Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

lepisto89 kirjoitti:Hakusessa olis joku kykäpaketti missä olisi kestävyyttä yli 600nm. Nopealla hakemisella ja pähkäilyllä maptunella on myynnissa paketteja n.630e hintaan ja kestävyyttä luvataan sinne +700nm nurkille, sopiva. http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 14&car=900

Saako tehtyä viggenin asetelman kanssa mitään käytännöllistä settiä ja eritoten sellasta mikä vielä kestäisikin tuonne +650nm asti.

Kokemuksia mielellään hinnan ja linkin kera, ei mutuilua. Sintteritkään ei ihan pois suljettu idea.
Mulla on tuo Specin kytkin tonnarissa. Vääntöä mulla ei ole kuin reilut 450 Nm joten en tiedä mihin asti oikeasti kestää. 700 Nm lupaavat.

Ensimmäinen specin levy kesti noin 10 tkm. Ei irrottanut alunperinkään kunnolla. Vaihdoin pää- ja työsylinterit turhaan kuten myös teräspunosletkun. Ei auttanut. Eihän ne osat hukkaan menneet, mutta kolme kertaa tein kytkinjumpan samaan autoon ilman apua. Lopulta kun levyn jouset levisivät pitkin kytkinkoppaa, oli pakko uskoa että kytkin oli viallinen.

Nyt on uusi levy ja toimii hienosti. Ongelmana on kahina moottorijarrutuksessa. Oletin vian olevan vaihdelaatikossa, mutta uusikaan laatikko ei vienyt kahinaa pois. Olisiko kytkin syyllinen, en tiedä? Yhteensä viisi kertaa on ollut laatikko ja/tai kytkin irti eikä auto ole ongelmaton siltä osin vieläkään. Enää en viitsi ryhtyä hommaan. Kahiskoon prkl...
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Hmm, ehkä se viggenin kytkin olisi riittävä mulle, en vaan haluis ruveta tekeen uudestaan jos luistaakin niin ajattelin laittaa kerralla kestävemmän. Jättää sit sitä vääntöä vähän pois jos rupeaa luistamaan.

Onkos kellään kokemuksia linkittämäni kaltaisista levyistä, sen kanssa ne kauppaa viggen asetelmqq parin sadan lisähinnasta. Tulleineen rahteineen hinta olis varmaan 700 nurkillq. Mitäs se viggenin paketti maksaa täällä, 350 tai jotain?
Ng900
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja TTH »

Syksyllä oli pikkusen alle 300e PCS:llä tuo Viggen-kytkin.
Jos menee melkein 700e kytkimeen niin samantien tuo Racestuffin 750nm kytkin, samaan hintaan kuin tuo GS, ja Vigge kehui jopa sen ajettavuutta joten ei kait se ihan paska ole :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Sinnepäin tuo kuppi meinaa kallistua.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja Hook »

TTH kirjoitti:Syksyllä oli pikkusen alle 300e PCS:llä tuo Viggen-kytkin.
Jos menee melkein 700e kytkimeen niin samantien tuo Racestuffin 750nm kytkin, samaan hintaan kuin tuo GS, ja Vigge kehui jopa sen ajettavuutta joten ei kait se ihan paska ole :lol:
Miksi tuo Racestuffin paketti? Väännön takia? Ainakin pari vuotta sitten kyseisen paketin mukana tuli Opel-SRE paineasetelma (883082.999747), jonka puristusvoima oli ~900kg, kun taas viggenin paineasetelma on noin 1025kg.
Näinollen Viggenin paineasetelma + ko. sintteri (tai vastaava) kestää vääntöä vielä enemmän, eli vähintäänkin tarpeeksi.

.. Ja mitä tulee vaijeri kytkin + viggenin paineasetelma yhdistelmään, niin olen pari tapausta muuttanut nestekytkimelle sen takia, kun kytkinhaarukan akseli on murtunut laatikon päältä hitsauksestaan suuremman väännön takia, eli jos vaijerilla meinaa kytkintä käytellä, niin on syytä pitää liukuholkit liukkaina...

