Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Hakusessa olis joku kykäpaketti missä olisi kestävyyttä yli 600nm. Nopealla hakemisella ja pähkäilyllä maptunella on myynnissa paketteja n.630e hintaan ja kestävyyttä luvataan sinne +700nm nurkille, sopiva. http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 14&car=900

Saako tehtyä viggenin asetelman kanssa mitään käytännöllistä settiä ja eritoten sellasta mikä vielä kestäisikin tuonne +650nm asti.

Kokemuksia mielellään hinnan ja linkin kera, ei mutuilua. Sintteritkään ei ihan pois suljettu idea.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tähän mennessä vastaantulleista ng900/og9-3 228 paineasetelmista suurin puristusvoima on viggenin paineasetelmassa, eli noin 1025kg.
(Vakio ~800kg, spec 3+ 900kg, opel sre ~900kg)
Siihen kaveriksi vakiopaksuinen sintteri, joka lisää ~30% väännön kestoa. Jos kaupunkiajoa, niin jousitettu versio.
Esim. Opelin 14 urainen sintteri Moposportista käy passelisti. (Saffa taisi olla valmistaja...)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Nämä löyty Moposportista, eli jousitettu huomattavasti kalliimpi:

SINTTERILEVY, OPEL;SAAB 228MM 5-LAPANEN JOUSITETTU 14U [S.A.F.F.A]
http://www.moposport.fi/fi/sintterilevy ... Syj6fJYV8E
265€

SINTTERILEVY, OPEL 228MM 4-LAP 14U
SINTTERILEVY, OPEL;SAAB 228MM 5-LAPANEN JOUSITETTU 14U [S.A.F.F.A]
166,90€, kuvan perusteella ei jousia

SINTTERILEVY, OPEL 228MM 5-LAP KOVA 14U [S.A.F.F.A]
http://www.moposport.fi/fi/sintterilevy ... SykYPJYV8E
149,00€

Sitten 750Nm kytkin.
Tässä Viggen kommentti toisesta ketjusta:
Tämä http://www.racestuff.se/koppling-saab-9 ... c-183.aspx peketti on sinisessä ja kokeiltu on ettei sliiraa mainituilla väännöillä.Ajettavuus liki orkkis ja ei myöskään pidä ääntä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Pystytkö Hook heittämään jotain nyyttonmetrejä tai onko omakohtaista kokemusta?

Testing1 vastaukseen: oli varmaan kyse tuosta maptunen setistä, vai racestuffin kykästä? En saanut auki linkkiä.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Hook »

Paineasetelmia olen vajaa 10kpl mittauttanut ja tuo saffa/viggen paineasetelma ei ole 2,3bar / 2.0L / hx40 super koneen perässä vielä luistanut. Ei ole tiedossa puristavampaa normipaine asetelmaa ja sintteri pohjaisissa yleisesti noin 30% suurempi kitka vakiolevyihin nähden.
Monikerros kytkimet sitten vielä erikseen.
Minkälaisille väännöille/kokoonpanoon tulossa?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

En tiiä yhtään paljonko porukka on ottanut holsuulla etanolin voimin vääntöä mutta veikkaisin sinne 700nm hujakoille menee. Hivenen isompi tulee kun hx40.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vakio vaihdelaatikon kanssa ei ehkä ihan niitä 700Nm vääntöjä kannata ottaa. Voisi olla järkevä pitää jossain 600Nm tienoilla niin ei tarvitse tehdä laatikoiden vaihdosta harrastusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Vääntö on tarkotus viedä ylä kierroksille 5000 ylöspäin ettei suurinta momenttia tule alakierroksille. Alakierroksilla se loota vähintään menee särki, viime kesänä meni yksi jo pelkästään mitsun avuilla.

Mites tuo kolkin fm55 507 loota kestää? Onko lukosta mitään apua kestoon kun sellanen on kiinni?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No joo, ei ole pelkoa 700Nm väännöistä enää 5000rpm jälkeen muutenkaan. :)

Oleellista keston kannalta olisi remontoida laatikko uudenveroiseksi. Lukko auttaa tasauspyörästön kestoon, muiden rattaiden keston kannalta on tärkeää että laakerien esijännitys on kohdallaan. Eiköhän se kestä sen 600-650Nm aika hyvin tällöin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Ok, hyvä tietää ettei ole mahiksiakaan sellasiin vääntöihin ylä rundeilla. Kansi menee työstöön joka tapauksessa ja nokat tulee Enemiltä. Täällä kun ei hirveästi puhuta noista isojen poikien projekteista niin on varmaan käytävä ruotsin ja lontoon kursseja enempi ja alettava lukee ruottista juttuja :D
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mites tuommoinen viggen asetelma + jousitettu sintteri levy toimii käyttiksessä jolla ajetaan päivittäin töihin, myös kehien ruuhkissa yms? Onko merkitystä että on vaijerikytkin? Olisi varmaan sopivan yli mitoitettu kytkin tollaiselle 350hv/500nm setille? Tarkoitus oli tilata genuinesaabilta tollainen hiilari stage 2 levy + viggen asetelma, mut halvemmal pääsis tos jos ostais ihan suomesta. Mistä saa viggen asetelmaa ilman levyä, pcs?
Ng900
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mulla on Spec 3 ja Viggen-asetelma, saa vähän aikaa opetella mut kyllä tuon kanssa elää. Voi tosin olla että tuo työsylinterikään oo ihan parhaassa kunnossa kun puremakohta vaihtelee välillä..
Viggen-asetelma levyn kanssa tulee halvemmaks kuin pelkkä asetelma..
Vauhtis kannattaa koneistaa ennen tuota sintteriä ja ei kannata hukata noita 7mm pultteja mitkä pitelee tota vauhtipyörän suojalevyä, märällä kelillä alkaa luistamaan kytkin kun vesi pääsee sinne :lol:

Milläs muuten oot Hook mittaillut noita asetelmien jäykkyyksiä, mulla olis yks Viggen-asetelma mistä ei oo tietoa onko löystynyt tuo asetelma..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jousitettu sintteri ei kovin kauaa kestä normaaliajoa. On varmaan oikein mukavan jäykkä vaijeritoimisena vielä..

Hiilarilevy + viggenasetelma ja nestekytkinkonversio niin ei vituta varmasti läheskään yhtä paljoa. Käyttikseen saattaisin jopa ennemmin laittaa ihan tavallisen viggenkytkimen ja jättää väännöt johonkin hieman alle 500Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja TTH »

Mistäs tuommosen hiilarilevyn oikein saisi, hintakin saisi mielellään olla järkevä :lol:
Paljonkos tuommonen hiilari+viggen kestäisi oikein vääntöä, jos sitä tuolla 2.3 alakerralla ja jollain liian pienellä perunalla ottais sen verran vääntöä pihalle, että vaihdelaatikon akselit pääsee morjestamaan ulkoilmaa :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Ng900
Vastaa Viestiin