisko tosiaan ollut niin kallista lisätä latauksen ylijännitteestäkin varoitus ? GM:llä osuutta asiaan ? Jopa vanhassa tonnarissakin on jännitenäyttö.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
Re: Outoa vika 900NG
Non niin, laturi se oli sitten lopulta syypää kaikkeen tuohon oikutteluun. Nyt taas pelittää..