Katsastettu
Re: Katsastettu
Katsastettu
Viimeksi muokannut RacerX, Ma Touko 30, 2011 20:02. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Katsastettu
Ainakin isommilla paikkakunnilla on onneksi nykyään varaa valita, millä konttorilla käy.
#1970
Re: Katsastettu
Katsastettu huomautuksetta @ Kehän Autokatsastus
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Katsastettu
Läpi men. Käsijarrusta jäi ekalla yllättäen, kun en jaksanut säätää ja päätin vaan kokeilla "josko"...
Kuskin puolen koiranluu oli vähän väljä, josta kehoitus Olinkin miettiny et mikä siellä välillä kolisee. Säädin jarrun ja vaihtelin samalla koiranluun, ettei jää ikäviä merkintöjä otteeseen.
Auto kuulemma hienossa kunnossa päältä ja alta. Noh, senhän mä kyllä tiesinkin..
Oli mukava katsastusmies, sääti sumaritkin samaan rahaan kun näyttivät vähän turhan ylös.
Paikkana Kymppi Katsastus/Tre, hinta 37e + 19e
Kuskin puolen koiranluu oli vähän väljä, josta kehoitus Olinkin miettiny et mikä siellä välillä kolisee. Säädin jarrun ja vaihtelin samalla koiranluun, ettei jää ikäviä merkintöjä otteeseen.
Auto kuulemma hienossa kunnossa päältä ja alta. Noh, senhän mä kyllä tiesinkin..
Oli mukava katsastusmies, sääti sumaritkin samaan rahaan kun näyttivät vähän turhan ylös.
Paikkana Kymppi Katsastus/Tre, hinta 37e + 19e
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Re: Katsastettu
Jälleen yksi vuosi ja katsastettu ilman ongelmia (vaikka ohjaustehostin pitääkin rutinaa vaihdetun letkun takia). On se vaan hieno auto .
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Katsastettu
No taas on vuosi mennyt ja Saappi käytetty leimalla, tänä vuonna hylättiin ensimmäisen kerran, syy takajarrulevyssä ruostetta, vaikka jarruvoima oli riittävä, tosin ero jarruvoimissa 29% ja sallittu 30% ja erittäin tarkka katsastaja, joka etsimällä etsi sen ruosteen, jota oli pienellä alalla. ... no.. vaihdoin taakse levyt, palat ja kengät. Sen jälkeen taas kelpasi. Muuten sai taas kehuja, kun auto on teknisesti ikäisekseen hyvässä kunnossa. Autolla ajettu nyt 257900 km, eikä ihmeitä ole tehty, kolme vesiletkua meni alkusyksystä uusiksi (Ylävesiletku, ja lämmityslaitteelle menevät 2 letkua) ja eteen vaihdoin kesällä levyt ja palat, kun alkoivat entiset täristämään erään kovan jarrutuksen jälkeen. Öljyvuodot moottorista hävinneet kannen kiristyksen ja Valvoline MaxLife 10/40W öljyyn siirtymisen jälkeen. ABS antureita puhdistelen pari kertaa vuodessa, kun alkaa ABS valo palamaan aina silloin tällöin, tämä johtuu siitä, että anturin päät keräävät magneettisina metallipölyä, joka aiheuttaa häiriön ja sytyttää valon (anturin takometrin mittaus tulee epätarkaksi, kun luulee, että pyörät ovat lukossa, kun mittaus väli on liian lyhyt johtuen metallipölystä antureiden ja abs-kehän välissä => valo syttyy). Tiedä sitten loppuisiko puhdistelu, jos vaihtaisi abs-kehät ja anturit, mutta näin ehkä pääsee halvemmalla. No katsotaan taas vuoden päästä miten asiat on.knutari kirjoitti:Taas vuosi kulunut ja Saapas katsastukseen ilman mitään ennakko valmisteluja, pakokaasumittaus tosin ennakkoon nyt 15 € samassa paikassa kuin edelliselläkin kerralla (Teollisuustien autosähkö Imatra), katsastus maksoi 56 € ja ei mitään huomauttamista tänä vuonna, ei edes öljyvuodoista sanottu mitään, tosin vuoto on loppunut, kun kiristin kannen, mutta kone on edelleen öljyinen. Jarrut ja tekniikka sekä korin kunto saivat tämän katsastusmiehen kehumaan autoa ja uskomaan, että edessä on vielä monta vuotta tien päällä. Saappaalla on nyt ajettu 230000 km.knutari kirjoitti:No niin, Saab 900 2,0i vm.1996 taas katsastettu, meni läpi parilla pikku huomautuksella. Suuntavalon poltin liian vaalea, moottorissa öljyvuotoa ja bensantäyttöputken klemmari poikki. Kehut hyvin pitävistä jarruista. muuta en tehnyt ennakkoon, kuin käytin pakokaasumittauksessa paikallisessa autosähkössä se maksoi 20 € ja katsastus maksoikin tänään 42 €, kun oli joku kympin alennuspäivä Imatralla .
Re: Katsastettu
rassaus kirjoitti:Tarkoitus oli saada leima eilen vaan eihän se niin aina mene, vasen alatukivarren pallonivel vaihtoon, sitten vaihteisto kusee öljyä jostain (ei oo tullut vielä tutkittua tarkemmin, enemmän hiessä selannu foorumia josko löytyis syitä ) niin ja taakse jarrulevyt uusiksi...onpahan tekemistä ainakin itselle ja korjaamolle tiedossa
Uusi vuosi vanhat kujeet, elikkä viime vuotista katsastusta mukaillen mentiin ja nyt vaihtoon menee oikean puolen alatukivarsi, ainoastaan...tämän vuoden aikana onkin "huollettu" jarrut edestä ja takaa sekä pcs:llä käytetty holkin vaihdossa, nyt vielä tuo varsi paikoilleen ja josko myös ne rasvanipat niin eihän tässä voi kuin nauttia ja ajella menemään.. tuli myös maksettua 50e että sai rekisteriotteeseen merkinnän alustasarjasta...järkee vai ei...
