Koneremontin tarve?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
snaab
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 17, 2009 20:20

Koneremontin tarve?

Viesti Kirjoittaja snaab »

Missähän kilometreissä kannattaisi ruveta harkitsemaan ketjun vaihtoa/kireyden tarkistusta tai männänrenkaiden vaihtoa ym mitä tossa koneremontissa nyt on porukalla tehtykään?

Itsellä nyt 300 000 mittarissa ja meinannut vaihtaa pois kilometrien vuoksi, auto on huollettu aina ajallaan ja huolella. Ja on muutenki erittäin hyväkuntoinen. Mutta vaihtaminen ja myyminen on aina jäänyt puheeks, koska näistä saabeista näyttää olevan lähes mahdoton luopua. :D

Ja minkähän hintaista on teettää ja onkohan paha tehdä itse?
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Koneremontin tarve?

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

paha tehä ite. riippuu taidosta ja paikasta ja tietenkin motivaatiosta

merkkiliikkeessä hinnoista puhutaan auton hinnan ylittävistä lukemista
tietenkin riippuen ermpan kokonaisuudesta
esim( kytkimen vaihto noin 1200€ osineen) kone remppa luultavasti jossain 3500-7000 välillä

jotkut tekevät 50-70€ välillä/tunti + osat hintaa tulee sittenkin ihan riittävästi

joten suosittelen tekemään ite taikka teettää kaverilla tai ajaa loppuun asti
vaihtokoneita saa varmasti halvemmalla kuin koneen täysoperaation hinnalla(teetettynä)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
snaab
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 17, 2009 20:20

Re: Koneremontin tarve?

Viesti Kirjoittaja snaab »

No paikka on kyl missä tehdä, taidoista en tiedä..ohan sitä kaikkee tultu ropailtua. =D
Tosin voishan ton pitää kakkosautona ja laittaa kun kerkee. =D

Ja voihan sitä etsiskellä jos sattus joku löytyyn joka sen rempan tekis inhimillisellä hinnalla.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Koneremontin tarve?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jos ei liikoja höpötä öljyntäyttökorkista eli huohota eikä öljyä kulu hulvattomasti, eikä alakerta kolise niin vielä noilla kilometreillä on melkoisen turhaa tehdä Saabiin koneremonttia. Nokkaketjun kiristimen ulkoneman voi itse mitata "Etsi":llä löytyvillä ohjeilla ja tehdä johtopäätöksiä jakopään kunnosta.
snaab
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 17, 2009 20:20

Re: Koneremontin tarve?

Viesti Kirjoittaja snaab »

Eipä oo öljyä kulunut, tosin nyt oli käytössä viimekesän kuumuuden ja saksan reissun takia 10-60w öljyt. Kyl se siel saksanmaallakin sen 3700 kilometriä meni ilman ongelmia viikossa. =D

Täytyy kattella se nokkaketju homma ja ressailla lisää. =D
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Koneremontin tarve?

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Jos se ei ole rikki, miksi korjata?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koneremontin tarve?

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Fiksuahan se ennakkohuolto sinänsä on, mutta ehkei siinä mittakaavassa kumminkaan et alkais koneremonttia suunnitella. Että jos varman päälle haluaa pelata, niin eihän esim. se ketjun kunnon tarkastaminen nyt ihan pöljä idea varmaan ole. Mukavampihan se ylipäätään viat ennen lopullista hajoamista on korjata kun jäädä tienpäälle.
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Vastaa Viestiin