Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllähän se ehtii lambdalla toteamaan että nyt mennään ohuella seoksella jos pumpusta loppuu hiipuen paine ja siitä syystä sytyttää vikavaloa. Todennäköisesti vikakoodi on viitannut seoksen lyhytaikasen korjauksen maksimiarvoon tms

Miksi bensapumpun vaihto olisi kallis ? Punmppu itse maksaa satasen luokkaa ja työt sen perusteella missä ja miten teettää/tekee. Tietty jos ostaa koko ämpärin sisältöineen merkkiliikkeestä niin taitaa mennä puoli tonnia osaan pelkästään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3491
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja SS »

Tietty jos ostaa koko ämpärin sisältöineen merkkiliikkeestä niin taitaa mennä puoli tonnia osaan pelkästään
700e olisi ollut merkkiliikkeen hinta ämpärille, lisäksi töitä puoli päivää 99e/tunti. Motonetin pumpulla selvisi merkkiliikkeen kanssa noin puolen tonnin loppulaskulla...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
apajo
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 21:22

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja apajo »

En kerennyt hakea autoa tänään pois, mutta ilmeisesti lasku on 450-500eur. Työn ja osien suhdetta en tiedä vielä.
apajo
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 21:22

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja apajo »

Jatketaan tähän säikeeseen saman auton oikkuja.

2011 talvella meni siis toi bensapumppu. Ajoin motarilla ja vilkutti check engine valoa kunnes tehot pois.

2011 kesällä meni bensapumppu toisen kerran. Ei vilkutellut valoja. Olin liittymässä kantatielle nop. raj. 80km venetrailerin kanssa kun tehot pois ja mun yhdistelmä tukki koko tien. Startilla nytkytin tien yli turvan puolelle, piti läheltä.

2012 kesä vedin Saksan läpi motarilla juuri huolletulla Aerolla ripeää vauhtia. Kuulin, että joku apulaite tai hihnan rulla pitää ylimääräistä meteliä. Yritän löytää Saabbeja huoltavaa korjaamoa, mutta hihna pettää ja taas hinurin kyytiin. Nyt istun hotellissa E-Saksassa ja arvuuttelen mitä tällä kertaa maksaa? Hihna oli vaihdettu ennen reissua, joten vika saattaa olla jossain muualla?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Hihnan lisäksi taittorulla vaihdetaan 100tkm välein ja kiristimen rulla 200 tkm välein, noin peukalosääntönä.

Lisäksi metelöivä ilmastoinnin kompressorin laakeri kannattaa vaihtaa enennkuin se leikkaa kiinni ja rikkoo kompuran ja hihnan mennessään.

Muita tunnettuja metelipaikkoja esiintymisjärjestyksessä: vesipumppu, laturi ja ohjaustehostimen pumppu
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13222
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja AZP »

apajo kirjoitti: 2011 talvella meni siis toi bensapumppu. Ajoin motarilla ja vilkutti check engine valoa kunnes tehot pois.

2011 kesällä meni bensapumppu toisen kerran.
Kai hoksasit marssia Motonetiin vaatimaan korjausta takuuseen? Itselläni meni Motonetista hankittu pumppu n. puolen vuoden/5 tkm ikäisenä. Pienellä henkisen ruuvipenkin käytöllä sain pumpun hinnan ja lopulta korjaamoreissun hinnan (yht. n. 650 euroa) hyvityksenä Motonetistä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
apajo
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 21:22

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja apajo »

Takaisin kotona 6500km reissusta. Toi taittorulla ja hihna oli vaihdettu ennen reissua, vesipumppu on vaihdettu ja edellinen omistaja sanoi ilmastoinninkompuran vaihdetuksi.

Kuva kertoo miten Saab saatiin takaisin tien päälle kohti Italiaa ja Kroatiaa...

Kuva
matsson
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ke Touko 25, 2011 10:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Arvuutellaan miksi 9-3 hyytyi motarille?

Viesti Kirjoittaja matsson »

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että muistatko tuon rullan valmistajan/valmistuttajan ? Eihän ole speedpartsin laatutuotteista kysymys ? Mulla oli näppituntumalla speedpartsin uudessa rullassa enemmän väljää kuin alkuperäisessä 80tkm ajetussa. Laitoin silti paikoilleen kun oli kerta uusi. Onhan tuo jo 10tkm kestänyt.
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Vastaa Viestiin