Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 948
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

Kuinkas veemäinen homma on oven lukkopesän irrotus?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

En tiedä saako lukkopesää helposti irti ottamatta kahvaa irti ovesta, mutta kun kahvaa rupeaa irroittamaan, niin kannattaa suojata kahvan ympärys maskiteipillä ennen kuin tekee kahvan kanssa äheltäessään naarmuja maalipintaan.

Kahvan irroittaminen on muistaakseni helpompaa kuin sen takaisin laittaminen, ainakin mulle oli hankalaa saada kahva takaisin oveen, mutta onnistui se kuitenkin.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Miksei laturin D+ napaan tule ollenkaan jännitettä kytkettäessä virrat päälle? Myöskään latauksen merkkivalo ei toimi? Polttimo uusittu, ei vaikutusta. Alkaa siis lataamaan vasta ku käyttää kierrokset about 1500 paikkeilla.. :x

Merkkivalon toimimattomuudesta vois päätellä, että feelu olis virtalukon ja mittariston väillä? Miten saisin helposti paikannettua vikakohdan ja mitä kautta johto/ johtosarja kulkee? :roll:

Jos siis oikein olen ymmärtänyt, niin virtalukolta tulee pieni herätevirta merkkivalon kautta laturin D+ napaan? Tai siis PITÄISI tulla..
Saab 9-3 -00
#5685
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

kake_ kirjoitti:Miksei laturin D+ napaan tule ollenkaan jännitettä kytkettäessä virrat päälle? Myöskään latauksen merkkivalo ei toimi? Polttimo uusittu, ei vaikutusta. Alkaa siis lataamaan vasta ku käyttää kierrokset about 1500 paikkeilla.. :x

Merkkivalon toimimattomuudesta vois päätellä, että feelu olis virtalukon ja mittariston väillä? Miten saisin helposti paikannettua vikakohdan ja mitä kautta johto/ johtosarja kulkee? :roll:

Jos siis oikein olen ymmärtänyt, niin virtalukolta tulee pieni herätevirta merkkivalon kautta laturin D+ napaan? Tai siis PITÄISI tulla..

Eikö kukaan osaisi auttaa? :D Ei kai muu auta kuin purkaa muoveja pois ja etsiä rikkinäistä johtoa... :roll:
Saab 9-3 -00
#5685
MaLossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MaLossi »

Mistä pitäisi vikaa lähteä etsimään kun herjailee seuraavaa vikakoodia:
Fault code: P0106
Manifold absolute pressure/barometric pressure circuit range/performance problem.
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Imusarjassa anturi sökö
9-3.1972
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

Allekirjoituksen ng satku rupes nyt antaa virrat päällä Check engine villkuja ja vilahtaa 7 kertaa. eikös tää liity jotenki Bensa paineeseen tai jotain vastaavaa? ajossa / käynnissä ei oo palanu check engine eikä pala nytkään ja kaikki toimii. mutta lahoomassa oleva bensa pumppuhan vois aiheuttaa sen ku on ollut pelkäl viinal kylmä startit melko pitkiä vaikka viime talvena toimi hyvin. Ajettu 288tkm
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm

7 vilkkua eli adaptaatio ei riittäne että saa seoksen kuntoon. Taitaa olla +-25% mitä adaptoi niinku T7assa?

Liian matala tai korkea bensapaine esim tekisi ton. 288tkm ajetulla pumpulla Liian matala tuotto on erittäin todennäköistä :P
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

nugge kirjoitti:http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm

7 vilkkua eli adaptaatio ei riittäne että saa seoksen kuntoon. Taitaa olla +-25% mitä adaptoi niinku T7assa?

Liian matala tai korkea bensapaine esim tekisi ton. 288tkm ajetulla pumpulla Liian matala tuotto on erittäin todennäköistä :P
Joo en tiedä onko vaihdettu mutta ainakaan yläkautta sitä ei ole tehty kun ei oo leikelty '' huoltoluukkua '' :D vielä kun tietäs minkä pumpun sinne kehtais viinalle laittaa ettei tarvis heti vaihtaa ja menis kohtuu bolt-on tyyppisesti. maybe dw200?
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Bolt on tyyppisesti suosittelen ihan Walbroa. Ei tarvii sit taas vaihtaa uuestaan kun hajoaa.

Laita YV:tä jos tarviit pumppua/apua vaihdossa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

alipainevuoto aiheuttaa kans tota adaptaation menemistä persiilleen..
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

Saa olla melkoinen vuoto...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

yks alipaine letku poikki esim.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
KKB1
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 13:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja KKB1 »

Terve,
Tuntuu tuo 5x110 olevan vähän kiven alla oikean et:n ja keskireiän suhteen.
Onko vinkkejä miltä valmistajalta löytyis asiallisia vanteita (alumiini 17")?
Kesäksi pitäisi vanteet saada ja alkaa vähän hankalalta tuntumaan kun kaikkialta tarjotaan äkkiseltään 5X112 liukupulteilla ja ties millä offsetillä.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillbehor/falgar/

Tilaukset sitten Procar servicen kautta suomeen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin