Katsastettu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Ööö anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi kehotuksia öljystä koneessa?? 8O
Pitäisköhän sit pestä kone ennen ku menee vai ottaa riski? Pitäis käyä hakemassa korjauslista 11.11. mennessä..Tietysti toivoen että läpi menee :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

RiikkaK kirjoitti:Ööö anteeksi tyhmyyteni, mutta miksi kehotuksia öljystä koneessa?? 8O
Pitäisköhän sit pestä kone ennen ku menee vai ottaa riski? Pitäis käyä hakemassa korjauslista 11.11. mennessä..Tietysti toivoen että läpi menee :lol:
Siis kuka on kehottanut ja mitä?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

ippe kirjoitti:Kannattaa pestä moottori hyvin ennen uusintanäyttöä, niin tuskin jää merkintää rekisteriotteeseen kiusaamaan.
tomipee kirjoitti:Pese moottori suosiolla ja vaihda molemmat jouset, esim motonet ei myönnä jouselle takuuta elleo niitä vaihda parina. Tiedän koska olin joskus varaosatiskillä töissä.
karihai kirjoitti:Kiitti vinkeistä, ehkä pesen vain moottorin painepesurilla, eipä juuri kiinosta ruveta etsimään vuotokohtia vanhasta koneesta, kun ei tuon enempää vuoda. Jouset toki vaihdan jo oman mukavuuteni takia.
Näitä jäin miettimään..En saanut karihai:n ekaa kommenttia tähän, mutta siinä oli joku korjauskehotus..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja aero »

Öljyn kuuluu olla moottorin sisäpuolella, ei valua luontoon. Tämän takia öljyisestä moottorista saa korjauskehotuksen otsikolla ympäristöhaitta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Eikös perinteisesti saabbi ole rikki jossei vuoda öljyä?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Noin mulle katsari sanoi, kun ihmetteli tonnarin kuivaa lohkoa. Kyllä nuo pienet öljyvuodot ovat vaan hyvästä. Satkun vetarintunnelikin olivat kunnossa, kun öljyn ja soran sekoitus siellä muhi.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Georges27 kirjoitti:Eikös perinteisesti saabbi ole rikki jossei vuoda öljyä?
Noin mäkin ajattelen... :lol:

Ei mulla ole ku vähän märkää moottorin yläpäässä että ei kai siittä tule mitään...Täytyy ruveta sitä tutkailemaan kun kerkiää :roll:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, niinhän se vanha sanonta sanoo että jos ei Saabin kone vuoda öljyä, ei sitä siellä olekaan :D, mutta ei sen silti periaattessa vuotaa kuuluisi. Tietääkseni konttoreilla melko yleinen linja on, että jos nosturissa ollessa lattialle jää läikkä, annetaan kehotus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja ippe »

Myöskin se että kone on ulkopuolelta öljyinen johtaa usein korjauskehotukseen, sen takia pahimmat kannattaa pestä pois ennen katsastusta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Mul ei oo ikänä tullu sanomista vaik kone ollu märkä päältä tms. kunhan ei ole ruiskinu katsastusmiehen silmille :lol:
Joten, saattaahan se olla "mieskohtaista" kuinka tarkkoja ovat..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Heh, heittämällä leimaan :saab: <3
Kehu vaan hyväksi autoksi :lol:
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja ippe »

Kolkki on taas katsastettu, aamulla huomasin että tänään on viimeinen päivä viedä leimalle, jos mielii saada vikalistan, mutta lopputuloksena olikin hyväksytty ilman huomatuksia...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Menihän tuo og9-3:kin läpi heti toisella kertaa, käsijarru ei tietenkään pitänyt tarpeeksi. Kesällä leimasin ng satkun huonommalla käksyllä ja läpi meni, sama konttori mutta eri inssi.

Parkki oli myös palanut oikealta, uusinta näytöllä kysyi vaihdoinko päittäin, oli vasen pimeänä.

Tiedän, valot kannattaisi tarkistaa aina ennen ja muutoinkin, mutta uusintanäyttö on vain kympin eikä niitä parkkeja tule katseltua ikinä. Tosin uusintanäytölle lähtiessä kaikki toimi, vaihdoin sinä aamuna juuri vasemman ajovalonkin, ihme suma polttimoiden kanssa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
MaLossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja MaLossi »

5 korjauskehotusta tuli ja kaikki koskee valoja :D :D

Jenkkivilkut kuulemma laittomat.

Jenkkivilkkuihin syttyi kirkkaat valot sumarien kanssa :D (ite en ole koskaan tätä huomannut tai tiennyt siellä mitään polttimoita olevan)

Virheellinen valokuvio lampussa joka johtuu kuulemma virheellisestä polttimon asentamisesta vaikka eipä ole tullut siihen polttimoa tullut vaihdettua tässä vuoden aikana :D

Haalistunut takavilkun polttimo, jonka sävyero toiseen on lähes olematon...

Ledisivuvilkut on laittomat. Tämä olikin odotettavissa.

Kiva käyttää uusintakatsastuksessa tollasten juttujen takia :saab:
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Katsastettu

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Minulla on yksi sulake, joka sammuttaa kaikki laittomat valot. Eli jenkkivikkujen oranssit ja valkoiset parkit, sekä lisäpitkien parkit. Takana palaa kuusi parkkia, mutta ei niistä valittanut. Ei myöskään led rek.kilven valoista.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Vastaa Viestiin