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Katsastettu
Vänkärin puolen alapallo oli täälläkin väljä. Siitä tuli huomautus katsastustytöltä Joensuun Q-katsastuksella. Nyt on vaihdettu kyseinen alatukivarsi (Motonetin MAPCO) rasvanipan laiton kera ja leima käyty samalta tytöltä. Sanoi vielä että sinua jo täällä odoteltiinkin. Huomasin talvirenkaiden vaihdon yhteydessä, että takajarrulevyt ja palat on vaihdettava seuraavaksi ja huollettava myös jarrusylinterit.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Katsastettu
Eilen kävin katsastuksessa, jälleen hyvällä menestyksellä. Alatukivarret tuli tosin vaihdettua jo etukäteen kesällä, kun huollossa huomauttivat väljistä puslista. Nyt olikin sitten kaikki kunnossa, kuten kaikilla neljällä aikaisemmallakin kerralla mitä olen tuota katsautellut.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: Katsastettu
Ihan selkeesti sulle on sattunut joku maanantaikappale.Rexi kirjoitti: Nyt olikin sitten kaikki kunnossa, kuten kaikilla neljällä aikaisemmallakin kerralla mitä olen tuota katsautellut.
Re: Katsastettu
Jostain kumman syystä menivät konttorilla antamaan taas vuodeksi ajoaikaa tuolle NG900:lle. Merkintöjen puolesta ollut aika pedantti inssi, kun on pistänyt huomautukset ajovalojen korkeudensäädön toimimattomuudesta sekä pakoputken toisen takakannakekumin puuttumisesta. Ei kuitenkaan ilmeisesti löytänyt etupään armottomalle kolinalle mitään syytä. Varmaan unohti myös testata käsijarrun, koska jo vuosi sitten oli "rajoilla" ja nyt ei mitään mainintaa sen surkeudesta.
Iloitaan nyt sitten virallisesti toimivasta autosta ja ollaan olevinaan autuaan tietämättömiä kaikista niistä lukuisista ongelmista, joita tuossa on.
Iloitaan nyt sitten virallisesti toimivasta autosta ja ollaan olevinaan autuaan tietämättömiä kaikista niistä lukuisista ongelmista, joita tuossa on.
Re: Katsastettu
No nyt kävin Lempäälässä kolmatta kertaa. Diisselin mittarissa 529tkm. Kehui päästöjä: 0,88jotain. Pohjaa kehui myös kun ei ole ruostetta missään. Pohjassa ei ole massaa eikä mitään muutakaan. Ihan orkkismaalipinta vai mikä kiveniskujuttu siellä nyt onkaan. Käsijarrun säätelin eilen räntäsateessa. Jos käsijarrussa on automaattisäätö niin vänkärin puolella se ei voi toimia kun siellä harraa jousi sitä pyörivää säätöruuvia vasten. Joutu ruuvarilla nostamaan jousta ylös ja toisella ruuvarilla napsuttelemaan säätöruuvia. Käsijarrun vaijerikin on vielä loistokunnossa. Sinne vaihdettiin tarvike vaijeri joskus 5v sitten.Lempäälässä kävin nyt toista kertaa. Hyvä meininki, kahvia ja pullaa. 495tkm takana. Käsijarrua säätelin eilen. Leima tuli. Pyysi tarkkailemaan jousijalan ruostetilannetta.
Leima tuli taas että heilahti hintaan 67e pakokaasupäästöjen kanssa.
Tää Saab on ollut mulla 7v ja joka kerta mennyt kerralla läpi katsastuksesta. Ja nyt koputtamaan puuta
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: Katsastettu
No niin taas helpotti vuodeksi 9-3 laakista läpi K1 asemalla 39€ päästöjen kanssa !
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Katsastettu
Perheen 9-3 kävi tänään katsastuksessa ja....läpihän se tietysti meni puhtaasti. Inssi oli maininnut että takajarrulevyt ovat uraiset jonka vuoksi kannattaa vaihtaa ennen seuraavaa katsastusta ja että takarekkarin toinen valo on pimeänä, mutta korjauskehotusta ei tullut. Asiallista toimintaa tarjosi Tuusulan Autokatsastus hintaan 49+19€. Kuulemma pohja näytti todella siistiltä kymmenvuotiaaksi ei niin hirveän hyvin pidetyksi autoksi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Katsastettu
Samalla tavalla oli vaimon kolkissa uraiset takajarrulevyt ja toinen jarrupala molemmilta puolilta ei ottanut juuri yhtään ja levy oli ihan ruosteessa, mutta leima tuli eikä huomauttanut katsastustyttö. Laitoin siitä huolimatta uudet levyt ja palat. Tuli jarruihin tehoa! Eli kannattaakin puhdistaa aika ajoin nuo takajarrupalojen "liukupinnat", että palat pääsee kunnolla liikkumaan. Pintaa paloissa oli vaikka kuinka paljon, mutta kun jumittivat...!Rattivaihde kirjoitti:Perheen 9-3 kävi tänään katsastuksessa ja....läpihän se tietysti meni puhtaasti. Inssi oli maininnut että takajarrulevyt ovat uraiset
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-