9-3 alustaa taas

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MikeT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Joulu 11, 2009 22:40

9-3 alustaa taas

Viesti Kirjoittaja MikeT »

Eli nythän olis jo aika ton meidän saabin alusta päivittää kuntoon että pysyis tiellä paremmin ja ajomukavuuskin paranis... Kyseessä vuoden 99 sportcoupe tms. Jyväskylässähän osattais niitä puslia vaihtaa ja samalla sit meinasin noi iskarit ja jousetkin vaihdattaa (ne onnistuis ehkä iteltäkin, mut samalla menee ku noi puslatkin).
Kysymys kuuluukin onko lähempänä Lahtea ketään tai mitään pajaa joka varmasti noi sais laitettua, ja mistä ne osat halvimmalla sitten sais? Tai sit on vaan ajettava Jyväskylään ja vietettävä siellä lomapäivä...
Siellä tarjottiin H&R jousia ja Bilsteinin iskarit sekä jotain puslia eteen ja taakse asennettuna n. 1500 hintaan, ellei hinta radikaalisti ole muuttunut sitten viime kyselyn.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1465
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: 9-3 alustaa taas

Viesti Kirjoittaja ippe »

Ajomukavuus ei yleensä parane jäykällä alustasarjalla ja kovilla puslilla, pikemmin tulee epämukavuus mukavuuden tilalle, jäykempää takavakaajaa sen sijaan suositellaan, jos haluaa että NG900/OG9-3 muuttuu yliohjaavaan suuntaan.

Alustan kanssa voi tulla monessa paikassa vastaan se että korjaamot haluavat asentaa itse myymiään osia ja työn hinta nousee, jos tuo omat osansa, samalla toki takuuasiat menevät monimutkaisemmiksi, kun osat asnetanut korjaamo vastaa työstä ja osat myynyt kauppias osien laadusta, sitten kun toinen sanoo että on asennettu väärin ja toinen syyttää valmistusvirhettä, niin auton omistaja jää maksumieheksi...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 alustaa taas

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Uita suomenlahden yli Tallinnaan remppaan. Säästyneillä rahoilla saa vähintään matkat maksettua. Mulla 9-3 puslaremontti maksoi omilla osilla 2012 kesällä 230eur (6,5h työ, lähes kaikki eteen+taakse 2kpl). http://www.saabianti.ee/Tarjous_Fin

En tiedä mikä tilanne nyt on mutta powerflexin puslat sai edullisesti Larkspeed.comista. Ja saa sieltä iskarit ja jousetkin. Puslaremontin jälkeen ajettavuus parani kyllä huomattavasti, vakio iskarit ja jouset vielä paikallaan. Mukavuus ei kyllä yhtään kärsinyt, mielestäni. Jäykempiä puslia saa myöshttp://www.skruvat.fi/ kautta, foorumillakin muistaakseni joku niitä asennellut.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
MikeT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Joulu 11, 2009 22:40

Re: 9-3 alustaa taas

Viesti Kirjoittaja MikeT »

On se joo tiedossa ettei välttämättä "mukavuus" parane jäykemmällä alustalla. Lähinnä tarkoitin sitä että ajettavuus ja mukavuus paranisi siltä osin että auto menis edes suunnilleen suoraan eikä vetelis kiihdytyksissä ja jarrutuksissa mihkä sattuu, sekä tasaisestikin ajellessa nypyttäis koko ajan...
Toi Tallinnan vaihtoehtohan voiskin olla houkutteleva, eikös siellä aikamonet ole käyttänyt noita autojaan?
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9-3 alustaa taas

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Juu, siitä on aika paljon positiivisia kokemuksia. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... utotarvete Kun menin autoa hakemaan, tuli Anti hakemaan satamasta autollani ja kertoi mitä tehty ja mitä kannattaa seuraavaksi ottaa työn alle. 9-3sen etupäästä saa kokemusten mukaan jo aika siedettävän pelkästään ne isot, ulommaiset, puslat vaihtamalla. Ja ohjausvaihteeseen jäykempi pusla tai clamppi.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
jore83
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 alustaa taas

Viesti Kirjoittaja jore83 »

Moro! Itelle tehtiin toisen klubilaisen kanssa omaan autoon täydellinen alustaremppa/päivitys. . Tukivarret uusittiin johon tuli uretaanipuslat,koiranluut,raidetangonpäät uusittiin, ja joka paikkaan keulaa tuli uretaanit paitsi etukallistuksenvakaajaan.. iskareiksi tuli keltaiset koni sportit ja jousiksi hr. Ja tosiaan taakse laitettiin tuplavakaaja.. nyt alkaa vetely olemaan minimaalista jopa kitketty kokonaan pois.hintaa tuli paketille jonnin verran,mutta joka penni kannatti.. 8)


*Edit,jos jotakuta kiinnostaa enemmän voin kirjata vaihdetut osat niin saa vähän osviittaa työn laajuudesta.
2008 SS 1.8t Biopower.
Vastaa Viestiin