Jos on rahaa taskussa, niin tuolta kargin laittaman linkin takaa voi tosiaan uuden ohjainyksikön tilata. Vika on kuitenkin 99 % todennäköisyydellä siinä fetissä, jonka saa muutamalla eurolla, ja vaihtotyö on hauskaa harrastamista, jos vain se kolvi pysyy käsissä.ramba kirjoitti:Eikö tuota saa uutta mistään? Ex omistajan viritykset on aika äkkiä hajonnut. Outo homma vaan kun alkoi uudelleen toimimaan..
Siis onko tuo fetti eri osa kuin tuo ohjainyksikön mötikkä. Selittäkää tietämättömälle.
Muutamia syitä miksi itse vaihdettu fetti on voinut hajota nopeasti on esim. se, jos yksikköä on testattu korjauksen jälkeen ilman että se on ollut kiinnitettynä autoon, taikka se, että fetin ja ohjainyksikön pohjalevyn ja/tai pohjalevyn ja kiinnityskohdan välistä on jätetty lämpöä johtava piitahna laittamatta. Fetti kuumenee puhallinta käyttäessä todella kuumaksi, ja olennainen osa sen jäähdytystä on lämmön johtaminen fetistä pohjalevyyn ja pohjalevystä auton ilmastoinnin rakenteeseen. Jos ohjainyksikköä koekäyttää ennen kuin sen kiinnittää autoon, voi fetti kärähtää nopeastikin, kun se kuumenee eikä lämpö johdu minnekään.
Motonetistä saa sellaisen pienen pussin tahnaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/108000/L ... ysmoduliin
Ja ebaysta tai elektroniikkaliikkeestä hankit sen fetin, jonka koodi on IRFP064N
Hanskalokero irti, sen alta vielä irti pieni musta suojamuovi, jonka alta löytyy musta muovinen rasia. Kaapeli irti liittimestä (voi olla ahdasta, auttaa jos irrottaa oikeanpuoleisen tuuletuskanavan putken, joka lähtee vetämällä irti), ja kaksi yksikön kiinnikeruuvia irti, niin yksikkö on kädessäsi. Kampeaa sen muovikannen pois, ja irrottaa piirilevyn alumiinisesta pohjalevystä, niin pääset juottamaan fetin irti ja uuden tilalle. Kootessa sitten tuota tahnaa fetin ja alumiinilevyn väliin, ja paikoilleen asentaessa tahnaa sen pohjalevyn ja auton väliin, niin johtuu lämpö minne pitääkin.