Jarru ja ABS valot palavat sillon tällön ja millon lystää. Valojen palaessa ABS ei toimi, tosin kaikki muu jarruissa tuntuu pelaavan. Aluksi luulin että kun olin räpellellyt pitkin moottoria ja tökkinyt sitä jarruboksinssa tai mikä lie olevaa isoo boschin liitintä. "Tuntu" mukamas korjaantuvan kun sitä renkkaili. Mutta kun tarkistin siitä johdot ja kontaktit on edelleen sama jatkunut.
Eli varmaan jostain ABS anturi mennyt tai menossa? Vai onkohan vaan jumi tullut?
Muuten veisinkin auton piuhan päähän mutta kun perkele on toi ajoaika loppu ja tollasilla mittarivalaistuksilla ei taida leimaa tippua.
Pystyykö millään toteemaan mikähän olis vialla, tai olisko kellään lähellä Lempäälää piuhaa ja läppäriä että pystyis todentelemaan sieltä jotain tietoa?
Jarru ja ABS valo palaa
Re: Jarru ja ABS valo palaa
"Mutta kun tarkistin siitä johdot ja kontaktit on edelleen sama jatkunut."
Omani korjaantui ABS boksin vaihdolla (voit yrittää korjata, tai purkamot n.100€).
Löytyy netistä ohjeet korjaamiseenkin.
http://www.lbak.dk/Audi/Repair_ABS_unit_passat.pdf
Omani korjaantui ABS boksin vaihdolla (voit yrittää korjata, tai purkamot n.100€).
Löytyy netistä ohjeet korjaamiseenkin.
http://www.lbak.dk/Audi/Repair_ABS_unit_passat.pdf
Re: Jarru ja ABS valo palaa
Kannattaa putsata etuvetoakselissa olevat ABS-kehät, sekä etu ABS-anturit. ABS-anturit keräävät magneettisina jarrupölyä ja, kun takometrin väli ABS_kehään lyhenee alkaa ABS-valo palamaan joko ajoittain tai jatkuvasti, eli olettaa jarrujen lukkiutuvan ja kun näin ei oikeasti tapahdu syttyy ABS-vikavalo, näin ainakin omassa NG900:ssa, jossa joudun kehien ja anturien ollessa jo 16 vuotta vanhat niitä puhdistelemaan ajoittain, yleensä teen sen renkaiden vaihdon yhteydessä, jolloin valo ei pala kuin vasta taas seuraavan kerran, kun renkaiden vaihto alkaa lähestyä. Sen pölyn saa parhaiten irti siitä anturin kärjestä kostealla kangasrätillä, on meinaan joskus kovin sitkeästi kiinni olevaa sorttia.