Onko se Aero vai eikö se ole?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Sammy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 19:50

Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Millä erottaa OG 9-3 Aeron ns. "tavallisesta" 2.0 T Saabista? Onko valmistenumerossa jtn eroja tai jossain muussa? Vai onko joku sellainen varuste, joka löytyy Aerosta aina, muttei koskaan normiturbosta?

Tuli vastaan auto, jonka kerrotaan olevan Aero, mutta esim. etulokareiden lätkissä lukee SE ja on kuulemma alkuperäiset lätkät.
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja viggen »

Muistaakseni Aerossa eri ratti ja takaspoileri, sekä Aero merkki etulokarissa vilkun päällä.
VIN kertonee kaiken.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

SE merkit on 1999 mallin Turbo Sportissa joka on käytännössä Aero, paremmalla T5 moottorilla vaan. 2000 malliseen erona on nuo kylkimerkit ja moottorityyppi. Sisusta ja korisarja jne. on samat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sammy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 19:50

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Kiitokset nopeista vastauksista.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että nuo T5 ja T7:n erot ulospäin on käytännössä sen tulppien päällä olevan levyn väri (T5 punainen, T7 musta) ja T7:ssa oleva ilmamassa/määrämittari ilmanputsarilta tulevassa putkessa?
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja SS »

tulppien päällä olevan levyn
Se on sytytyskasetti, vähän muutakin kuin pelkkä levy ;) Nuo ovat selkeimmät näkyvät erot.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Sammy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 19:50

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

SS kirjoitti:Se on sytytyskasetti, vähän muutakin kuin pelkkä levy ;) Nuo ovat selkeimmät näkyvät erot.
Aa, minä kun en näiden uudempien kanssa ole pelannut, OG900 T16 koneessa, kun oli vain se levyn palanen.

Olenkin jo jtn lukenut, eli toi T5 on siis luotettavampi (T7:ssa ilmeisesti ongelmia juuri tuon DI-kasetin ja ilmeisesti myös huohotuksen kanssa)
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

T5 on aika simppeli kone verrattuna T7 sekä on parempi viritys mielessä jos sinne asti löpistään. Tosin taasen jos omistaa T5 laitteen kannattaa se DI- kasetti olla takataskussa :D

Enemmän noita kasetti vikoja on T5 vehkeissä kuin T7:ssa omilla kokemuksilla.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5636
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ja ns. -99 preaero ja -00 aerot ovat erilaisia taas -01 ja -02 vuosimallien kanssa. Erot ovat mm. uudemmissa olevat viggen penkit, helmat ja puskurit. T7 koneissa plussa on taas että niistä saa helpommin etanolipirssin, haittapuolena heikommat männät ja huohotusongelmat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Nappe »

jcarlson kirjoitti:SE merkit on 1999 mallin Turbo Sportissa joka on käytännössä Aero, paremmalla T5 moottorilla vaan. 2000 malliseen erona on nuo kylkimerkit ja moottorityyppi. Sisusta ja korisarja jne. on samat.
Jaa, enpä tiennykään että minun vanha 9-3 SE olikin Turbo Sport-versio :lol:

Tuossa 98-99 vaiheilla SE minun tietääkseni tarkoitti varustelutasoa yleisellä tasolla, SE-mallissa taisi olla vakiona ACC, cruise, kromiset sisäpuolen ovenkahvat, jotain nahkarattia yms. pientä. Ja kyllä, kyljessä oli SE-merkit.

Ainakaan niissä tavallisissa 9-3SE-autoissa mitä minä olen nähnyt ei ole mitään erikoista, noiden varusteiden lisäksi, ei helmoja, ei tavallisesta poikkeavaa takaspoileria (siis se musta lärpäke).
Turbo Sport-malli sitten erikseen, eli se jossa helmat, Aero-mallin takasiipi jne.

Tuosta on mielestäni hieman haastavaa lähteä vääntämään Turbo Sport (eli Aero:a vastaavaa) mallia:
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/Saab/ ... medium.jpg
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ymmärsit väärin. Pelkkä SE-merkkien olemassaolo ei tarkoita että kyseessä olisi Turbo Sport. Mutta Turbo Sport malleissakin on etulokasuojissa ne SE-merkit. Tarkkana tulkinnan kanssa. ;)

Turbo Sporteissa on sama korisarja takaspoilereineen, samat penkit ja sama ratti kuin MY00 Aerossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Saabin tarkoitus tällä SE merkinnällä on ollut Special Edition ja on aina ollut yhdistetty johonkin pakettiin.
Silti löytyy Sport Edition ng 9-3 sarjasta, mutta siinä ei normaalisti ollut SE merkkiä etulokarissa vaan se teksti löytyi kynnyksestä ja nahka istuimista.

En ole varma oliko suomessa samalla lailla. Tiedän, että englannissa ja saksassa ei näin ollut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Eikös airottimessa ole nahkat, SE:ssä kangasta. Ja Aerossa tietty se Mitsun turbo.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jukkis kirjoitti:Eikös airottimessa ole nahkat, SE:ssä kangasta.
Ei välttämättä riippuu auton ensimmäisestä ostajasta.
Jukkis kirjoitti: Ja Aerossa tietty se Mitsun turbo.
Sama vastaus ei välttämättä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5366
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Olis se G... toinen vaihtoehto tosiaan?
core2 kirjoitti:
Jukkis kirjoitti: Ja Aerossa tietty se Mitsun turbo.
Sama vastaus ei välttämättä.
Sininen Saab 9-3, '99
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

-99 T5 Turbo Sportissa "B204R" moottori, jossa on T25 turbo jäykemmällä hukkaportin kellolla.
-00-02 T7 Aerossa on "B205R" moottori, jossa on 15T #5 mitsun turbo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin