Sytytyskaseteista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kelvetyinen
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
Paikkakunta: Kymi

Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Kelvetyinen »

Pitäisi jostakin saada punainen kasetti 3.2 kokeiltavaksi, mielellään Kotkan lähiseudulta. Löytyisiköhän joltakin?? Romuttamolla ei ollut yhtään. Motonetissä olisi uusi mutta olisi kiva kokeilla ensin jollakin varmasti toimivalla.
Voiko tuon 3.2 kasetin tilalle laittaa jonkun toisen?? Minkä??
9-3 v.2000 matalapaineturbo ei suostu käynnistymään, bensapumpun olen jo vaihtanut. Onko tuon kasetin ja pumpun lisäksi vielä joitakin juttuja joita pitäisi kokeilla??
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Kampiakselin asentoanturi kannattaa myös tarkistaa onko ehjä?
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Kelvetyinen
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
Paikkakunta: Kymi

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Kelvetyinen »

Nyt on kokeiltu ehjällä kasetilla tuloksetta.
Pystyykö asentoanturivian toteamaan jotenkin?? Kierrosnopeusmittarin neula nousee startatessa hieman....
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kai pumpun rele ja johdot on kunnossa, että pumpulle tulee myös virta. Ja ehjät sytystulpat. Käynnistyykö pilotilla? Saisi rajattua sytytyspuolen pois.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Kelvetyinen
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
Paikkakunta: Kymi

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Kelvetyinen »

Pumpun rele toimii, pumppu pyörii ja ilmeisesti paineensäädinkin on kunnossa. Tulpat ovat uudet. Palaneita sulakkeita en ole löytänyt. Tulpat olivat vaihdettaessa kuivat. Voisiko vika sittenkin olla bensapuolella??
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja V-M »

pa suodatin tukossa?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kokeile jos se käynnistyy pilotilla, niin vika on bensapuolessa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Kelvetyinen
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
Paikkakunta: Kymi

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Kelvetyinen »

Tota polttoainesuodatinta aloin itsekin epäilemään kun tulpat olivat kuivat vaikka on tullut jokusen kerran startattua.., toisaalta voiko vika sittenkään olla siinä kun paluputkesta tulee bensaa pumpun pyöriessä??
Missäs suodatin sijaitsee??
Saab teki saman jo kerran aiemmin mutta kun oli viikon suojajakso niin lähti käyntiin ilman ongelmia.
Huomenna saa Tech:n paikalle, josko siitä sitten olisi apua.
Kelvetyinen
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
Paikkakunta: Kymi

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Kelvetyinen »

Nyt on vaihdettu bensapumpun, tulppien ja sytytyskasetin lisäksi suodatin. Auto on "tutkittu" myös techillä. Vikaa ei pitäisi olla missään mutta ei vaan käynnisty. Pitänee varmaan ulkoiluttaa pumppu viel kerran ja testata varmasti toimivalla....

Vai olisiko kellään vielä muita ehdotuksia tuon starttipilotilla kokeilun lisäksi??
äölkjhgf
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 14:54

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Kelvetyinen kirjoitti: pumppu pyörii ja ilmeisesti paineensäädinkin on kunnossa.
Onko paineensäätimen toiminta varmistettu mittaamalla polttoaineen paine?

Joskus on omalle kohdalleni sattunut auto, jossa paineensäädin on juminut auki ja päästänyt polttoaineen vapaasti paluulinjaan näinollen nostamatta bensan painetta.

Vika paljastui kun paluuletkun kuristi pihdeillä, jolloin auto käynnistyi heti. Tuota pihtihommaa en Saabin pumpulle suosittele, koska paine voi nousta jopa 10 bariin, joka ei pumpulle tee hyvää.

Pieni kopsuttelu paineensäätimeen voi laukaista jumitilanteen hetkeksi.
Kelvetyinen
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 08:03
Paikkakunta: Kymi

Re: Sytytyskaseteista

Viesti Kirjoittaja Kelvetyinen »

No niin, Saabbi on vihdoin saatu käyntiin. Syy miksi auto ei käynnistynyt oli aloittelijamainen eli pumpulta lähtevät putket olivat ristissä. :oops:
Lienee kai turha sanoa että kyllä hävettää.

Kiitos kaikille jotka ovat tässä asiassa auttaneet!!
Vastaa Viestiin