Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Ylläpidolle:
Tuolla lukee siirretty. Mihin ja miten löydän sen siirrännäisen?
Tuolla lukee siirretty. Mihin ja miten löydän sen siirrännäisen?
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Koko ketju on siirretty oikealle alueelle oltuaan alunperin uudempien mallien osiossa.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Risto hei. Selitäs tyhmälle kuinka löydän sen "oikean" alueen kun en oikein hallitse näitä?Risto kirjoitti:Koko ketju on siirretty oikealle alueelle oltuaan alunperin uudempien mallien osiossa.
Olis mielenkiintoista jatkaa asian tiimoilta.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Oikea alue 98-autolle on OG 9-3 & NG900 -alue http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=13
Olit laittanut viestisi NG9-3-alueelle, joka on tarkoitettu 9-3:lle vuosimallista 2003 eteenpäin.
Olit laittanut viestisi NG9-3-alueelle, joka on tarkoitettu 9-3:lle vuosimallista 2003 eteenpäin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Kiitosjus kirjoitti:Oikea alue 98-autolle on OG 9-3 & NG900 -alue http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=13
Olit laittanut viestisi NG9-3-alueelle, joka on tarkoitettu 9-3:lle vuosimallista 2003 eteenpäin.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Kiitos vielä kerran ja taas mennään. Koitin käyntiin kierroslukumittari nousi startin aikana hetkeksi mutta laski startin kastäessä nolliin. Taisi syy löytyä.Risto kirjoitti:Yksi tapa tunnistaa asentoanturivika on ollut katsoa kierroslukumittaria käynnistyksen aikana. Viallinen anturi ei anna kierroslukutietoa, joten viisarikaan ei liikahda vian ollessa päällä.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Asentoanturilta kuulostaa vahvasti. Yksi tapa varmistella vian juurisyytä on sellainen, että kun lämmin kone ei käynnisty, kaataa anturin päälle mukillisen kylmää vettä. Jos sen jälkeen käynnistyy hyvin, on jäähdytyshoito pistänyt anturin taas toimimaan.
Vastaavia käynnistysongelmia aiheutti itsellä OG-kolkissa myös akku. Jostain syystä startti kuulostaa ihan pirteältä, vaikka yksi kenno on susi, ja startin pyöriessä jännite ei riitä ilmeisesti kunnolliseen kipinään, jolloin kone ei käynnisty. Kuormittamattomana akku antoi lepojännitettä silti yli 12 volttia.
Turun seudulla Saabeja korjaa osaavasti ja kohtuuhinnalla Länsikeskuksen Autohuolto puh. 040-544 7182
Vastaavia käynnistysongelmia aiheutti itsellä OG-kolkissa myös akku. Jostain syystä startti kuulostaa ihan pirteältä, vaikka yksi kenno on susi, ja startin pyöriessä jännite ei riitä ilmeisesti kunnolliseen kipinään, jolloin kone ei käynnisty. Kuormittamattomana akku antoi lepojännitettä silti yli 12 volttia.
Turun seudulla Saabeja korjaa osaavasti ja kohtuuhinnalla Länsikeskuksen Autohuolto puh. 040-544 7182
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
No niin, soitto korjaamolle tänä-aamuna, vian kerrottiin löytyneen bensapumppu. Arvokas osa 250,- + työt. No elämä on. Huomenna valmis.
Kiitos kaikille mielenkiinnosta "Urbomme" ongelmaan. Siirrympä lueskelemaan muiden murheita.
Kiitos kaikille mielenkiinnosta "Urbomme" ongelmaan. Siirrympä lueskelemaan muiden murheita.
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Korjaamot nyt sanoo mitä tahansa että pääsevät vaihtamaan osia. Kuulostaa edelleen vialliselta kampiakselin asentotunnistimelta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Ja pumpun hinta kuulostaa kolminkertaiselta. Itseltä korjaamo veloitti sitten pumpun vaihdosta muistaakseni seitsemän tuntia töitä. Itse vaihdoin kotitallissa ilman nosturia ekaa kertaa noin 4-5 tunnissa, toisella kerralla puolessatoista...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Kun tekee pumpun vaihdon ekalla kerralla tähän tapaan, niin jatkossa on huomattavasti nopeampi toimenpide -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=122172
Eski
Eski
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Totta jumakauta on viimeisen päälle hyvät ohjeet. Tallennampa nuo vastaisuuden varalle. Kohdallani on jo myöhäistä kun Korjaamo ja vaihtaa pumppua.
Toivotaan, että pumppu memis äkkiä uudellen rikki,niin pääsis vaihtaan. No vitsi,vitsi
Toivotaan, että pumppu memis äkkiä uudellen rikki,niin pääsis vaihtaan. No vitsi,vitsi
Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta
Tuskin nyt kuitenkaan turhaan vaihdettiin 16v vanha ja yli 200tkm ajettu bensapumppu
Vaikka vika olisikin asentoanturissa niin kohtapuolin tuo vanha pumppu olisi kuitenkin sanonut itsensä irti.
Tuohon kun vielä vaihtaa asentoanturin ja ainakin konttiin ehjä sytytyskasetti varalle, niin ei ainakaan tielle pitäisi enää jäädä moottoriin liittyen.
Vaikka vika olisikin asentoanturissa niin kohtapuolin tuo vanha pumppu olisi kuitenkin sanonut itsensä irti.
Tuohon kun vielä vaihtaa asentoanturin ja ainakin konttiin ehjä sytytyskasetti varalle, niin ei ainakaan tielle pitäisi enää jäädä moottoriin liittyen.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black