Missähän kilometreissä kannattaisi ruveta harkitsemaan ketjun vaihtoa/kireyden tarkistusta tai männänrenkaiden vaihtoa ym mitä tossa koneremontissa nyt on porukalla tehtykään?
Itsellä nyt 300 000 mittarissa ja meinannut vaihtaa pois kilometrien vuoksi, auto on huollettu aina ajallaan ja huolella. Ja on muutenki erittäin hyväkuntoinen. Mutta vaihtaminen ja myyminen on aina jäänyt puheeks, koska näistä saabeista näyttää olevan lähes mahdoton luopua.
Ja minkähän hintaista on teettää ja onkohan paha tehdä itse?
Koneremontin tarve?
Re: Koneremontin tarve?
paha tehä ite. riippuu taidosta ja paikasta ja tietenkin motivaatiosta
merkkiliikkeessä hinnoista puhutaan auton hinnan ylittävistä lukemista
tietenkin riippuen ermpan kokonaisuudesta
esim( kytkimen vaihto noin 1200€ osineen) kone remppa luultavasti jossain 3500-7000 välillä
jotkut tekevät 50-70€ välillä/tunti + osat hintaa tulee sittenkin ihan riittävästi
joten suosittelen tekemään ite taikka teettää kaverilla tai ajaa loppuun asti
vaihtokoneita saa varmasti halvemmalla kuin koneen täysoperaation hinnalla(teetettynä)
merkkiliikkeessä hinnoista puhutaan auton hinnan ylittävistä lukemista
tietenkin riippuen ermpan kokonaisuudesta
esim( kytkimen vaihto noin 1200€ osineen) kone remppa luultavasti jossain 3500-7000 välillä
jotkut tekevät 50-70€ välillä/tunti + osat hintaa tulee sittenkin ihan riittävästi
joten suosittelen tekemään ite taikka teettää kaverilla tai ajaa loppuun asti
vaihtokoneita saa varmasti halvemmalla kuin koneen täysoperaation hinnalla(teetettynä)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Koneremontin tarve?
No paikka on kyl missä tehdä, taidoista en tiedä..ohan sitä kaikkee tultu ropailtua. =D
Tosin voishan ton pitää kakkosautona ja laittaa kun kerkee. =D
Ja voihan sitä etsiskellä jos sattus joku löytyyn joka sen rempan tekis inhimillisellä hinnalla.
Tosin voishan ton pitää kakkosautona ja laittaa kun kerkee. =D
Ja voihan sitä etsiskellä jos sattus joku löytyyn joka sen rempan tekis inhimillisellä hinnalla.
Re: Koneremontin tarve?
Jos ei liikoja höpötä öljyntäyttökorkista eli huohota eikä öljyä kulu hulvattomasti, eikä alakerta kolise niin vielä noilla kilometreillä on melkoisen turhaa tehdä Saabiin koneremonttia. Nokkaketjun kiristimen ulkoneman voi itse mitata "Etsi":llä löytyvillä ohjeilla ja tehdä johtopäätöksiä jakopään kunnosta.
Re: Koneremontin tarve?
Eipä oo öljyä kulunut, tosin nyt oli käytössä viimekesän kuumuuden ja saksan reissun takia 10-60w öljyt. Kyl se siel saksanmaallakin sen 3700 kilometriä meni ilman ongelmia viikossa. =D
Täytyy kattella se nokkaketju homma ja ressailla lisää. =D
Täytyy kattella se nokkaketju homma ja ressailla lisää. =D
Re: Koneremontin tarve?
Jos se ei ole rikki, miksi korjata?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Koneremontin tarve?
Fiksuahan se ennakkohuolto sinänsä on, mutta ehkei siinä mittakaavassa kumminkaan et alkais koneremonttia suunnitella. Että jos varman päälle haluaa pelata, niin eihän esim. se ketjun kunnon tarkastaminen nyt ihan pöljä idea varmaan ole. Mukavampihan se ylipäätään viat ennen lopullista hajoamista on korjata kun jäädä tienpäälle.
Saab 9-5 Aero automaatti -01