polttoainemittarin näyttämä 9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

polttoainemittarin näyttämä 9-3

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Eihän tällä nyt niin väliä ole mutta kysynpä kuitenkin. Onko vika vai ominaisuus, että polttoainemittari laskee perin hitaasti 1 --> 1/2 asti. Sitten hupenee vauhdilla varsinkin 1/4 näyttämästä alaspäin merkkivalolle asti?? 8O Ajotapa tietty sama kokoajan.

Sidi tuossa yksi päivä herjaili pariin otteeseen että STOP, NO FUEL mutta tankkiin jäi vielä ainakin 8 litraa. Eli millähän periaatteella tuo tankin näyttämä oikein pelittää, onkohan normaali kellukesydeemi vai kenties joku muu?
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Sama on bensamittarin käytös mun 9-3t:ssä...Eli ilmeisesti "kalibroivat" mittarin tuommoiseksi tehtaalla
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

pertti666 kirjoitti:Sama on bensamittarin käytös mun 9-3t:ssä...Eli ilmeisesti "kalibroivat" mittarin tuommoiseksi tehtaalla
Perhanan ruottalaiset, laittasivat silleen että näyttää oikein eikä sinnepäin! Kiitos vastauksista.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Joo

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Sama ominaisuus myös mun omassani.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Sama juttu...mutta en kyllä ole SID:in näyttöä uskaltanut päästää alle 20km (kerran pakolla 10km), kun bensavalo syttyy n. 100km kohdalla.
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedou kirjoitti:Sama juttu...mutta en kyllä ole SID:in näyttöä uskaltanut päästää alle 20km (kerran pakolla 10km), kun bensavalo syttyy n. 100km kohdalla.
Joskus olen laskenut miinuksellekin sid:in näyttämän (siis nollaan ja ajellut) eikä loppunut silti :D

Tosin, karkea arvio jäljellä olevasta bensasta on silloin 1-2l luokkaa eli aika tarkka mulla ainakin toi sidi.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

93t sport kirjoitti: Joskus olen laskenut miinuksellekin sid:in näyttämän (siis nollaan ja ajellut) eikä loppunut silti :D

Tosin, karkea arvio jäljellä olevasta bensasta on silloin 1-2l luokkaa eli aika tarkka mulla ainakin toi sidi.
Joo no mä köröttelin about 40 km siitä kun sidi näytti nollaa. Kaksi kertaa se herjasi sen jälkeen STOP, NO FUEL ( vähän säikäytti ). Tankkaus piripiri pintaan niin muistaakseni se kahdeksan vai oliko nyt kuusi litraa jäi tankin ilmoitetusta tilavuudesta :roll:

Mulla Sidin keskikulutus näyttää noin kaksi desiä pienempää kulutusta kuin todellisuudessa.

Edit: Vaikka aine loppuisikin niin nykyajan diiseleitä ei tartte ilmata niinkuin traktoreita ennenmuinoin...ainettta vaan tankkiin ja matka jatkuu...
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: polttoainemittarin näyttämä 9-3

Viesti Kirjoittaja Max »

9-3Tid kirjoitti:Eihän tällä nyt niin väliä ole mutta kysynpä kuitenkin. Onko vika vai ominaisuus, että polttoainemittari laskee perin hitaasti 1 --> 1/2 asti. Sitten hupenee vauhdilla varsinkin 1/4 näyttämästä alaspäin merkkivalolle asti?? 8O Ajotapa tietty sama kokoajan.
Sama vika täällä. Joskus alussa ennenkuin tiesi tuon, niin olihan sitä ihmeissään kun 100km sitten oli puol tankkii jäljellä ja sit yhtäkkiä ei olekaan kuin 1/4 tai alle 8O.

Edit: Toi perskeleen lainaus homma. No nyt tajuun senki :wink:
#1747
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

93t sport kirjoitti:
Speedou kirjoitti:Sama juttu...mutta en kyllä ole SID:in näyttöä uskaltanut päästää alle 20km (kerran pakolla 10km), kun bensavalo syttyy n. 100km kohdalla.
Itse olen aika usein ajanut "miinukselle" ja jatkanut ajoa n. 40km. Enkä ole tien päälle jäänyt kertaakaan. Nyt kun ton meni sanomaan, niin eiköhän kohta koita se ensimmäinen kerta :D
Tomppa & Saabit myyty :(
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Sama täällä omassa 9000:ssa.Tankki täyteen ja mielissää ajeleen.Sit kun mittari on puolessa välissä ni alkaa silmissä hupeneen.Ja 1/4 tankki hurahtaa ootellessa... 8O
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kuulin tuosta jotain, että se SID ottaa "ennakkoa" ja näyttää ilmeisesti sen STOP, NO FUEL sen takia, ettei polttoainejärjestelmää ajeta tyhjäksi = järjestelmä vetää ilmat sisään. Siitä voi seurata esim. polttoainepumpun hajoaminen (bensa jäähdyttää pumppua), sisään menevä ilma laukaisee korroosion lähes välittömästi (bensassa on aina vettä, jota on myös pa-järjestelmässä).

Ja tuosta mittari viisarin laskemisesta. Mun 99:ssä on kans sama, että täydestä puoleen tankkiin menee pitkään ja puolesta tankkivalon syttymiseen menee ihan pikkuhetki. Kumma ominaisuus, mutta ei se ole ennenkään menoa hidastanut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kysymys: Missä vaiheessa tankkivalo Teillä syttyy???

99:ssä syttyy, kun on about 14-15 litraa bränsleä jäljellä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

En tiiä paljon litroja mut heti ku menee punaselle ni johan bestis(=bensavalo) ilmottaa olemassa olostaan. :lol:
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

NG900:s bensavalo alkaa palaan kun on 10 litraa jäljellä, manuaalin mukaan. Jos on toi bulkkimittaristo, mitä en oo viel Suomes nähny, niin alkaa palaan 8 litran kohdalla. Tos bulkkimallisha non mekaaninen km-mittari.
BMW 320dA Coupe LCI
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

9-5T kirjoitti:
AC kirjoitti:NG900:s Jos on toi bulkkimittaristo
Mikä on bulkkimittaristo?
Tai no, eihän se mikään bulkki oo mut semmonen mitä on johonkin maihin myyty halvois malleis. Mekaaninen km-mittari, nopeudet 200km/h asti, ei sid valoja vaan kaikki häiriöt näytetään merkkivaloilla. Vähän kuten og-satkus. Tommosesta oli kuva manuaalis.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin