Käsijarrukysymys?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Käsijarrukysymys?

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

Terve

9-3 aero vm-01..

Kässäristä jäi viime katsastuksessa, joka sitten säädettiin vaan jarrukengistä ruuvarilla.
Nytten olen huomannut kolahduksen/ tumahduksen oikealta takaa( tulee aina samassa mutkassa, kun kaarran vasemmalle ja auto heilahtaa poikittais suunnassa jolloin oikealta takaa "tumahtaa". Kässäri nyt ottaa taas miten ottaa ja jos esim liikennevaloissa testailen niin että heitän kässärin päälle ja koitan lähteä kevyesti liikkeelle niin oikealla takaa ääntelee taas.. Koitin ajaa sen saman käännöksen kässäri hieman "päällä" jolloin tumahdusta ei tullut..
Ääni on sellainen dym dym..Ekaksi tietenkin tutkin onko kontissa jotain tai vararengas irti ym..Ihan kuin vaijeri löisi bensatankkiin( en tiedä miten se siellä kulkee, mutta kuvainnoillisesti)..

Eli kysymys kuuluu, mikä/miten se siellä pääsee tumahtamaan?
Kannattaako sille tehdä jotain, vai taas vaan käydä ennen katsastusta säädättämässä tuo onneton kässäri?
:saab:
Kiitoksia!
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1462
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Käsijarrukysymys?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Kahdessa autossa (NG900 ja OG9-3) on mennyt meillä käsijarruvaijeri samalla tavalla huonoksi, oikean puolen käsijarruvaijeri jumittaa kuorensa sisällä ja aiheuttaa ongelmia.

Tuollainen jumittava vaijeri aiheuttaa helposti ongelmia ja myös sen että käsijarru ottaa toispuolisesti.

Tarkista että linkut palautuvat jarrukilvessä kun käsijarrua vetelee päälle ja päästää pois.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin