Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Ylläpidolle:
Tuolla lukee siirretty. Mihin ja miten löydän sen siirrännäisen?
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5177
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja Risto »

Koko ketju on siirretty oikealle alueelle oltuaan alunperin uudempien mallien osiossa.
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Risto kirjoitti:Koko ketju on siirretty oikealle alueelle oltuaan alunperin uudempien mallien osiossa.
Risto hei. Selitäs tyhmälle kuinka löydän sen "oikean" alueen kun en oikein hallitse näitä?
Olis mielenkiintoista jatkaa asian tiimoilta.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja jus »

Oikea alue 98-autolle on OG 9-3 & NG900 -alue http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=13
Olit laittanut viestisi NG9-3-alueelle, joka on tarkoitettu 9-3:lle vuosimallista 2003 eteenpäin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

jus kirjoitti:Oikea alue 98-autolle on OG 9-3 & NG900 -alue http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=13
Olit laittanut viestisi NG9-3-alueelle, joka on tarkoitettu 9-3:lle vuosimallista 2003 eteenpäin.
Kiitos
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Risto kirjoitti:Yksi tapa tunnistaa asentoanturivika on ollut katsoa kierroslukumittaria käynnistyksen aikana. Viallinen anturi ei anna kierroslukutietoa, joten viisarikaan ei liikahda vian ollessa päällä.
Kiitos vielä kerran ja taas mennään. Koitin käyntiin kierroslukumittari nousi startin aikana hetkeksi mutta laski startin kastäessä nolliin. :D Taisi syy löytyä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Asentoanturilta kuulostaa vahvasti. Yksi tapa varmistella vian juurisyytä on sellainen, että kun lämmin kone ei käynnisty, kaataa anturin päälle mukillisen kylmää vettä. Jos sen jälkeen käynnistyy hyvin, on jäähdytyshoito pistänyt anturin taas toimimaan.

Vastaavia käynnistysongelmia aiheutti itsellä OG-kolkissa myös akku. Jostain syystä startti kuulostaa ihan pirteältä, vaikka yksi kenno on susi, ja startin pyöriessä jännite ei riitä ilmeisesti kunnolliseen kipinään, jolloin kone ei käynnisty. Kuormittamattomana akku antoi lepojännitettä silti yli 12 volttia.

Turun seudulla Saabeja korjaa osaavasti ja kohtuuhinnalla Länsikeskuksen Autohuolto puh. 040-544 7182
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

No niin, soitto korjaamolle tänä-aamuna, vian kerrottiin löytyneen bensapumppu. Arvokas osa 250,- + työt. No elämä on. Huomenna valmis.
Kiitos kaikille mielenkiinnosta "Urbomme" ongelmaan. Siirrympä lueskelemaan muiden murheita.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Korjaamot nyt sanoo mitä tahansa että pääsevät vaihtamaan osia. Kuulostaa edelleen vialliselta kampiakselin asentotunnistimelta. :D
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja pumpun hinta kuulostaa kolminkertaiselta. Itseltä korjaamo veloitti sitten pumpun vaihdosta muistaakseni seitsemän tuntia töitä. Itse vaihdoin kotitallissa ilman nosturia ekaa kertaa noin 4-5 tunnissa, toisella kerralla puolessatoista...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kun tekee pumpun vaihdon ekalla kerralla tähän tapaan, niin jatkossa on huomattavasti nopeampi toimenpide -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=122172

Eski
paappa
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 06:21

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja paappa »

Totta jumakauta on viimeisen päälle hyvät ohjeet. Tallennampa nuo vastaisuuden varalle. Kohdallani on jo myöhäistä kun Korjaamo ja vaihtaa pumppua.
Toivotaan, että pumppu memis äkkiä uudellen rikki,niin pääsis vaihtaan. No vitsi,vitsi :lol:
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensin kiitos ja sitten kysymys 9-3 turbosta

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tuskin nyt kuitenkaan turhaan vaihdettiin 16v vanha ja yli 200tkm ajettu bensapumppu :lol:

Vaikka vika olisikin asentoanturissa niin kohtapuolin tuo vanha pumppu olisi kuitenkin sanonut itsensä irti.

Tuohon kun vielä vaihtaa asentoanturin ja ainakin konttiin ehjä sytytyskasetti varalle, niin ei ainakaan tielle pitäisi enää jäädä moottoriin liittyen.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Vastaa Viestiin