Itse ajellut jousitetulla sintterillä ja viggenin asetelmalla kehä 1-3 väliä kolmisen vuotta ilman hermojen menetyksiä, mutta voisi tuo nestekytkin olla kevyempi ja luistatusaluekkin hieman laajempi. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja TTH »

Vastasin tosin tuohon yhteen viestiin jossa puhuttiin tuosta GenuineSaabin setistä mikä vissiin Suomeen tullattuna olisi about 700e pintaan, niin samalla rahalla sitä saisi tuon Racestuffin setin. Mutta tosiaan, kannattaa myydä tuosta Viggen-kytkinpaketista levy pois ja ottaa siitä asetelma..
Saakohan tuota Racestuffin (SRE?) levyä jotakin kautta halvemmalla, onkohan kuinka mielyttävä käyttää? Kuitenkin jousitettu levy niin ei pitäis ihan niin raaka olla kuin jousittamaton sintteri..

Mutta tosiaan, ei varmaan mahdoton oo ajaa vaijerilla mutta jos kerran ollaan kunnon vehkeitä laittamassa niin samalla kertaa hydesysteemit, paljon mielyttävämpi ajaa.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Kerta se viggenin asetelma on paras niin se jätetään ja sille sitten joku jousitettu levy kaveriks. Mikä?

Mulla on kolkin laatikko kiinni ja neste romut samaten. Ei jaksa enää vaijeria polkea :)
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Mulla ollut montavuotta arki ja kiihdytysajossa Maptunin 5 lapanen jousitettu sintteri Viggenin paineasetelmalla. Aika äkkinäinen off/on tuntuinen kytkin ja ääntelehtii pakittaessa. Voi tottua ajamiseen ajanmittaan, mutta jos omistaa ns. tavallisella kytkimellä varustetun auton ja välillä hyppää tohon sintterillä varustettuun, on ero aikamoinen ja taas joutuu muisteleen vaihtotyylin.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Eikös ng900 ole aina vaijerikytkin, sit kolkeissa jossain vaiheessa tullut tuo hydraulinen?
Näkisin että tuo hydrauliseksi muuttaminen on liian kova homma hyötyyn nähden, en sitten tiedä..
Ng900
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Minun mielestä kaikissa satkuissa pl. Sensonic on vaijeri kytkin. Kolkeissa kaikissa hydraulinen kytkin.

Onhan siinä varmaan oma hommansa, onni sentään kävi kerrankin että tuohon mun vehkeeseen on laitettu hydraulinen joskus. Se ainut plussa melkeen mitä mieleen mun autosta tulee :D
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Loppupään NG900 (MY97) on jo hydraulikytkimellä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Pitääpä kattoa, mul on tosiaan 97 vuoden malli. Laatikon päälle varmaan menee vaijeri, jos on vaijerills, tai polkimesta näkee varmaaan helpoiten
Ng900
anirum
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 21:53
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja anirum »

Mulla kesti spec stage 2+ paketti femmassa n. 20tkm.. jouset lensi pitkin poikin, vääntöä mitattiin maltilliset 510nm viime kesänä, laatupelejä taitavat olla... :?: :o

Kuva1

Nyt laatikko lattialla ja mietinnässä mitä tilalle..
9-5 aero ´00 Biopower + jotain pientä jännää.
#1420
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

SRE kytkin on femmaan oikea ratkaisu jos haluaa kestävän kytkimen. Todistetusti kestää 700Nm, ollen silti massalevyllä ja luistatuskelpoinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viri kytkinpaketit ja kestävyys

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kovilla väännöillä lentää aina noi jouset...

helpoimmalla(halvimmalla) pääsee kun laittaa jousittamattoman levyn... moposport 4-lapanen jousittamaton sintteri 130€. henkilökohtasella tasolla oon tullu ihan hyvin juttuun pk-seudulla ton kans, myös ruuhkissa. ylämäkeen pakittaminen vittumaisinta.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin