Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Saako tuollaisella OBD II testeri Android Bluetooth
49-3148 ja Torgue-ohjelmalla yhteyden 2000-mallin T5 kolkkiin?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Jns
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Huhti 23, 2017 12:05

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jns »

Jns kirjoitti:T7 mylly, kierrokset hyppää vaihteen vaihdossa muutaman sata kierrosta, tämä alkoi esiintyä kun tein jakopää remontin ja jätin tasapainoakselit ilman ketjua. Onkos tähän jotain järkevää selitystä? O-renkaat olen vaihtanu kaasuläpälle ja imuputkeen, imuvuotoja en ole löytänyt..
Tämä ominaisuus näyttää korjaantuneen uudella ilmamassamittarilla 8O
9000 cse jubi 2.0, hx35pro, genV hypergate, ev14 957cc, cooleri, 3" rst putkisto yms
tomster
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Syys 10, 2017 13:08

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tomster »

Päteekö nämä ohjeet myös 9-3 '01?

http://photo.platonoff.com/Auto/2006020 ... epair/?all

Ja mikä avuksi sisäilmanhaistelijan räpätykseen?
9-3 2001 2.0t
MikkoLaine
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine »

tomster kirjoitti:Päteekö nämä ohjeet myös 9-3 '01?

http://photo.platonoff.com/Auto/2006020 ... epair/?all

Ja mikä avuksi sisäilmanhaistelijan räpätykseen?
puhaltimen moottorin irrotus vaatii pyyhkijöiden irrotuksen, jonka jälkeen muovi irrotetaan (etureunasta eka se kumilipare pois, sitte nostaa edestä irti ja pujottelee sillai nätisti sen sieltä pois. voi auttaa jos jossain kohtaa hieman laskee konepeltiä.)
sen jälkeen siellä on muovikaukalo, joka myöskin pujotellaan pois (etureunasta ylös ja hieman kiskastaan kuskin puolelle)
sitte pyyhkijän palikat muistaakseni pois. ei tarvinne ihan täysin vissiin irrottaa. sen verran vaan että saa liikuteltua syrjään.
filtteri pois
sit tais olla jotain ruuveja ja joku liitin siellä.
sitte ku oot hetken tapellu sen moottorin kanssa ni käy pistää virrat päälle ja kierrättää ne ilmat sieltä auton sisältä => läpät nousee ylös ja saat sen pari milliä lisää tilaa väännellä sen moottorin pois.

ja kun sitä moottoria sinne pistelee ni pistä siihen vieressä olevaan koloon joku paperituppo tmv. sieltä ei ole kiva kaivaa ruuveja tai muutakaan.. nimim. kokemusta on.

...

irrota se sisäilmahaistelupalikka sieltä ja ruiskaset wd40 sinne.
sillä kuulemma rauhottuu ainakin joksikin aikaa.
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
tomster
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Syys 10, 2017 13:08

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tomster »

MikkoLaine kirjoitti:
puhaltimen moottorin irrotus...
Kiitos, eiköhän linkin kuvilla ja näillä ohjeilla onnistu!
9-3 2001 2.0t
himppu
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: La Syys 09, 2006 18:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja himppu »

Mitä öljyä kolkin ohjaustehostimeen? Säiliön pohjalla näyttää olevan ruskeaa/mustaa nestettä. Autossa ZF-tehostin.
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Mitä asioita tulisi ottaa huomioon repsikan puolen vetomaljan/tripodin vaihtamisessa ? Onko siellä o-renkaita tms. kulutusosia mitä pitäisi uusia samalla ?
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
pikkuville
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja pikkuville »

Onko kellään kokemuksia Bilsteinin B4 NG900:ssa? Ilmeisesti kai suunnilleen vakioiskarit, eli mahtaakohan noissa riittää ominaisuudet uusien vakiojousien kanssa jonkinverran viritetyssä utossa?
Vai pitäisikö suosiolla hankkia B6? Kai B6:n kanssa voi ihan vakiojousia käyttää myös?
Aika harvoin tulee mitään mutkarallia ajettua, enkä haluaisi oikein madaltaakaan eli suht mukava alusta olisi hakusessa.
Jonteri
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2014 18:21

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonteri »

Ekojen pakkasten jälkeen kummankin puolen takaikkunoiden tiivisteet ovat rypyttäneet itsensä kauttaaltaan karjalanpiirakan näköisiksi. Onko joku yleinenkin homma 9-3 coupessa ? Ehkä silikonilla notkistuisi takaisin muotoonsa.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00
Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
UC
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Loka 06, 2004 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja UC »

Tiivisteet ovat kuivuneet, kun notkistusöljy on ajan myötä tihkunut ulos tiiviste-elastomeerista (kumi tai TPE). Öljy on mahdoton saada massaan sisään ilman kunnon imeyttämistä kohotetussa lämpötilassa; periaatteessa hyvälaatuinen väritön nafteeninen taikka isoparafiinen perusöljy olisi parempi vaihtoehto elvytykseen kuin silikonirasva/-öljy, joka ei liuota mitään eikä juuri liukenekaan sopivasti oikein mihinkään... - Tiivistepinnanhan toki saa sileäksi sikonilla; se kun täyttää mahdolliset huokoset.
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Irtoaako ikkunannostimien yksikkö siitä penkkien välistä ihan vaan reunoilta siististi kampeamalla?
Pitäs vaihtaa sinnen polttimo tai polttimot.
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Painikeyksikkö tahtoo tarttua ajan saatossa melko tiukasti kiinni, vaikka onkin vain muutamalla joustavalla kynnellä lukittu paikoilleen. Itse olen työntänyt sormet käsijarrukahvan aukosta yksikön alle ja sitten olen samanaikaisesti kammennut talttapäämeisselillä yksikön etureunan kolosesta ja antanut "painetta" sormilla alhaaltapäin.
Saabiton Saabisti
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Vapari og9-3 2.0 käynnistyy todella nihkeästi kylmänä, saa sahata kauan että lähtee käyntiin. Lämpimänä ei mitään ongelmaa. Mistä lähteä vikaa etsimään?
kolokki3
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 29, 2017 15:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kolokki3 »

Onko kolkissa etusumuvalojen napille valmiit johdotukset kojelaudassa kuten puskuriin menee itse valoille johdot? Tarviiko muuten rueta kytkemään mitään kun valot puskuriin ja nappi kiinni?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Lisäksi rele vielä konehuoneen sähkökeskukseen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin