Vaparin laatikko turboon.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jermuu
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 16:56

Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja jermuu »

Onkos 2 litran turbon lootalla eroa samankokoseen vapariin? Kun pitäis uutta laatikkoa etsiä tuohon omaan...
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

mikähän saabin malli ja vuosimalli mahtaa olla kysymyksessä :roll:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1463
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja ippe »

Voisin veikata että laatikoissa on eroa, tosin omat kokemukset on alkupään ng900:sta vaparina ja T7-koneisista OG9-3:sista ja näiden välityksissä on ainakin ollut eroa.

Vanhemmissa NG900:sissa on vaijerikäyttöinen kytkin ja loppupään satkuissa kytkin vaihtuu hydrauliseen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
jermuu
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 16:56

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja jermuu »

Joo eli 95vm ja vaijerilla kytkin
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Tarkennusta tuohon laatikkoon eli kyseessä on 2.3 litraisen Ng satkun loota :wink:
Välitykset hieman lyhemmän, kuin turbossa ja turbossahan tuo loota tällähetkellä on kiinnikkin, joten luulisi käyvän..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
jermuu
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2012 16:56

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja jermuu »

Jep yhtä sellasta tässä oon ostamassaki :) onkoha ne välit kuin paljo lyhkäsemmät? Ja kaippa sekin laatikko kestää ku saabbiin vaihettu turbo, putkisto ja ohjelma
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ei nyt kamalan paljon lyhemmät
ei muuta kuin paikoilleen vaan ja kovaa ajoa
jos ei muuta niin kiihtyy rivakammin liikenne valoista
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1463
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja ippe »

Mun vapari NG:n välitykset olivat sellaiset että kakkosella pääsi n. 96km/h, sitten tuli rajoitin vastaan, NG-turboilla pääsee kai yleensä yli satasta kakkosella, ainakin nuo perheessä olevat OG9-3:set menevät kakkosella yli satasen, eli 0-100km/h kiihdytys menee vaihdon takia hitaammaksi, mutta sillä ei oikeasti ole mitään merkitystä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja twirl »

Sen verran ot:nä kysyttävä että mites sitten 2.3:sen vaparin laatikko nii onko siinä yhtä pitkät välit ku turbon vai??
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1463
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Vaparin laatikko turboon.

Viesti Kirjoittaja ippe »

-97 2.3 vaparissa oli hieman lyhyempi perä kuin 2.0 turbossa:

Kuva
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin