Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Ensin lauantaina torque softa löysi vian P1137, check engine valo ei syttynyt kumminkaan. Eikä ajettavuus muuttunut mitenkään.

Wis ilmoittaa, että jos happitunnistin oikosuljetaan esilämmityspiirin maadoitukseen
syntyy vikakoodi P1137 Eli lamda 2 kyseessä

Otin tuon kakkos lamdan liittimen irti ja suihkutin sinne kontakti sprayta.
Otin myös ykköslamdan liittimen irti ja suihkutin sinnekin sitä varmuudeksi.

Nollasin vikakoodin ja laitoin auton käyntiin. Samantien tuli vikakoodi P0134.

WIS: Jos tunnistinmaadoituksen tai tunnistinjännitteen johtimissa esiintyy katkos,
lukee ohjausyksikkö jatkuvasti 0,45v ja syntyy vikakoodi P0134 eli lamda 1 kyseessä.
Tuota ekaa P1137 ei ole enää tullut mutta tuota lamda 1 P0134 sitäkin enemmän

alapuolella jatkoa...
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Heinä 09, 2012 02:12. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodi p1137

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Irrotin sitten kummankin lamdan liittimimet irti ja suihkin kontakti sptrayta niihin...
Lakkasi kummatkin toimimasta. torque herjaa vaan ykkösestä, mutta sidin mukaan
kummatkin lamdan arvot on nolla. Tosin kävi ne välillä 2500 ja sit muuttui nollaksi kummatkin. Putsasin kunon liuottimilla liittimet eikä auttanut. Onko enää vaihtoehtona ostaa uudet lamdat... :roll:

Lukasin wissiä ja siellä sanottiin että sinne liittimiin ei saa tunkea mitään nesteitä, eli
ilmeisesti ne on kaput..? vai onko?

Auto ei juuri kulje mihinkään, suurin osa tehoista hävinnyt.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodi p0134 (kummatkin lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tuolla taas joku on tehnyt juuri samoin ja toimii kuin unelma :roll: siis mitä v#"!?##?#?"ua
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9-5/index.html?bID=214186
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
FlyingPan
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 21:39
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vikakoodi p0134 (kummatkin lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja FlyingPan »

Mä putsasin sen J16 splicen eikä vika ole tullut takasin ainakaan vielä kopkop.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=15

Kannattaa vielä mitata ECUlta se pinni 58 - lambdat ja jos siellä ei katkosta niin sitten uusia lambdoja hakemaan?
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodi p0134 (kummatkin lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

FlyingPan kirjoitti:Mä putsasin sen J16 splicen eikä vika ole tullut takasin ainakaan vielä kopkop.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2&start=15

Kannattaa vielä mitata ECUlta se pinni 58 - lambdat ja jos siellä ei katkosta niin sitten uusia lambdoja hakemaan?
Heiluttelin tuota mustaa liitintä lamda 1:n ilmeisesti ja sain hetkeksi sid lukemat takaisin.
Myös tehot palasivat... n.5min kesti ja ne katos taas ja sid näyttää taas 0:aa
Tuossa kun tehot olivat takaisin laitoin auto ilmastoinnin päälle... Mietin vaan
että kun tuo mun lataus jännite on 13.4, niin jos se vei jotenkin virtaa
tai jotain ja lamda lakkasi toimimasta. :D Oonko kuvitelmineni ihan metässä?

Toi sun linkin teksti on mulle aika hepreaa.. :)
Eli aloitetaan tosta J16 splicestä :) .. Mikä se on ja missä se sijaitsee?
Mikä on ecun pin58? Jalkotilassa sijaitsevan ecun joku miljoonista pinneistä?
Tarkoitatko tuolla 3pinnillä juuri noiden lamdan liittimien pinnejä, koska tuossa
stoorissasi kerroit, että ehkä siitä olisi pitänyt aloittaa, että mittaa niiden
keskinäisen vastuksen. (tuotakaan en tiedä missä asennossa yleismittari pitää olla
tota mitatessa, mutta se selviää kyllä) :roll:

Edit: Wis kyllä näköjään kertoo, kun sitä joskus oppii käyttämään kunnolla.
Jotain tietoa kumminkin löysin, mitä ehkä voisin testailla... :lol:
Uskon vahvasti, et se on tuosta mustasta liittimestä kiinni, koska vika ilmeni kun sen avasin ja sinne kontakti kamaa suihkin. Ehkä mä alotan sen liittimen liitoksen mittaamisella. Se onnistuu, kun se mittari piippaa kun on yhteys :lol: (ainii, mut pitääks se olla tietyn vahvuinen yhteys..) PERKELE! :x Täytyy yrittää pitää maltti vaikka vähän vituttaakin.
Voisin tossa julkasta muutaman foton siitä miten päreet palaa, kun viimesessä lakkakerroksessa tulee 10cm valuma kylkeen... :lol: Joskus sitä vaan helpottaa päästellä kunnolla paineita ja pistää jotain kunnolla paskaks.
Kyllä helpotti!! Huom. tuo oli oma auto!


Kuva Kuva

Rauhoituin, hommasin uudet osat ja uutta maalia vaan niskaan :lol:
Tossa vielä kuva, et siitä kans tuli vielä valmis :)

Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
FlyingPan
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 21:39
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vikakoodi p0134 (kummatkin lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja FlyingPan »

Vaikuttaa aika samalta kuin itellä eli satunnaisesti toimii ja sitten kun kuun asento eri niin ei toimi. En osaa ottaa kantaa tohon latausjännitteeseen mitä se sitten vaikuttaa.

Muista, että itse tein tuon uudelleenkolvauksen ysifemmaan ja oletin, että sulla on tuossa myös T7 kone koska linkitit tuon artikkelin joka käsitteli 9-5 vikakorjausta?

