Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kopaja
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 09:17
Paikkakunta: Joutsa

Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Kopaja »

Noniin. Eli en löytänyt nyt oikeen tyydyttävää ketjua aiheesta niin ajattelin pistää uuden pystyyn. Hakusessa max. 170tkm ajettu turbo ja aerokin olis ihan kova. Mitä kannattaa katsoa erityisesti kun käy autoja katsomassa. Kauanko kestää turbo suunnilleen ja entäs kytkin? Ja yleisimmät murheet mitä tulee kun sitten siinä 200tkm kohdalla. Aerossa taitaa olla mitsun turbo joka on vissiin kestävämpi kuin tuon tavallisen 9-3 garret? Hintakatto on siinä 7000e. Ja onko tavallisella ja aerolla kuinka paljon eroa tuossa maavarassa kun aerossa on sporttinen alusta. Kiitos vastauksista jo etukäteen ja hyvää kesän alkua kaikille. :)
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja ippe »

Aero on hieman matalampi ja siinä on myös isommat jarrut kuin tavallisessa turbossa.

Matalapaineisen saa softalla vakio Aeroa vastaaville tehoille, mutta varusteet ovat Aerossa paremmat kuin tavallisissa.

T7-koneisissa kannattaa katsoa että huohotinpäivitys on tehty ja öljyjä vaihdeltu tarpeeksi usein.

Kytkimelle on vaikea mitään kestoikää määritellä, käyttö ratkaisee kauanko kytkin kestää.

Tuolla budjetilla pitäisi löytyä sopiva yksilö, ikää OG9-3:lla alkaa olemaan sen verran että ne ovat kaikki jo yksilöitä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Samanlaiset jarrut Aerossa on kuin pienempitehoisissa. Viggenissä on isommat. Aerossa missä ns. Viggen-korisarja on maavara etenkin edessä melko pieni, talvella etenkin voi ottaa kiinni yllättävän helposti. Alusta sinällään on vain 10mm matalampi.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja tturku »

kyllä tolla 7000 € pitäisi alkaa löytymään Aeroja myös noilla kilometreillä. Enemmän katsoisin kylläkin huoltohistoriaa ja auton kuntoa kuin tuijottaisin pelkästään kilometrejä. Vähän päälle 200tkm ajetussa voi olla jo vaihdettu kivasti osia, jotka tulee vaihtoon noin 150tkm ajetuissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Tämä nyt ei mihinkään liity, mutta kunpa olisi 01-02 korisarjalla tarjolla t5 aero. Voisi vaikka ostaa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mitä tarkoitat ? Aeroksi muotoiltu T5 kolkki vai aito 01-02 aero jossa T5 koneen alakerta mutta muuten T7 ohjausjärjestelmät ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

No lähinnä oli mielessä tuo alunperin t5 mihin olisi laitettu alkuperäinen aero/viggen korisarja, mutta aika harvoin tuollaisia tulee myyntiin.

Taitaisi olla kyllä parempi tuo alunperin aero missä vanhan koneen alakerta, onhan t7 kaiketi fiksumpi ohjaus.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vastaa Viestiin