Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
anirum
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 21:53
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja anirum »

Ilmeisesti tuota 999793.999520 settiä tarkoitat ?

pahoittelut 9-3/900 aiheen kaappauksesta :)
:saab:

jotenkin noi jousittamattomat sintterit ei innosta kamalasti, en tiiä oikeen miksi :roll:
:D
9-5 aero ´00 Biopower + jotain pientä jännää.
#1420
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps tuo SRE paketti kyseessä.

Sintterien tapauksessa jouset ei kestä juuri mitään, massalevyjen kanssa vähän paremmin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
anirum
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 21:53
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja anirum »

Sre paketti paikallaan. Melkoisen jäykkähän tuosta tuli. (salille mars! :oops: ) mutta napakka ja helppokäyttöinen muuten.. pikaisen koeajon ehdin vasta tehdä.
9-5 aero ´00 Biopower + jotain pientä jännää.
#1420
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Eipä tästä mikään p***u ralli vehe tai mikään muukaan normi vekotin ole tulossa. En vaan osaa päättää minkä levyn otan viggenin asetelman kaveriks millä saataisi kestävyys sinne 600nm nurkille.

E: Oho meni vähän ohi et tässä puhuttiinkin jo femmoista :lol:
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja nugge »

lepisto89 kirjoitti:Eipä tästä mikään p***u ralli vehe tai mikään muukaan normi vekotin ole tulossa. En vaan osaa päättää minkä levyn otan viggenin asetelman kaveriks millä saataisi kestävyys sinne 600nm nurkille.

E: Oho meni vähän ohi et tässä puhuttiinkin jo femmoista :lol:
6 lapanen jousitettu sintteri.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Nyt tässä koitan tilata kytkintä. En vaan osaa päättää. Tota moposportin 5- lapasta jousitettua mietin.

Mistä nugge saa 6- lapasia?

Edit: Ja niin mites se oli et onko noi jousitetut herkempiä leviimään?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mulla on maptunin myymä 6 lapanen jousitettu. Mutta ei ole vielä käyttökokemusta
Ng900
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

No, tilasin moposportilta 5- lapasen jousitetun. Toivotaan että tämän kesän ainakin kestäisi.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Paikallaan. Sellanen 50km meni et haki elementtinsä. Ei asiaa mun kykä jalalla kylille, toivotaan et pikku holsettia kestelee.

Ongelmia aiheutti vielä sekin et ei meinannut millään loota istahtaa akselille ja vauhtis piti käyttää sorvaamolla kun oli näköjään vähän lämpöö ottanut.

Tässä rempassa meni melkeen 2 päivää kun tonnariin tehtiin sama 3,5 tunnissa... Ilmaus oli täyttä shaissee mut saatiin paineella alakautta ilmattua.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

800km takana ja muutama täys kaasu sekä maili(1609m) läppä selällään. Muutamia asioita mitä mieleen tullut kyseisestä levystä. Pakittaessa ääntää, liikkeelle lähtiessä eteenpäin hiukan hyppyyttää vaikka jousitettu. Suuremmilla kierroksilla ei nypytä. Ääntää hiukan liikkeelle lähtiessä oli se vaihde R tai 1.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

lepisto89 kirjoitti:800km takana ja muutama täys kaasu sekä maili(1609m) läppä selällään. Muutamia asioita mitä mieleen tullut kyseisestä levystä. Pakittaessa ääntää, liikkeelle lähtiessä eteenpäin hiukan hyppyyttää vaikka jousitettu. Suuremmilla kierroksilla ei nypytä. Ääntää hiukan liikkeelle lähtiessä oli se vaihde R tai 1.
nypytys johtuu juurikin niistä jousista...tarraa kiinnii, sitten jousi antaa periksi, taas tarraa kiinni ja taas jousi antaa perkisi...meikäläisellä jousittamaton ja ihan voi hypyttämättä ajella...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

lepisto89 kirjoitti:800km takana ja muutama täys kaasu sekä maili(1609m) läppä selällään.
Uteliaisuus heräsi. Paljonko sait nopeutta maililla?
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Onkos täälä jollain käytössä spec kytkintä ? Tai sekotusta, esim spec levy ja viggen asetelma. Kokemuksia/sopiiko kyseinen yhdistelmä keskenään? itellä spec2+ levy tossa mutta asetelmassa jotain feelua, fundeerasin vaan että tilais viggenin asetelman sen kaveriks.
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mikgo kirjoitti:Onkos täälä jollain käytössä spec kytkintä ? Tai sekotusta, esim spec levy ja viggen asetelma. Kokemuksia/sopiiko kyseinen yhdistelmä keskenään? itellä spec2+ levy tossa mutta asetelmassa jotain feelua, fundeerasin vaan että tilais viggenin asetelman sen kaveriks.
mulla on Specin Stage 2 kytkin. Vauhtipyörän koneistus taitaa vastoin väitettyä olla tärkeä juttu. Täristää sen verran että laitoin auton seisomaan. Ollut samanlainen kaksi kesää. Eka specin levy levisi muutaman tuhannen jälkeen. Jouset lensi pitkin kytkinkoppaa. Nyt mietin mitä tekisin... Auto on allekirjoituksen tonnari.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Mikgo
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 21:45
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Mikgo »

Itsellä taas tuo 9-3 Aero kyseessä ja asetelma oli napannut kytkinkoteloon kiinni eikä levy irrottanut ollenkaan. Enkä saanut toimimaan millään... Nyt pohdin sitten eri vaihtoehtoja.

Onko kellään tietoa Viggen asetelman koko paksuudesta ?
OG9-3 5d Aero -01
Opel A-Omega 3.0 24V -93
#5427
Vastaa Viestiin