Ei käynnisty..

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
snaab
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 17, 2009 20:20

Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja snaab »

9-3 00- T5 koneellinen saabi ei käynnisty. Ei lähde pyörittämään starttia mutta pitää ihme säkätystä ja pätkii sisävaloja sen mukaan. Onkohan tietoa mistä vois johtua?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

akku dööd
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja LR »

Jep, satavarmasti akku... :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
snaab
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 17, 2009 20:20

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja snaab »

ja akkuhan se oli!! kiitoksia.
glaslow
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Helmi 09, 2008 12:39

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja glaslow »

Hei,

Itsellä oma vuoden -02 Saab 9-3 ei enää lauantaina lyhyen ajon jälkeen käynnistynyt.
Yritti vaivalloisesti pyöräyttää starttimoottoria ja sitten melkein heti sellainen melko kova naksutus jostain releestä tai vastaavasta, ehkä pari kertaa sekunnissa. Viittaako tämä nyt sitten kuolleeseen akkuun, vai onko tuolle ihme naksutukselle ehkä jotain muuta syytä?

Ajattelin vaan, kun auto jäi vähän kauemmas kotoa niin saisinkohan sen sieltä liikkeelle pelkillä starttikaapeleilla vai onkohan se heti uuden akun kanssa lähestyttävä...

- Lasse
--- Saab 9-3 2.0t Turbojubilee -02 ---
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Todennäköisesti lähtee kaapeleilla käyntiin, mutta eipä se akun vaihtokaan iso homma ole. Sitten kannattaa mitata napajännite auton käydessä, että vika on akussa eikä latauksessa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei starttaa, säksättää. Akku vissiin finaalissa. Saako motonetistä laadukasta akkua ja minkä kokoinen kannattaa ostaa?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Motonetissähän myydään ainakin snaijderin akkuja hyvään hintaan..tiedä sitten toimivuudesta. Ite istutin ainakin 80Ah akun orginaalin tilalle ja mahtu nätisti. Aiemmin oli 100Ah ja se mahtu kans paikoilleen akun vieressä olevaa sulakerasiaa siirtämällä.
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja assa »

Ei akut halpoja ole, yleismittari n.5€ saat sillä sen mitattua 12,4v tai enemmän, käynnissä pitää ladata n.14v silloin on laturi kunnossa.
Voi akun tyhjentää jokin vika sähkölaitteissa, silloin vaihto turha toimenpide/rahan tuhlaus.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

55Ah snaijderi tuli noudettua, samankokoinen kuin vanha. Vanha oli latauksessa ulkoisella laturilla pari tuntia ja auto käynnistyi. Voihan se laturissakin olla pitää mitata vielä tuo latausjännite.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
MaLossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja MaLossi »

Pientä ongelmaa löytyy -01 Aerosta
Auto ei käynnisty yön yli seisomisen jälkeen ensimmäisellä kerralla, vaan käy vain about 1-2sekuntia ja sammuu.
Mutta kun auton starttaa toisen kerran niin lähtee aivan normaalisti käyntiin, eli käynnistyy aina tokalla ja normaalisti.
Saman päivän aikana tehdyt uudet starttaukset sujuvat ongelmitta esim. työpäivän jälkeen 8 1/2h seisomisenkin jälkeen lähtee ekalla.

Mistähän vikaa pitäisi lähteä etsimään?
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Annappa virta-avaimen olla starttia edeltävässä asennossa 5 sekuntia ennen starttia. Auttoiko ? Voi olla bensalinjan takaiskut jumissa eikä ehdi nostaan hätäisellä starttauksella paineita.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
MaLossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja MaLossi »

Täytyypä koittaa tuota huomen aamulla ja katsoa miten lähtee käymään.
Mistä voisi johtua, että nämä takaiskut? on jumissa ja saako niitä jotenkin herkistettyä, että toimisi normaalisti?
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
MaLossi
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja MaLossi »

Jaahas jaahas lähtihän se ekalla käymään kun toimin ohjeiden mukaan :P
Saab 9-3 Aero -01
Ford Escort Cabriolet -92
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

takaiskut on tankkiliittimien yhteydessä ja kovamuovisiin bensaputkiin kutistettuna. eipä kannata erikseen vaihtaa mutta bensapumpun vaihdon yhteydessä sitten vaikkapa.
Pumpun vaihto oikeaoppisesti kun edellyttää tankin pois pudotusta vaikka huoltoluukun tekemällä pääsee paljon helpommalla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin