Peltipakosarja?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Peltipakosarja?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Eli rupes kiinnostaa laittaa peltipakosarja toho aeroon. Stage 4++ nyt kiinni.
Ajatus kans käydä maptunilla vetää kartat penkissä uusiks.

Saisko peltipakosta jtn lisää tolla TD04-HL18Tllä?

Terv.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Peltipakosarja?

Viesti Kirjoittaja Hook »

nugge kirjoitti:Saisko peltipakosta jtn lisää tolla TD04-HL18Tllä?

Terv.
Ainakin yksi muutoskohde lisää katsastukseen.
Tehoihin ei tuolla juuri vaikutusta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Peltipakosarja?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Entäs spool-up? Vaikuttaako mitenkään?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Peltipakosarja?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Ainakin isommilla ahtimilla varustetuilla ajoneuvoilla ns. spool-up huonontunut huomattavasti isolla läpimitalla olevalla pakosarjalla ja ovat vaihtaneet pienempää läpimittaa omaavaan putken halkaisijaan.

Nyrkkisääntönä näyttäisi olevan, että pakosarjan putkien halkaisija pitää olla vähintään (pakoventtiilin)/pakoaukon kokoinen.
Lyhyet yhtäpitkät putket saavat ahtimen heräämään herkemmin.
Tossa tieteellistä asiaa:
https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=2

mm. "Pakosarjan putkien tulisi olla halkaisijaltaan hieman pakokanavaa suuremmat. Näin virtaavalla kaasulla on ikään kuin porras vastassaan estämässä virtausta takaisin sylinteriin päin."
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Peltipakosarja?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Baitövei, olen itsekin kiinnostunut ns. peltisatsista, mutta kuulemma turha(näin minulle iskostettu) alle 400hv:n tehoilla, niinkuin T7 mallia isompi paineputki kaasuläpälle tai/ja avarampi ilmansuodatin.
Peltisatsilla näillä alle 400 hv:n pikkutehoilla voi olla positiivinen vaikutus pakopaineisiin korkeilla kierroksilla, mutta negatiivinen vaikutus ahtimen heräämiseen.
Toisaalta spedeparts myy ns. sport peltisatsia pienemmille ahtimille:
900 94-98
9-3 98-02
9-5 98-10
T25 fläns
Sportgrenrör
Rör tillverkat i 2mm rostfritt 201 stål
Flänsar tillverkade i stål
Levereras med T25-fläns.
Ger maximalt flöde, låter avgaserna evakueras
snabbare och utan att pulserna från respektive cylinder stör varandra.*
Turboplacering är samma som orginal
3995 kr
Part. nr. 34,9600

Tiedä sitten miten moinen häkkyrä toimisi näillä (Mitsu T18/T19 tai Garret GT28RS)miniatyyriahtimilla.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Peltipakosarja?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jos sarjassa on ahti mallia pilleri, niin se millaiseen sarjaan se on kytketty ei juur pakopaineta muuta. Orkkis sarja vaikkakin on ahdas riittää pitkällä ilman että kuristaa menoa hullusti ja ko. syystä käy helposti niin että tuubisarjan hyöty jää realisoitumatta. Tilanne luonnollisesti on täysin eri jos hakusessa on sen verta suuret luvut ettei ole järkeä yrittää stanulla tai ahdin halutaan tilasyistä sijoittaa toiseen paikkaan/ DP tehdä jouhemmaksi.
Maailmalta löytyy yks jos toinenkin baasi esimerkki missä tuubisatsi on tuonut ns kuun taivaalta mutta usein on herroilta jäänyt kertomatta että auto oli orkkis satsilla varustettuna arvaus postilaattikko softalla ja sarjan asenetamisen myötä myös DP (etenkin tonnari) meni vaihtoon ja softa justeerattiin paikan päällä... mutta jos näitä tuloksia vertaa autoihin missä muu rauta sama pois lukien rauta mutta softa kunnossa niin eipä liputtamista ole. Mutta kuten sanottu ennemmin tai myöhemmin ko. osa on syystä vaihtaa.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin