aero

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

aero

Viesti Kirjoittaja tommyww »

pitäiskö ostaa saab og9-3 aero vm -01 ajettu 182tkm. hinta 7500€

vikoja: haljennut pakosarja, jakopää rahisee, ilmastointi ei toimi(täytön vaatii, kai), ratti täristää (luultavasti vanteet epätasapainossa)
isoimmat viat nuo pakosarja ja jakopää rahisee, paljonkohan maksais laittaa kuntoon?..
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: aero

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kuulostaa rankasti ylihintaiselta.
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: aero

Viesti Kirjoittaja tommyww »

ei se mun mielestä niin kauhean paha hinta ole, mitä nyt nettiautosta oon katellu, ulkonäkö on huippukunnossa ja sisusta.
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: aero

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos kori on hyvä ja muuten asiallinen niin pakosarjan vaihto on pikkujuttu ja ehjästä käytetystä tuskin tarvii edes satasta maksaa. Kaikissa T7 moottoreissa sama.

Jakopää on vähän isompi homma mutta jos ite tai joku tuttu tekee niin osat parisataa, teetettynä varmaan tonni ainakin.

Ilmastointi vaatii yleensä aina muutakin kuin täytön, mutta jokusella satasella tulee luultavasti kuntoon.

Täristys voi johtua hyvin todennäköisesti alatukivarsien isoista puslista jotka kannattaa vaihtaa uretaanisiin, puslat 60e ja vaihto ei paha homma.

Vetarin holkkikin voi tietty olla loppu, muita yleisiä vikapaikkoja on moottorin tukikumit, lootan synkrot ja mädäntyvät jousijalat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kalle-ivar
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32

Re: aero

Viesti Kirjoittaja kalle-ivar »

Ei ei varsinainen öljypoltin, hinta on älyttömän korkea max 3000e.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: aero

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ostaisin T5 koneella mielummin eli preaero hakuun jos varusteita kaipaa?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: aero

Viesti Kirjoittaja tnt »

jakopääremppa toki maksaa jotain mutta jos se muuten on hienossa kunnossa niin onko tuo 7500 paha hinta :?: kun ottaa huomioon auton varostetason ..Monelle autontuunaajalle ja virittelijälle tuo 3000 on pikkuraha :P
9-3Aero-01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: aero

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On tuo kyllä aika kallis siihen nähden että samaan hintaan saa jo 9-5 Aeronkin joka on mielestäni selvästi parempi auto.
Jos kyseessä olisi täysin priima yksilö niin hinta olisi ok, mutta tonni-pari tarttisi saada pois ja käyttää se summa noihin mainittuihin remppoihin.. jos olisin itse ostamassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
gnarlie
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Tammi 24, 2008 10:56
Paikkakunta: turku

Re: aero

Viesti Kirjoittaja gnarlie »

Allekirjotan mätänevät jousijalat =) 190tkm ajettu vm. 1999 täällä. Jostain korjausholkeista täälläki löpistään mutta omassa oli hanttarin puoleinen siinä kunnossa et isompi töyssy ois voinu katkasta iskarin. Jos on alustaa vaihdettu
lähiaikoina niin jees, noita jalkoja on helvetin vaikea löytää ja uudet maksaa 475e/kpl. Jos päädyt ostamaan, vaihdadappa kampiakselin hihnapyörä ellei oo koskaan vaihdettu, tekee rikkoutuessaan kivaa jälkeä ja on kuulemma tapana rikkoutua.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: aero

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kyllä vähän hinnakkaalta kuulostaa, jos noin paljon vikoja löytyy.

Noi jousijalat taitaa olla osittain auton puhtaanapitämisestä kiinni myös. Omaan tidiin laitettiin konit alle tossa pari kk. takaperin. Pintaruostetta löytyi mutta ei kummempaa ja seinissä riitti vahvuutta kyllä yllinkyllin vielä. Auto on -00 ja 290tkm oli ajettu kun tehtiin. Hiekka puhallus ja maalaus tehtiin samalla. Oma auto oleillut 3 ekaa vuotta saksanmaalla, jonka jälkeen 7 vuotta suomessa täällä etelän loskasuolapaskassa. Eli voisin veikata, että jos niitä pyöräkoteloita muistetaan välillä myös putsailla ja pestä, niin jousijalatkin saattavat kestää pidempään.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
gnarlie
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Tammi 24, 2008 10:56
Paikkakunta: turku

Re: aero

Viesti Kirjoittaja gnarlie »

Sehän on selvää... mutta tuskin jousijalat on pcs:llä ja mäntykorvella "todella kysyttyä tavaraa" ihan syyttä.
Tero87
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Elo 27, 2009 06:37
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: aero

Viesti Kirjoittaja Tero87 »

Osta multa, ei tarvi laittaa paljoo enempää rahaa kiinni eikä tarvi korjailla :lol: :lol:
Ng 9-3 TTid 08
Ex. 9-3 Aero 3d '00 Stg5
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: aero

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Ei se vielä niin kauheasti auta, jos pyöräkoteloon vähän suihkaisee. On sen verran hyvin piilossa iskarin suojakumin alla tuo mätänevä osa jousijalkaa.

7500 on liikaa, jos jakopäässä ongelmia.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: aero

Viesti Kirjoittaja SS »

...etenkin jos jakopään rahina johtuu huohotinongelman aiheuttamasta öljynkierron vajavaisuudesta :(

Ilmastoinnin toimimattomuuskin voi johtua monesta eri ongelmasta, pahimmillaan kompura menee vaihtoon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Xmm
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 14:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: aero

Viesti Kirjoittaja Xmm »

KAPU2 kirjoitti:Ostaisin T5 koneella mielummin eli preaero hakuun jos varusteita kaipaa?
Tätä kommenttia en ymmärrä lainkaan. Aerossa on siis huonompi varustelu vai?
jcarlson kirjoitti:On tuo kyllä aika kallis siihen nähden että samaan hintaan saa jo 9-5 Aeronkin joka on mielestäni selvästi parempi auto.
Nettiautossa halvin 9-5 Aero taitaa olla tonnin kalliimpi, ja sillä on jo jonkin verran kilometrejä mittarissa.

Onko autossa muuten vakio alusta ja vanteet? En tiedä, millaisesta täristyksestä on kyse, mutta jonkinlaista pientä täristystä voi tuottaa itsekin. :D Jousijalkojen tilanne on kuten aiemmat ovat kertoneet, mulla on juurikin -01 Aero ja 187 tkm mittarissa, jousijalkojen kanssa ei mitään ongelmaa.
Vastaa Viestiin