Eli se splice on siis vain johdon haaroitus joka tulee ECUn pinniltä 58 (alarivillä keskikohdilla, löysin pinnikartan wissistä) ja menee yhtä mustaa piuhaa n. pari-kolme senttiä jonka jälkeen kutistesukka josta se haarautuu kahdeksi johdoksi(en muista värejä) jotka sitten menevät lambdoille. Ja siis purin muutaman nippusiteen jolloin sen sai esille johtonipusta.

Lambdan 3-pinneillä tarkoitin juuri sitä, että ne haaroittuneet piuhat menee niille pinneille. Numerot on merkattu lambdan puoleisiin liitinrunkoihin. Eli jos laitat mittarin (auton johtosarjan puoleisten) etu-lambdan kolmospinnille ja taka-labdan kolmospinnille niin siellä ei pitäisi olla vastusta. Ja nämä johdot jotkut ovat yhdistäneet keskenään pikakorjauksena (eli siis yhdyspiuha vaikka ryöstäjillä) koska jos jompikumpi toimii niin toinenkin alkaa toimimaan koska ne kuitenkin menee samalle pinnille ECUssa.

Toivottavasti tosta sepustuksesta on jotain apua...
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vikakoodi p0134 (kummatkin lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Itse saan kanssa kaksi koodia, P1135 ja P0134. Liitin puhdistettu ja kontakti mitattu eculta liittimelle, ryöstäjällä vedetty vielä 3 pinnit yhteen. Ei mitään vaikutusta, sillon kun ei tule vikakoodia niin lambdakorjaus juuttuu 800 josta kipuaa 2500 eli anturi hajalla.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodi p0134 (kummatkin lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tossa tutkiskelin niitä liittimiä, yleismittaria en löytänyt, mutta 1 anturin liitintä vääntelemällä ja piuhaa kääntelemällä sain sen 0:sta 2500... Minäkin sain äsken koodit P1135 ja P0134, mutta ei tullu enää nollauksen jälkeen.
Koneessakin on tehot tallessa kun on tuo 2500 lukema, mutta kun se muuttuu 0:ksi, tuntuu siltä kun turbo lähtisi kokonaan pois. Välillä lamda herää eloon, kun antaa kunnolla kenkää, mut sit taas kapuaa sinne 2500 lukemiin... En voi käsittää, että yhdestä kontakti sprayn suihkauksesta alkoi tää rumba. Enkä usko että tuosta suihkautuksesta toi lamda on hajonnut, eli joku liitin/piuha vika, en tiiä... prkl

Itse en kyllä tolle osaa tehdä muuta, kun ehkä sen pika fixauksen, ne 3 navat yhteen.
Jos uuden lamdan ostaa, niin ei siinä tota liitintä mihin mä suihkautin, tule kuulema
kumminkaan, ne on vaan piuhan päät mitkä pitää ilmeisesti omilla liittimillä liittää,
koska kolvata niitä ei kuulema saa...

Kaikennäkösiä harmeja... :roll:

Edit: hetken mietittyäni muistin että, tuo P1135 koodi taisi tulla silloin kun auto oli käynnissä ja irrotin lamdan piuhan. Et Zebe voisko sullakin olla huono liitin kontakti, jos tota P1135 näyttää...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vikakoodi p0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Täytyy tutkia itseltä ne liittimet, jos ei boschilaisella ongelma korjaannu.

Edit: korjasin liitoksen tuosta delphistä niin ei tule enää kuin vikakoodi lambdan aktiivisuudesta.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Päivitin vähän tuota ekaa postausta, kun en muistanut, et se lauantaina jo ilmotteli
lamda ykkösestä...

Kai se on munkin tehtävä tuo 3-pinnin ryöstö, koska tuskin noissa lamdoissa
mitää vikaa ole... Tai sittenpähän sen näkee..
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tuli mieleen myös, että voiko tuolla olla johtosarjassa toista johtoa mikä aiheuttaisi signaalikatkoksen pinnin 58 lisäksi?
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Mulle sanottiin että ei saisi käyttää näitä kontakti spayta ollenkaan sähköhommissa varsinkaan kun on herkkiä laitteita kyseessä. Estää sähkön kulun kokonaan. brake cleanerillä putsaat ja kokeilua.

E:http://www.yeint.fi/index.php?main=64&p ... uctID=8482 tätä varsinkaan eikä cc-companyn tuotteita.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Tuota tuota, valaiskaapa hieman yksinkertaiselle tätä asiaa.
Kontaktispraytä ei saa käyttää, koska estää sähkön kulkua? Mitä varten sen nimi on kontaktispray jos estää kontaktin?
Vai olenko ymmärtäny jotain taasen vallan väärinpäin?
Ahdonvoimaa
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Eipä auttanut tuo 3 pnnien yhdistely. 2500 on lamdojen arvo vieläkin.
Nyt tuli uusi vikakoodi P0171 system too lean....
Kai se on uus lamda heattava huomenna motonetistä. toivottavasti niissä olis liittimet...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vikakoodit P1137 ja P0134 (lamdat näyttää 0)

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllä niissä on liittimet, mutta osta mielummin boschin yleismallinen 4 johtoinen lambda. Maksaa pari kymppiä enemmän, mutta vältyt mahdollisilta ongelmilta. Itsellänihän hajosi eka delphi (motonetin paras lambda) 500km jälkeen ja takuuseen vaihdettu ei edes toiminut. Osalla hyviä kokemuksia delphistä, itse en tule koskaan sotkeutumaan niihin enää. Lambdan korjausarvojen vaihtelu oli toimivalla delphillä selvästi suurempaa kuin boschilla.
Vastaa Viestiin